Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 965 ggr
zemlathebunny
8/30/16, 9:51 AM

Kanin är inte sig själv

Hej! Igår och idag på morgonen innan jag for till skolan var Zemla inte riktigt sig själv. Igår gick jag ut med henne på promenad. Hon sprang på bra i början men  sen ville hon hela tiden svänga undan på andra småvägar eller inte röra sig alls. När jag styrde henne rakt fram vart hon sur och bara satte sig och surade på marken. Jag puttade lite med handen på henne men det bryr hon sig inte om alls. Så när hon suttit där jättelänge så fick jag nog och jag kände att jag inte kunde göra nåt för att hon helt enkelt vägrade att gå nånstans så jag stampade i marken och sa "lägg av nu!" Hon vart lite rädd då och vände om och sprang tillbaka. Jag fick lyfta henne hela vägen till ett ställe där hon älskar att springa på, men hon satt bara där till en början. Efter ett tag började hon springa.  Men hon brukar alltid slicka på handen men nu gör hon inte det och hon brukar alltid stå vid gallret och vilja ut när jag kommer, och direkt jag öppnar luckan hoppar hon ut och slickar på min hand. Nu sitter hon bara där och typ surar. Hon äter hö, inte jättemycket men hyfsat. Däremot har hon inte ätit nattbajset. Kan det vara att hon är lite slöare för att det har blivit kallare och att hon sparar på energi till värme? Eller är hon sur på mig? Isf hur  blir jag vän med henne igen?

Annons:
Linjen
8/30/16, 7:08 PM
#1

Jag tror inte att kaninen är "sur". Antingen har hon blivit skrämd av något och sitter och kurar för att hon inte vågar röra sig, eller så mår hon inte bra. Håll koll så att hon inte slutar äta, om hon slutar äta, ring veterinären direkt. Även om hon äter hyfsat skulle det nog vara bra om en veterinär tar en titt på henne om hon inte blir bättre om någon /några dagar. Sen tror jag att man ska försöka att inte bli arg på djuren, dom gör inte saker för att vara dumma eller bråka. Det finns oftast någon annan orsak till att dom beter sig på ett visst sätt. Hoppas att hon blir sig själv igen.

tiger tok
8/30/16, 9:16 PM
#2

Ring och rådfråga veterinären

Frosstis
8/30/16, 9:24 PM
#3

förstoppning troligtvis

zemlathebunny
8/31/16, 12:19 AM
#4

Nej, nej det är inte förstoppning då hon äter. Hon verkade gladare när jag kom hem. Fast hennes bajskluttar var små men ljusa och fina i färgen. Jag  vet att man inte ska bli arg på djuren men jag kunde verkligen inte stoppa mig själv från att bli lite arg, för jag vet att hon gör sådär för att hon inte fick gå den vägen hon ville.

Wilmarabbit
8/31/16, 4:35 AM
#5

Kan vara en dålig dag bara, Hur gammal?

Kolla gärna in bloggen Regnbågehttp://nouw.com/wilmajRegnbåge

Ballong http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i Västra götaland Ballong

zemlathebunny
8/31/16, 9:00 PM
#6

kan det ha med fällningen att göra? Hon har just börjat fälla. Hon är 2 år gammal

Annons:
Linjen
9/1/16, 6:50 AM
#7

Är hon inte bättre än? Då hade jag ringt veterinären och bett dom kolla på henne. Kaniner är väldigt bra på att dölja när de inte mår bra, så om hon är sjuk eller har ont kan det vara värre än det ser ut.

zemlathebunny
9/1/16, 2:54 PM
#8

jo hon är bättre nu och hon rör sig mycket när vi är ute och går och äter osv.

Upp till toppen
Annons: