Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 763 ggr
Ostlund
7/17/16, 6:25 PM

Toalåda?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har en utekanin (Tysk jättescheck, hane), och har satt in en toalåda i "utestället" bland hö o skålar. Men ser han ofta skutta in i bodelen en stund ett par gånger, och undrar om de är där han kissar? Varken ser eller känner lukt vid utestället (som är fyllt med spån medan bodelen endast är fyllt med halm). Bör jag då ställa in toan där? Mvh

Annons:
Semlan100
7/18/16, 12:31 AM
#1

Om han föredrar att bajsa där inne istället för där ute skulle jag stoppat den där istället, kaniner funkar oftast så att på sommaren då dom vill vara ute bajsar dom inne och på vintern bajsar dom ute för att dom vill vara inne :)

Ostlund
7/19/16, 5:33 PM
#2

Nja, asså bajsar gör han överallt men inte sett nånstans han kissat, o misstänker att han gör de i halmen i bodelen.. Vill försöka få honom att kissa i lådan också!

Semlan100
7/19/16, 11:24 PM
#3

Som sagt på sommarn bajsar/kissar dom gärna inne och på vintern tvärt om.. Du kanske kan stoppa lådan där istället om det finns platts? Om du vill få honom att bajsa i lådan kan du lära honom genom att stoppa bajset han bajsar i lådan då kommer han efter ett tag förstå att det är där han ska bajsa, tog bara någon dag innan en av mina ungar lärde sig och då var hon bara 2 månader så :)

Semlan100
7/19/16, 11:24 PM
#4

Som sagt på sommarn bajsar/kissar dom gärna inne och på vintern tvärt om.. Du kanske kan stoppa lådan där istället om det finns platts? Om du vill få honom att bajsa i lådan kan du lära honom genom att stoppa bajset han bajsar i lådan då kommer han efter ett tag förstå att det är där han ska bajsa, tog bara någon dag innan en av mina ungar lärde sig och då var hon bara 2 månader så :)

Ostlund
7/23/16, 9:31 PM
#5

Nu provade jag flytta in toalådan i bodelen, han var direkt och kissade i hörnet ute där den stod innan xD så nu ställde jag tillbaka den, o fick äntligen tag på kisset, varav jag la i de i lådan. Nu såg jag att han gått o kissat i kådan själv :) Men bajset är svår att få styr på, pluttar överallt på kort tid!

Max858
7/24/16, 11:38 AM
#6

Hur lyckades du få att han kissar i lådan?

Annons:
Ostlund
7/24/16, 3:28 PM
#7

Skrev ju de, leta upp kiss o lägg i lådan

Semlan100
7/26/16, 9:11 PM
#8

Gör samma sak med bajset så ska du se

Max858
7/26/16, 11:18 PM
#9

Jag lyckades få han att bajsa och kissa i toan. Men när den är för full så bajsar han utanför o då får jag byta.

Upp till toppen
Annons: