Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 397 ggr
lindqvist96
2016-08-29 13:33

Klara sig i vinterkylan

Den här blir den första vintern för mig att ha kaninerna utomhus. Jag har byggt om lekstugan till ett kaninhus som rymmer 3 burar med innermått 160 × 80cm. Burarna är nu inflyttningsklara det enda som återstår är bottenmaterial. Spån + Halm är tänkt till mina 2 dvv. Men 1 hona är lejonhuvad/hermelin, räcker det med endast halm åt henne eller finns det andra alternativ? Jag är orolig att den yngsta kaninen inte kommer klara sig, han är ca. 2 månader nu men han har bott inne, hinner han få sin vinterpäls om jag flyttar ut honom nu? Brukar bli nollgradigt på nätterna där jag bor. Dock har jag haft fönstret öppet där jag har honom. Jag vet att kaniner tål kyla bra men oroar mig över honom eftersom han är bäbis. Blev lite långt inlägg, men tack på förhand till den som kan ge mig tips? & råd :)

Annons:
Wilma140
2016-08-29 16:44
#1

Ja, om du har mycket halm i buren och ett hus! Annars kanske du kan ha värmelampa?!

Instagram: @fireflybrownie "ett naturligt kaninliv ger glada kaniner"

Viccan92
2016-08-29 16:57
#2

Jadå det klarar han. Har alltid haft mina ute även när dem varit ungar. Se bara till att ha halm så är det inga problem.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Wilmarabbit
2016-08-29 17:17
#3

Dom kommer klara sig, Eftersom dom bor i lektstugan så är det ingen vind :) Lägg in lite extra halm bara till den lilla :) Lycka till!

Kolla gärna in bloggen Regnbågehttp://nouw.com/wilmajRegnbåge

Ballong http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i Västra götaland Ballong

farvendal
2016-08-29 22:01
#4

Det faktum att de bor i en lekstuga gör mycket. Då är det ju helt vindstilla. Stoppa burarna och husen med halm så blir det nog bra. Vill du göra det extra gosigt kan du ju installera en värmelampa. Det brukar jag förespråka om/när det är riktigt kallt.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

lindqvist96
2016-08-29 23:50
#5

#1 #2 #3 #4 tack för era svar! :) ska tänka på det!

Upp till toppen
Annons: