Annons:
Etikettallmänt
Läst 1278 ggr
Speedyochstella
2016-08-24 10:20

Trix med kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag skulle vilja veta om ni trixar med era kaniner? Alltså typ high five osv. Skulle vara jättekul att se bilder när ni gör trix med era kaniner. Ni får gärna förslag på trix man kan göra och hur man lär kaninen att göra dem. Min ena kanin, Speedy blir väldigt ivrig när han vet att han ska få godis så han är ganska svår att lära trix men han kan 4 trix. Han kan stå på bakbenen, gå på bakbenen, upp i knät och snurra. Min andra kanin, Stella är mycket lugnare och lär sig väldigt fort. Hon kan stå på bakbenen, gå på bakbenen, snurra, high five, upp med tassarna på mina händer och upp på bakbenen gå några steg och sen upp med tassarna på min hand.

Annons:
Speedyochstella
2016-08-24 10:42
#1
AnnaWallin
2016-08-24 13:01
#2

Kul tråd! Vill också se mer av detta :)

tixEntry
2016-08-24 13:10
#3

Simba kan kommer när jag ropar (om det nu räknas) , kan snurra runt, stå upp, gå några steg på bakbenen och håller på att lära sig high five, vilket han har gjort i ett år nu, (😂) give me ten och hoppa upp i knät/på saker.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

[BunnyTok]
2016-08-24 15:14
#4

Brukar köra ibland. Hon kan stå upp på benen, snurra runt, hoppa upp på ryggen och puss med pellets.

Storip
2016-08-24 18:35
#5

Ett par tricks någon/några av mina kaniner kan…

Snurra, stå, gå, upp/ner på någonting, high five/ten, lägg tass/tassar i hand, lägga sak i skål, gräv, tillbaka (utgår från att kaninen gått någonstans) , in i buren, backa, smyga, puss, boll, gå iväg o kom. :) hoppa över hinder och agility bana men det räknas nog inte in som trix…

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Speedyochstella
2016-08-24 20:13
#6

Måste lära mina kaniner nya trix nu! Jätte kul att ni håller på med trix.

Annons:
Speedyochstella
2016-08-24 20:13
#7

#2 Tack så mycket! :)

Smultrondraken70
2016-08-24 20:43
#8

Hehe, våra nuvarande två kommer som skott när jag visslar, men inte när någon annan gör det:) förövrigt har vi inte lärt dom något:/ vår förra hane lärde sig trix direkt och kunde gå på bakbenen ett par meter med fin balans, för att få godsaker:)

Upp till toppen
Annons: