Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 814 ggr
emmaannalinnea
7/28/16, 5:17 PM

Spraymåla innebur?

Hej! Jag vet inte om det finns en tråd om detta sedan tidigare, men jag kunde iallafall inte hitta någon så jag startar en ny.

Jag har just nu en kaninbur (en innebur), vars färger inte riktigt tilltalar mig och därför vill jag gärna spraymåla den, både galler och botten. Är det någon av er som gjort detta tidigare och vill ge mig tips?? Vilken färg? kan man använda till exempel? 

Tacksam för svar!

Annons:
[MiraForever]
7/28/16, 9:47 PM
#1

Sprayfärg skulle jag aldrig använda! Då det luktar något fruktansvärt och dom flesta sprayfärger kan man få cancer av.

Smultrondraken70
7/28/16, 9:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har en dotter som målar graffiti. Dom sprayfärgerna är väldigt giftiga. Men ska det sitta så måste du nog använda en sån färg. Fäster på allt i princip. Fast det vete tusan…. Giftigt som sagt var:/

Smultrondraken70
7/28/16, 10:07 PM
#3

#2 när det väl torkat ordentligt luktar det inte, men jag tänker mest om kaninen smakar på gallret:/

emmaannalinnea
7/28/16, 10:43 PM
#4

Oj den risken vågar man kanske inte ta då… Fel av mig. Tror ni man skulle kunna använda någon färg att måla med istället på galler och botten? eller skulle det försvinna för lätt?

Han biter aldrig på gallret men vågar nog inte riskera det heller

[RC1393]
7/29/16, 12:10 AM
#5

#1 Var hittar du den informationen? Försökte leta men hittar bara information om det uppenbara- att det inte är bra att andas in- men inget om ökad cancerrisk. 

#4 Just på plast kan det nog vara svårt att få färgen att sitta kvar, i och med att de oftast är gjorda för andra material. Kan nog vara värt en tur till en färghandel och höra efter, de brukar ha bra koll på sina färger. Många färger är ofarliga att råka förtära efter det att de torkat (av vad erfaren målare sagt till mig i alla fall, och min kanin som åt burfärg från väggarna som godis ett tag lever än så lite stöd för teorin har jag) så du kan ju fråga efter en barnsäker färg, det brukar vara rätt djursäkert också. Målare har oftast bättre koll på vad som är okej att råka förtära som människobarn än som djur, därför är det nog lättare att fråga om barnsäkert än djursäkert.

emmaannalinnea
7/29/16, 1:01 AM
#6

#5 Tack så mycket för svar! Ska gå till en färghandel imorgon och höra vad de har att säga!:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: