Annons:
Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 1217 ggr
[Blåkatt]
2016-08-27 22:54

Göra utekanin till innekanin

Hej! Jag tänkte nu ta in min 10-åriga kaninhona som varit ute hela sitt liv.

 Min fråga då är helt enkelt om ni har olika tips? och råd inför detta.  Särskilt hur jag får henne att känna sig så trygg som möjligt, jag har en känsla av att hon kommer vara obekväm i början eftersom det är så olikt det hon är van. Även saker ni kom på senare som ni inte tänkte på när ni först tog in era kaniner uppskattas!

Tack på förhand!

Annons:
tiger tok
2016-08-28 07:56
#1

Varför ska du ta in henne??

[Blåkatt]
2016-08-28 13:06
#2

#1 Jag bor uppe i Norrland så när det är mitt i vintern sitter bara kaninerna och kurar för att behålla värmen. Inget jättestort problem i sig, jag vill mest att hon ska ha det så bekvämt som möjligt nu när hon är äldre. Du tycker inte det är någon bra idé, eller? Hör gärna alla åsikter!

Smultrondraken70
2016-08-28 13:09
#3

Hala golv brukar dom inte gilla, så ha mjuka mattor:) Täck över elsladdar med sladdskydd. Kan vara svårare att sysselsätta innekanin tycker jag, så gott om grenar (för att spara möblerna), tunnlar, aktiveringssaker etc brukar uppskattas:)

[Blåkatt]
2016-08-28 15:03
#4

#3 Tack för tipsen! Hennes inhägnad utomhus ska fortfarande vara lättillgänglig för henne så jag tror inte jag behöver oroa mig särskilt för att hon ska ha tråkigt. Men ska absolut skaffa sysselsättning åt henne.

tiger tok
2016-08-28 17:53
#5

Annars kan du ha en stooor bolåda med liten värmelampa i!!

[Blåkatt]
2016-08-28 18:48
#6

5# Ja precis, jag har funderat mycket på det där tillsammans med några familjemedlemmar och vi kom fram till att det nog ändå är bäst att antingen ha henne ute med gott om halm, ombonat osv med lådhus självklart, som alla andra vintrar, eller ta in henne. Jag tror att hon kan klara sig utomhus även denna vintern, jag ville mest att hon skulle få det mer bekvämt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: