Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 699 ggr
Speedyochstella
8/17/16, 9:41 PM

Tjock kanin?

Jag är orolig att min dvv hane börjar att bli tjock, han kastrerades i maj och har hållt sig i ganska bra form sen dess. Han har gått lite upp och ner i vikt, han börjar bli lite äldre snart 5 år och jag har hört att det kan vara svårt att få ner dem i vikt när dem är lite äldre. Just nu så får han ca 80% hö från en lokal bonde och nästan ingen pellets. Han får också kvistar och morotsblast, olika sorters grönt och ibland äpple. Kan ni ge några tips? på hur jag ska få honom att gå ner i vikt? Jag vill inte att han ska må dåligt… Imorgon kan jag lägga ut en bild på honom. Tack på förhand

Annons:
Speedyochstella
8/17/16, 9:44 PM
#1

Glömde att skriva att han har en 2 våningsbur och ca 3 kvadratmeter att vara på dygnet runt. Och han bor ihop med en yngre hona om det betyder nått. :P

Smultrondraken70
8/17/16, 9:57 PM
#2

Har du möjlighet att låta honom springa på större yta några timmar varje dag?

Speedyochstella
8/17/16, 10:18 PM
#3

Vågar inte riktigt ha ute honom i sele eller hagen pga alla sjukdomar som går osv. Men jag skulle kunna ha honom några timmar i mitt rum. Skulle det kunna funka? Såklart kaninsäkrar jag.

tiger tok
8/17/16, 10:35 PM
#4

Ja han honom gärna i ditt rum! Men tänk på att dem kan få värmeslag av att vara inne länge på vintern om dem är utekaniner det vill säga!! 😀 ☺ 💞

Speedyochstella
8/23/16, 5:19 PM
#5

Tänkte uppdatera er om någon skulle vilja veta hur det har gått. Sen jag slutade med att ge pellets så har han gått tillbaka till sin normalvikt och han är jättefin i kroppen! Tack för förslagen jag fick!

Irmelinis
8/23/16, 5:25 PM
#6

Bra jobbat! 👍

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Annons:
Speedyochstella
8/23/16, 6:29 PM
#7

Tack så mycket! 😄

torparmimmi
9/3/16, 3:06 PM
#8

Skulle just föreslå att skippa pelletsen men det hade du ju klurat ut på egen hand. Bra gjort! Ge honom en persiljekvist från mig… /Mimmi

Speedyochstella
9/3/16, 4:21 PM
#9

#8 Haha, Speedy tackar för persiljan han fick! ;-) Tack så mycket. Allt för kaninerna ska må bra!

tiger tok
9/3/16, 7:06 PM
#10

Rätt inställning!! #9

Upp till toppen
Annons: