Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 809 ggr
[Blåkatt]
2016-09-26 02:23

Kanin har slutat göra ''glädjesprång''

Hej! Jag har en kaninhona som är 10 år och senaste året har hon slutat med sina glädjesprång som dom gör emellanåt. Hon har gjort såna hela sitt liv innan och även min andra kaninhona som blev 8 år gjorde såna. Kan det bero på åldern eller kan det vara något annat? Nyfiken på om ni upplevt samma sak hos äldre kaniner också. (7 år och äldre t.ex).

Det verkar ju ganska rimligt att dom inte är lika smidiga i kroppen ju äldre dom blir, men tycker att man åtminstone borde se lite glädjeryck ibland, men det händer inte heller. Spekulerar mest, hör gärna era funderingar kring det!

Annons:
Myrra
2016-09-26 04:28
#1

Hej!

Mina gamlingar gör inte heller några glädjeskutt, däremot viftar, darrar dom på svansen när dom gräver eller kommer och hälsar på en! Det ser jättegulligt ut.🙂

[Blåkatt]
2016-09-26 16:13
#2

#1 Haha det låter ju väldigt charmigt, jag har inte märkt något sånt från min. Dom uttrycker sig väl på olika sätt helt enkelt. Hon har helt klart blivit mer kelig nu när hon är äldre däremot.

hannaahlgren
2016-09-26 19:19
#3

Det kan inte vara så att hon har ont någonstans? Tänker precis som du att man kanske hade sett nåt glädjeskutt då och då iallafall, att det slutat så tvärt låter inte jättebra.

Djur är vänner, inte mat

tiger tok
2016-09-26 19:39
#4

Ring och rådfråga veterinären?! Springer hon och leker och ställer sig på bakbenen och äter och dricker med god aptit osv osv??

tixEntry
2016-09-26 20:57
#5

Jag skulle tro att det kan vara pga åldern. Om hon beter sig, äter, dricker och bajsar som vanligt så är det inget fel, utan bara att hon har blivit lite tröttare på äldre dar. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Upp till toppen
Annons: