Annons:
Etikettallmänt
Läst 878 ggr
[MiraForever]
7/22/16, 11:45 AM

KaninQuiz!

Här kommer 10 frågor om kaniner.

Annons:
[RC1393]
7/22/16, 1:09 PM
#1

Fråga 3 är helt ute och cyklar, där ett KRAFTfoder efterfrågas. Grovfoder innebär hö, gräs och annat bladgrönt, medan kraftfoder är tillskott utöver dessa. Det som markerats som det rätta svaret är därmed inte kraftfoder som frågan avser, utan i själva verket grovfoder. 

Det står heller aldrig i föreskrifterna att buren måste minst vara 100*50 cm, endast att kortaste sidan måste vara 50 cm och lägsta höjd 50 cm samt minsta totalarea 0,5 kvm (för kanin under 3 kg, 2 kg med nya måtten). Det innebär att en bur på t.ex. 80*65 cm också är godkänd.

tixEntry
7/22/16, 3:06 PM
#2

Vissa av frågorna är väl lite konstiga, samt att man inte har en aning om svaret på den sista frågan. Men jag fick 9/10 för jag vet att du menade grovfoder när du skrev kraftfoder. :/

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

tiger tok
7/22/16, 3:29 PM
#3

Fråga tio och tre var väl lite konstiga och hermeliner kan vara långhåriga,bara att dem inte alltid är det!

Peak303
7/22/16, 3:50 PM
#4

Fråga 6 och 7..
"Kan man ge sina kaniner saltsten?" & "Kan man ge sina kaniner godis från djuraffär?" det är klart man kan, finns ju inget som gör att du inte "kan" ge kaninerna det. Frågorna bör vara mer specificerade.

"Bör man ge saltsten?" eller "Bör man ge (ex) vitakrafts/lösvikts/brit's/mf kaningodis?" 
För köper man ex Brit's kaningodis så anser jag att dem är helt okej att ge. Så ska man ställa sådana frågor får man vara mer specifik i vad man verkligen vill ha svar på.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

[MiraForever]
7/22/16, 6:21 PM
#5

Föråt då:)

tiger tok
7/22/16, 6:58 PM
#6

Ingen fara,bara tänk på att kolla från olika synsätt innan du publicerar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: