Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 593 ggr
EmmasBella
6/22/16, 12:35 AM

Bo tsm eller inte?

Hej, jag har sen ett tag tbx haft mina två kaniner bella å batman tsm i en bur, sen i mitten av maj så köpte jag en till kanin (diva) tanken var då att dova skulle bo me batman och bella och att de skulle gå tre, dock nu så när vi försöker att sätta ihop dom så visar batman inga tecken alls, han bryr sig inte men då till bella som är det stora problemet just nu, hon försöker göra allt i sin makt för att komma fram till diva och bita.. Japp, det är vad hon gör Då till min fråga: Ska jag fortsätta att försöka sätta ihop dom ELLER ska jag köpa en hane och kasterera han sp dovia får en egen kille?❤️

Annons:
Sashhi
6/22/16, 10:26 AM
#1

Är Bella/Diva kastrerade? Oavsett kön så har dem mycket mer revirtänk som okastrerade och kan vara därför Bella inte riktigt har lust med en till okastrerad hona.

Not your mom, not your milk.

EmmasBella
6/22/16, 5:25 PM
#2

#1 bäda är okastererade och hanen är kastererad

tixEntry
6/22/16, 9:59 PM
#3

Då kan det kanske vara en lösning att kastrera Bella så hon lugnar ner sig lite med Diva?

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

EmmasBella
6/23/16, 12:49 AM
#4

#3 ja först tänkte vi kasterera hon men hon är inte i toppform och går ej att "banta" hon när hon bor tsm me en hane som inte behöver "banta", och hon är ganska gammal så vill ej riskera❤️

emms
6/23/16, 11:13 PM
#5

Försöker du sätta ihop dom på en neutral yta där ingen av kaninerna varit innan? 

Om du har bella i sitt gamla revir kan det vara därför hon är aggressiv :)

Emma

EmmasBella
6/24/16, 12:07 AM
#6

#5 neutral yta har jag dom på, blir nog att skita att sätta ihop dim och kanske fundera på att skaffa en hane och kasterera

Annons:
ninor
6/24/16, 10:09 AM
#7

Har samma problem. Har två kastrerade (hane och hona) och nu en okastrerad hona som jag försöker få ihop med dem. Hanen är inga problem, men tjejerna bråkar rejält. Funkar inte på neutral yta heller. Man kanske får ge det lite tid, ta det långsamt? Och kaniner är ju individer, finns ingen garanti på att de kan gå ihop. :-)

Upp till toppen
Annons: