Annons:
Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 807 ggr
Alexandra_Bella
8/5/16, 4:14 PM

Tips på hur jag kan få min kanin att äta det hära???!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej min kanin har svårt att äta det hära,Jag undrar värför??! är det kanske för att man ska skära det i bitar eller för att jag sätter bara fast den i buren Hära så får ni en bild av den

Annons:
Fridaaaa
8/5/16, 4:16 PM
#1

ett tips: kanske skapa en frågetråd? Tänker eftersom du har så mång frågor på en enda gång :)

Den kanske inte gillar dem?
De är väldig ohälsosamma så hade uteslutit dem helt dock :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inkanyezi
8/5/16, 4:31 PM
#2

Kaninen behöver väl inte äta det? Det finns ju gott om kaninkäk överallt nu, och den där kan du kanske pilla i dig själv om du tycker att det är gott?

Pollos
8/5/16, 6:26 PM
#3

Hej, vill tipsa dig om att läsa det som står på den här länken http://www.agria.se/smadjur/artiklar/skotsel-och-vard/utfodring-av-kaniner/ Förstår att du ger den stängerna av välvilja men tyvärr är det inte speciellt nyttiga saker som säljs till kaniner i många affärer. Satsa istället på bra hö och lite grönt, och kanske lite pellets, men bara någon matsked om dagen :)

tixEntry
8/5/16, 8:59 PM
#4

Mitt tips? är att helt enkelt inte ge kaninen sånt. Det är väldigt onyttigt och ingen fara alls om kaninen blir utan. Annars tänker jag som Fridaaaa, att kaninen helt enkelt inte gillar dem. De kanske smakar konstigt jämfört med vad kaninen brukar äta?

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

fossingen
8/5/16, 9:50 PM
#5

#0 Vad ger du för foder till kaninen? Kan hända att den föredrar bättre, smakligare. Annars om du vill ge som godis är mitt tips? att du lutar den mot en kant och bryter till så får du ut flera mindre bitar av den, iaf om insidan är av plast funkar det. Vet inte om sånna har trä kanske?


tixEntry
8/6/16, 10:34 AM
#6

#5 Det brukar gå bra att bryta loss bitar och ge, jag har köpt en sån som min kanin får små avbrutna bitar av ibland. Den har en träpinne i mitten för att de ska kunna gnaga på den utan att det gör något, men jag vet inte med Vitakrafts.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Annons:
Upp till toppen
Annons: