Annons:
Etikettallmänt
Läst 674 ggr
I loves smulan5
6/21/16, 9:30 PM

Semester med kanin

Jag ska ta med mina kaniner på semester har någon av er gjort det?

Annons:
frejaspluto
6/21/16, 10:15 PM
#1

Jaa, min dotter har varit i New York hälsat på morfar så hon ville ha prompt ha kaninen med sig. Det ska vara en godkänd transportbur, ta med dig foder det ska gärna finnas etikett på den så den blir godkänd , ta med dig hö i transoportburen om det ör lång färd. Ha lite hemtrevligt och låt kaninen vara under färden om den är stressad såklart. Det beror på vart du ska också men flyg har regler med transportburar osv. Vaccin, mm.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

tixEntry
6/22/16, 9:35 AM
#2

Ja, jag har tagit med Simba och hans förra kompis till Varberg och Fiskebäckskil, men inte utomlands. De har fått bo i en tillfällig bur av kompostgaller och haft transportburen som "hus". Det har alltid gått galant. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

frejaspluto
6/22/16, 10:25 AM
#3

Inrikes med tåg går vanlig transportbur bra, buss med. Tänk på om det blir varmt när du åker dom blir varma men dom reglerar snabbt med sin andning. Ha vatten och eventuellt foder, hö. Under transporttiden. Om du ska åka utomlands längre tid kolla vad det som finns för din kanin så slipper du ta med dig allt. Jag har typ allt hos min pappa kläder till hela familjen , hö, kaninhus mm. Har bara handbagage med oss. Plus kanin 😀 Ett tips? om du är på semester och återkommer till en plats ha saker där om du har möjlighet.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

elsa02
6/22/16, 4:12 PM
#4

Hade med mig min kanin och campade, då hade jag med mig inneburen, för man kan ta av taket så det blir en Hage! Sedan gick vi på massa promenader i skogen. Många ville komma fram och klappa och ge mat, vilket var kul tyckte min kanin men inte alltid jag hahah

Smultrondraken70
6/22/16, 10:07 PM
#5

Vi tar alltid med kaninerna till Öland på somrarna:) bor på camping men har samma plats sen många år tillbaka, så vi har kvar bur och Hage där över vintern. Vi har det mesta här tar i princip bara med hö och strö så vi klarar oss ett tag. Enda problemet är bilresan som är 50 mil då ingen av våra kaniner äter i transportburen (för stressade). Vi stannar och stödmatar dom, sådär lagom kul i bilen, men men…sen får dom ju bo ute i 10 veckor:))

Smultrondraken70
6/22/16, 10:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5

Annons:
frejaspluto
6/23/16, 2:34 PM
#7

#6, Gu, vad fint!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Adirfen
6/23/16, 6:05 PM
#8

Vad härligt det låter när alla tar med sig sina små älsklingar <3

Smultrondraken70
6/23/16, 7:29 PM
#9

#7 tack:)

I loves smulan5
6/25/16, 10:51 PM
#10

Tack

Hannaskanin
6/26/16, 9:44 PM
#11

Tar alltid med mig mina kaniner till vårt sommarställe. De älskar att vara där eftersom det verkligen är landet.

Upp till toppen
Annons: