Annons:
Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 583 ggr
batmanthebun
2016-07-02 10:09

Kaninvakt?

Jag ska till ett konvent den sista veckan i Juli och kommer kunna ta med hunden till campingen men det blir lite krångligt att ta med kaninerna (skapar även mycket stress). Har pratat med släktingar och vänner men ingen har kunnat ta hand om dem de fyra dagar vi kommer att vara borta.

Har ni några idéer om vad jag skulle kunna göra? Ifall vi inte kommer på något får väl min pappa stanna hemma, men skulle ju vara trevligare om han kunde följa med. Har funderat på att ta med kompost galler (tar ju lite mindre plats än deras stora utebur) och ha dem i transportbur och använder kompostgallret som en temporär bur åt dem, så de får vara i, men känns lite osäkert, är en väldigt liten stuga så får nog inte plats med dem i stugan och skulle jag ha dem ute skulle jag vara orolig att någon skulle ta dem. 

Har kollat runt på lite olika djurpensionat, men har inte hittat någon bra som är nära hemma eller påvägen till konventet. Så har verkligen ingen aning om vad jag ska göra.

Tar emot all tips/idéer, tack i förhand

Annons:
elina.k
2016-07-02 10:41
#1

#0 Jag har haft med mig mina djur varje år! 2015 bodde vi 2 kaniner, 3 marsvin och en hamster i en husvagn. Vi hade en riktig galler bur men kompstgaller funkar det med, det är många som har!

Lycka till!

1800 talet  gav rättigheter åt slavar.

1900 talet gav rättigheter till kvinnor.

Jag hoppas jag kan skriva att 2000 talet gav rättigheter till djur. 

MangaBea
2016-07-02 12:48
#2

Ett tips? är att höra av dig till kaninuppfödare i närheten. Hör om någon är villig att ta hand om kaninerna mot betalning, ofta brukar någon gå med på det om de har tid och plats. Så har jag löst det förr :)

batmanthebun
2016-07-02 16:38
#3

#1 Haft funderingar på att köpa en gallerbur och använda som Hage under dagen och sätta på botten och ha den som bur inomhus i vår stuga på natten (lite för nervös för att låta dem vara ute hela tiden, när de inte bevakas, med tanke på att vi bor vid en skog och att folk kan bestämma sig för att ta dem).

#2 Jag har börjat höra av mig hos diverse vänner, släktingar, kaninuppfödare, djurvakter, djurpensionat i närheten, men har hitills inte fått något svar. Vill gärna se över alla möjligheter, alltid bra att ha en plan A, B, C, etc så att säga :)

Upp till toppen
Annons: