Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 886 ggr
Speedyochstella
2016-07-26 15:16

Sätta ihop 2 kaniner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan allihopa! Jag skulle vilja fråga några frågor som jag funderar på. Men först kan jag berätta om kaninerna så ni får lite fakta. Speedy är en dvärgvädur på 4 år. Han är kastrerad och väldigt lugn och gosig. I April så blev han pappa till 6 kanin ungar. Nu om 6 dagar så får jag hem en av ungarna. Ungen (Stella) är en hon och hon är 3 månader och en vecka (när jag hämtar henne). Men nu till frågorna. 1. Kan man sätta ihop en vuxen kanin med en unge? Eller riskerar man att Speedy dödar Stella? 2.Ska jag vänta tills hon är äldre med att sätta ihop dem? Isåfall hur länge? 3.När kan man tidigast kastrera en hona? Ålder? 4. Förklara steg för steg hur man sätter ihop 2 kaniner för att bäst lyckas! 5. Ungefär hur mycket pellets ska en kaninunge ha per dag? Speedy får ca 2 matskedar kväll. Tack på förhand!

Annons:
tiger tok
2016-07-26 22:54
#1

Det går jättebra att sätta ihop en unge och en vuxen! Nej du behöver inte vänta! Jag vet inte åldern men ring och rådfråga veterinären! Börja med att ställa burarna nära varandra så dem ser och sedan kan du sätta dem galler mot galler och sedan kan du låta dem träffas på en neutral plats några gånger och om dem funkar/fungerar bra ihop så kan du sätta ihop dem för alltid!

JennyME
2016-07-28 01:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mina är vuxna iofs men har en hona 2 år & skaffade en kastrerad hane 4 år. Lite jagande osv i början men nu snart 3 v senare ligger de & myser ihop ^^

Upp till toppen
Annons: