Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 983 ggr
sossos
2016-06-21 13:05

Kaninen nyser

Hej,min lilla älskling Lille Skutt har börjat nysa ovanligt mycket de senaste dagarna. Han nyser ibland många gånger i rad och tvättar sig sedan om nosen. Det har hänt att han nyst förut men jag börjar bli orolig då det händer ofta. 

Vi har inte ändrat något ni kost, underlag eller annat och han bor utomhus. Han ser helt frisk ut och beter sig som vanligt.

Är detta något jag borde kolla upp?

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Annons:
MsSofieG
2016-06-21 13:18
#1

Är han snorig eller har blöta tassar? Om det är så skulle jag tagit en tripp till veterinären och kollat upp honom :)

sossos
2016-06-21 13:26
#2

 #1 Nej han är helt torr om nosen och tassarna :|

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

[MiraForever]
2016-06-21 13:32
#3

#2 Kan vara att han inte tål damm!

Kaninhoppare
2016-06-21 13:59
#4

Så länge nosen ej är blöt så är det inget att oroa sig för. Är antagligen något tillfälligt. Kan vara att han andats in mycket damm, fått något i nosen osv. Om han fortsätter i mer än en vecka och du börjar se snor så kan det vara bra att kolla upp. Tjockt, färgat snor är ett varningstecken på att något är fel. :)

Medarbetare på Jättekanin

Whatsupdoc?
2016-06-21 19:34
#5

Min Cora gör likadant. Är lite orolig.

tixEntry
2016-06-22 09:34
#6

Det kan vara hö som har blivit gammalt och börjat damma också. Har han nåt gammalt hö i buren?

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Annons:
frejaspluto
2016-06-22 11:49
#7

Brukar ni städa ur hela kaninburar / kaninhemmet ofta? Vi mockar 1-3 ggr om dagen. Mkt och göra arbete osv 1 gång per dag vid ledighet så blir det oftare. Nu fäller han så det blir mer städning hemma, Så länge din kanin har fuktig nos så är det bra ,rinner och eventuell använder färg på snoret så måste du kolla upp det med en kaninkunnig vetrinär. Det kan vara nått kaninen inte tål som inte Du tänker på.,

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

sossos
2016-06-25 23:53
#8

Jag har storstädat allting nu, varenda millimeter så hoppas det blir bättre. Påsen med hö kan ha legat för öppet så har slängt det nu. :)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Upp till toppen
Annons: