Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1014 ggr
Mosen04
6/27/16, 10:25 PM

Blöder ur snoppen..?

Hej! Idag märkte jag hur min kanin blödde ifrån sin snopp, vilket jag märkte när den trycktes fram.. Han är dock kastrerad, men har fortfarande kvar sitt behov att para sig med andra kaniner när han väl träffar några. För ett litet tag sen, kanske någon vecka sedan, träffade han sin mamma och pappa, som han försökte para sig med, och tror därför dem kanske kan ha bitit honom då .. Det har dock gått någon vecka, så borde det inte ha läckt nu i sådana fall? För om det kommer från då, och det fortfarande blöder, börjar jag känna mig väldigt orolig, för så borde det inte vara. Tacksam för snabbt svar!

Annons:
Fridaaaa
6/27/16, 10:26 PM
#1

Det är inte så klokt att sätta ihop honom med annan hane, även fast han är kastrerd, och pappan med (hoppas jag att han är?) Stor risk att de inte fungerar ihop och troligtvis pappan som bitit.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mosen04
6/27/16, 10:30 PM
#2

#1 Pappan var kastrerad och har inte haft något problem med andra hanar eller honor förut, samma sak med mamman, så trodde därför att allt hade gått bra, eftersom jag inte hade sett något då… Vad borde jag göra? Jag har en djuraffär i närheten med en kunnig personal,. Så borde jag kanske fråga om dem kan kolla på det? Eller bör jag ringa veterinären?

Fridaaaa
6/28/16, 9:42 AM
#3

#2 Kolla med veterinär. Djurbutiker har inte utbildning på det, och allmän kass utbildning på djur överlag (de flesta butiker)

Hanar går sällan tillsammans, inte ens kastrerade dock. Så sätt inte ihop mer

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Peak303
6/28/16, 10:44 AM
#4

Säker på att det verkligen är ett sår? Och inte som att han bara kissar/kissat rött?

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Upp till toppen
Annons: