Annons:
Etikettallmänt
Läst 4362 ggr
Furix
7/1/16, 10:22 PM

Istället för spån i buren

Vad använder ni för botten matrial i era burar ni som ej använder spån?

Visa bild

Annons:
Fridaaaa
7/1/16, 10:23 PM
#1

Easyströ eller torv, dessvärre ingen bild

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wilma269]
7/1/16, 10:26 PM
#2

Jag använder halm.  Vilket vi har använt till  våra andra kaniner. Funkar super, speciellt under vintern då dom kan  burra in sig

Fridaaaa
7/1/16, 10:30 PM
#3

#2 Man bör ha något under halm eftersom det inte suger upp urinen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Furix
7/1/16, 10:39 PM
#4

Nu ska jag tillägga att mina 2 kaniner bor inne. Jag tror inte ens att jag får ha utebur till dem på min altan, jag bor i hyreslägenhet.

frejaspluto
7/1/16, 10:45 PM
#5

Mattor, easyströ toaletten. I en back, lösgående, han har ingen bur. Har köpt utebur( hus två våningar) inomhus. Han har sitt krypin när han vill vara själv, mysa eller nått. 90 % sover på vår stol, under vårt bord, kelar typ hela tiden, aldrig inne i buren. Hade Kompostgaller ca 3-5 meter stort. Nu har han blivit formad efter sin kastering, blivit mer kelig än förut. Han ör dom en hund. Han är smart, han fattar mer än vad man tror.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Smultrondraken70
7/1/16, 10:47 PM
#6

Bor också i lägenhet. Har dock skippat bur helt. Dom har en stor Hage med mjuk gymmatta och fleece i botten och toalådor med hampaströ i, där vi kan stänga in dom vid behov. Annars går dom mest fritt i köket och halva vardagsrummet. Vi har mattor på golven, lite blandade, bäst på golvet tycker jag att Ikeas badrumsmattor Toftbo är, fast inte så snygga i köket, hehe:/

Annons:
ninor
7/1/16, 10:47 PM
#7

Mina har dörrmatta i buren (lynäs från ikea) och toa-lätt strö i toalådan vilket funkar bra.

[Wilma269]
7/1/16, 10:50 PM
#8

#4 Då kan jag rekommendera spån

Furix
7/1/16, 10:56 PM
#9

Min nykomling ska som honan få vara frigående.. Bara ha buren som sov, äta, göra behov 1 o 2 i

farvendal
7/1/16, 11:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har hampaströ. Även kallat lättströ (ska dock inte förväxlas med easyströ)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[lillelull]
7/1/16, 11:33 PM
#11

Jag har min frigående i lägenheten men hon har en bur som är öppen så hon kan hänga där om hon vill ,, hon har en lång matta i buren  och en toa låda i buren med toalätt strö och sen en utanför buren också. 
Och hon har ju matta som jag har i lägenheten då, hon är inte förtjust i att gå på parkett golv då hon glider omkring men jag har typ mattor överallt i lägenheten så det passar ju bra.  🙂

taxidriver142
7/2/16, 7:11 AM
#12

Toa-lätt papperspellets funkar bra

Bruniz
7/2/16, 9:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Vår Bruniz har inget i botten på buren för han tycker om det bäst!! Men han är bara i buren på natten, annars strövar omkring fritt i nästan hela huset!! Han har låda med "toa-lätt" i buren som han gör alla sina behov i, till och med sina pluttar!! Han ligger gärna i skingåtöljen i vardagsrummet🐰

Annons:
[MiraForever]
7/2/16, 10:58 AM
#14

Vad är easy-strö för något?

Upp till toppen
Annons: