Annons:
Etikettutställning
Läst 1231 ggr
CamillaS
5/25/16, 8:12 AM

Vilket underlag i transportburen på utställning?

Vad brkar ni ha i era burar som underlag när ni är på utstälnning? Och vad brukar ni ha med er i övrigt till kaninen?

Annons:
[RC1393]
5/25/16, 8:58 AM
#1

Spån i botten och halm på. Har transportlådor så öppnar i taket, så jag inte sprider ut underlaget på utställningen i onödan. Sen har jag hö i höboll. Jag har med vattenskål, men också en kam, show white paste och klosax.

tixEntry
5/25/16, 9:56 AM
#2

Jag har inte åkt till tävlingar med min kanin, men till sommarstugan (några timmar bort) och Varberg (ett par timmar). I transportburen brukar det vara en handduk som underlag, en höboll med hö och en vattenflaska är med, samt något godis eller grönmat (och/eller pellets) . :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

[RC1393]
5/25/16, 10:01 AM
#3

Risken med handduk/tidning eller liknande är dock att kaninen smutsar ned sig lättare under resan, vilket inte är optimalt om den ska ställas ut.

tixEntry
5/25/16, 11:27 AM
#4

#3 Ja, men jag åker ju inte till tävlingar så för mig gör det inget. 
Men bra att tänka på ifall att! :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

[RC1393]
5/25/16, 12:48 PM
#5

#4 Förstår det, tänkte bara att jag flikar in det så blir ingen besviken när den vita utställningskaninen blivit gul på resan, det har man ju hunnit vara med om!😃

CamillaS
5/26/16, 12:49 PM
#6

#1 Ok, jag har ingen halm hemma så i så fall blir det bara spån. Men man kan vel inte kleta in tassarna i Show white paste på själva utställningen? Det blir vel kladdigt när den ska fram på bedömning?

Annons:
[RC1393]
5/28/16, 12:31 AM
#7

#6 Det ska borstas ur när man låtit det verka. Åker jag med en som jag vet brukar skita ned sig under transport så smetas den in innan avfärd, så borstas det ur innan den åker in i utställningsburen. Är jag inte så förberedd så får den ha det på sig en liten stund medan jag arrangerar de andra kaninerna, sedan borstar jag ur, därför är det en bra idé att komma i god tid till utställningen🙂

Upp till toppen
Annons: