Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 332 ggr
alicia.kaniner
5/30/16, 9:32 PM

surkanin

hej jag har en kanin som heter Dessi…jag har problem med henne för man kan inte gå ut med henne för att hon är så sur,dum och morrar… För det första kan hon inte ha vanliga selar,dom attacerar hon…och hon kryper ur täckande selar…Jag är hopp intresserad men jag kan ju inte tävla med henne…Jag fick ställa in mina starter för att hon är så sur. Behöver hjälp,hon är skit bra på att hoppa och grejen är den att min storasyster tävlade och det gick ju bra för henne [har en till kanin han är inte såhär] när man ska hoppa med henne så vänder hon sig och morrar eller så gör hon något annat…Man kan heller inte ta upp henne för då morrar hon och försöker bitas..SNÄLLA HJÄLP MIG

Annons:
frejaspluto
5/30/16, 9:40 PM
#1

Jag antar att han är kastrerad ? Hon är inte det? Hon kanske vill para sig och inte förstår sig på hanen? Jag tror att du ska tänka på kadrers honan för att milda hennes stora behov och hon blir mkt snällare även efter kasteringen så har hon hormoner kvar i nga veckor. Det ör typiskt honor som gör såhär som är ej kastrerade.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

emms
5/30/16, 10:10 PM
#2

Finns oftast ett enkelt svar med de flesta honor som beter sig sådär.

För mycket hormoner! 

Eftersom hon är så extrem skulle jag definitivt kastrera henne så snart som möjligt. Gör livet bättre både för henne och för dig. Hon slipper känna att hon måste försvara sig och vakta sig själv och sitt revir hela hela tiden och du slipper en tjurig kanin. 

Eftersom hon är så tjurig bör hon ju inte användas i Avel så finns ingen nackdel med att kastrera.

Hittar man en duktig veterinär och läser på lite innan och är förberedd på att stödmata och ha det väldigt renligt i någon vecka så brukar det gå fint. Någon månad efter operationen kan man börja hoppa smått igen. 🙂

Emma

Upp till toppen
Annons: