Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 865 ggr
EmelieSaraViola
8/23/16, 1:08 AM

Har någon 2 kaniner i en innebur?

Funkar det att ha två kaniner i en innebur? Tanken är att ha frigående i en lägenhet, men vill kunna stänga in när jag är iväg och tänker att det är bra att kaninerna har sällskap av varandra, men vill inte riskera bråk :)

Annons:
Emlansemlan
8/23/16, 7:46 AM
#1

Jag hat 2 tillsammans ☺

michellan97
8/23/16, 8:33 AM
#2

Jag har två tillsammans i en 150 bur (Simon) , funkar jättebra :) buren är öppen under dagen och de har tillgång till ett helt rum. Sen bor de i buren på natten :)

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

tixEntry
8/23/16, 8:45 AM
#3

Bara du har en tillräckligt stor bur (tex 150x70 är superbra) så borde det gå bra. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Erber89
8/23/16, 10:18 AM
#4

Går jätte bra! Om du vill öka utrymmet så kan du köpa kompostgaller framför som en extra Hage och extra utrymme :)

Namiko
8/23/16, 2:01 PM
#5

Ju mindre yta dom har desto större risk är det för bråk. Det är svårt för dom att komma ifrån varandra i en vanlig innebur. Gör hellre en lite större Hage av kompostgaller att stänga in dom i när du är borta.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

EmelieSaraViola
8/23/16, 3:26 PM
#6

Tack för alla förslag! Problemet är att jag har en mindre lägenhet,  och att sätta upp en Hage finns liksom inte rum för om jag ska kunna leva själv i lägenheten. Helst hade jag bara velat ha en kanin, men tanken på att den har sällskap när jag inte kan finnas till hands känns också väldigt bra. Så jag är fram och tillbaka på frågan.. 

Vet inte om jag ska skaffa kanin alls, men går i tankarna :) Vill inte göra något förhastat.

Annons:
Namiko
8/23/16, 4:15 PM
#7

#6 Det är jättebra att du planerar och tänker över det ordentligt innan du tar ett beslut. Ett alternativ är en bur med flera våningar istället för en klassisk innebur. Då får kaninerna mer utrymme även när dom är instängda, buren tar inte allt för stor plats och dom kan lätt få ensamtid genom att sitta på var sin våning i buren.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Ninni.
8/23/16, 6:58 PM
#8

Jag har två stycken i en våningsbur, funkar jättebra! De är dock kullsyskon och frigående om dagarna.

GraceyLorentsson
8/24/16, 3:00 PM
#9

Har 2 i 160x80 bur. Dom går mycket bra överens. Släpper dom lös i mitt hem när är hemma. Dom är i bur när jag inte hemma. De bråkar inte. Kaniner är underbara djur. Men du gör rätt att tänka😃

Fridaaaa
8/24/16, 6:14 PM
#10

Ja om det är av dvärgras samt största inneburen. Jag hade dock 150x60 till två, tyckte det egentligen bleb för litet.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

EmelieSaraViola
8/24/16, 7:00 PM
#11

Tack för svaren! Tror faktiskt jag kommer avvakta med just kanin tills jag studerat färdigt och kunnat ordna mig en mer permanent och långvarig bostad, och även en större bostad :)

Upp till toppen
Annons: