Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 784 ggr
Tova_e
2016-06-25 20:51

Min kanin har blivit skygg!

Hej jag har en liten kanin hane på 10 veckor. Jag hämtade honom för 3 veckor sedan och han blev snabbt tam. Han har varje dag kommit springandes när man kommer till Hage och har alltid hoppat upp i knät. Jag brukar ofta ge honom godsaker och klappa honom och jag har inte ändrat någon med hanteringen sedan jag köpte honom. Men han har dem senaste dagarna blivit jätte skygg, han kommer inte fram och han springer iväg när man ska klappa/ ge godis! Vet någon vad detta kan bero på?😊

Annons:
Wilma140
2016-06-25 21:05
#1

Han kanske har blivit skrämd av något?

Instagram: @fireflybrownie "ett naturligt kaninliv ger glada kaniner"

tixEntry
2016-06-28 22:05
#2

Vet du om det är något som skulle kunna ha skrämt honom? Tex en räv eller hund?
Annars vet jag inte vad det kan vara, men du får väl börja om med att få honom social igen. :/

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Smultrondraken70
2016-06-28 23:30
#3

Känner igen fenomenet:/ hade två honor för några år sedan som vi tog som 10 veckors bebisar. Båda blev snabbt tama och sociala. Efter några veckor var den ena fortfarande riktigt social och den andra gick från social till väldigt väldigt skygg:/ gick inte ens att röra henne utan att hon direkt hoppade undan. Vi "började om" så att säga med att få henne tam, lockade med godbitar, satt timmar i hagen och läste så hon skulle vänja sig vid oss på nytt, vilket hon faktiskt gjorde tillslut (fast det tog tid). Tyvärr bröt hon benet när hon var väldigt ung och fick avlivas så jag vet inte hur hon blivit som helt vuxen. Men hon blev tam och social igen med stoooort tålamod, så det gäller att inte ge upp.

Upp till toppen
Annons: