Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 489 ggr
ElinElsa
2016-05-30 11:38

Vad ska jag göra?

Hej, jag har tingat en liten kaninunge som jag ska åka och hämta och sisådär 2 veckor. Jag har dock fått reda på att ungens syster hade fått bettfel och att även mamman fick bettfel för mindre än 2 veckor sedan. Varken ungen jag har tingat, hans bror eller pappan har problem med tänderna. Men jag vet verkligen inte vad jag ska göra! Ska jag välja en annan unge, ha honom kvartingad eller inte ta någon kanin alls? När jag såg Sam (som jag kallar honom) så föll jag för honom och när jag träffade honom så kände jag att det fanns ett "vi". Jag vill verkligen att han ska bli min kanin men inte om jag måste avliva honom pga bettfel efter 1 år. Vad tycker ni som är lite kunniga om sånt här, vad ska jag göra?

Annons:
tixEntry
2016-05-30 11:43
#1

Du kanske kan avvakta och se om det dyker upp något? Men jag vet inte hur länge man kan vänta… :/

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

ninor
2016-05-31 09:18
#2

Det beror väl på vad syftet är med honom. Som kelkanin kan det väl kanske funka, men absolut inte inom Avel.

[Melbun]
2016-05-31 09:27
#3

Ibland dyker problemen upp senare när den blir äldre så jag hade valt en annan kanin ur en annan kull. /En som precis tagit bort en kanin med dåliga tänder.

ElinElsa
2016-05-31 10:43
#4

#2 Jag ska ha honom som kelkanin och vet redan att man absolut inte ska avla på kaniner med bettfel:)

ElinElsa
2016-05-31 10:45
#5

#3 Jag var faktiskt och hälsade på en annan kaninunge igår:) det var en jättesöt hona i rasen dvärgvädur/liten rex, dock så var hon lite för stor för min smak. Men vi får se:)

Irmelinis
2016-05-31 11:07
#6

Jag skulle valt en annan unge från andra föräldrar, egentligen borde väl uppfödaren ta bort hela kullen och föräldrarna, så att inte bettfelet råkar spridas vidare.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Annons:
Upp till toppen
Annons: