Annons:
Etikettminneslunden
Läst 2091 ggr
affieee14
2016-05-22 12:05

Minneslund för alla kaniner

hej! 

tänkte göra en liten tråd där vi kan lägga upp bilder på alla våra kära kaniner som gått bort! 

Jag har förlorat 2 kaniner, Molle och Rixton. 

Jag hittade Molle död i buren och har ingen aning om vad han dog av. 

Rixton smet från hagen och antagligen uppäten av ett rovdjur eller något liknande.😕

Molle dog den 2 september 2015 , dagen efter min födelsedag.. 

Rixton försvann 29 Mars 2015. 

Har tyvärr inga bilder just nu men kan lägga in i komentarerna lite senare :)

Annons:
EmmasBella
2016-05-22 13:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min älskade silver vart 10 år 6 månader och 14 dagar❤️ Han var världens bösta och snällaste dvärgvädur❤️ 16/3-2004 ~ 30/9-2014 Alltid älskad aldrig glömd❤️ Bästa silver

AnnaWallin
2016-05-22 19:30
#2

RIP ❤️

Adirfen
2016-05-23 14:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min älskade Sot! 080224-141128 Så älskad och så väldigt saknad :((

Frosstis
2016-05-23 16:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min älskade Tarzan. Bästa kaninen jag haft, saknar honom än <3

[MiraForever]
2016-05-23 16:29
#5

Min älskade Ponke dog den 27 Januari 2014. Dagen innan ville han inte ä, ville bara sitta i buren och dumma jag som trodde att han inte ville ta för att han ar gammal.

Älskar dig för evigt och kommer aldrig glömma dig!

Vil i frid🌺

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Har ingen bild på honom

Kaninhoppare
2016-05-23 19:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Min första kanin Mikki blev 7 år gammal. Hon gick bort för 3 år sedan. Hittade henne liggande i buren i kramper sent på kvällen. Huvudet hängde lealöst, och troligast hade hon brutit nacken eller fått någon hjärnblödning. Somnade in i mina armar efter 15 min av kramper. Vi hann aldrig till veterinären i tid. Hon var en fantastisk första kanin, och tack vare henne har jag idag ett så stort kaninintresse. ❤️

Medarbetare på Jättekanin

Annons:
[Lollo 97]
2016-05-23 20:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#7

Har förlorat 7 kaniner 😢

Lollo, hur underbar som helst och vi blev snabbt bästa vänner trotts hennes korta tid här på jorden. Hon blev inte ens ett år gammal, vi var tvugna att avliva henne pågrund av en varböld i hennes kind.  R.I.P Lollo 2011-2012

Ozzy, som var en utav mina första kaniner band och också ett starkt band med. Han var hur underbar som helst. Han dog utan förvarning en dag 😕 R.I.P Ozzy 2007-2012

Bella, som jag hade knutit ett väldigt starkt band med gjorde aldrig någon illa, hon var så otroligt snäll, och fanns alltid där, men när en hund kom och mördade henne gick mitt hjärta i tusen biter, än en gång. Kunde inte sluta gråta. Året var 2012, vet inte när hon var född.

Kia, helt underbar kanin det också, trotts hennes humör och att hon attackerade så älskade jag henne. Vet inte riktigt vad som var anledningen till hennes död, men började med förlamning eller hjärnblödning, och sen följdes allt det med kramper och skrik under en ca en timmes tid, första krampen satt hon i mitt knä, och jag fick panik, med vetskapen om att det inte gick att rädda henne. R.I.P Kia 2011-2014

Driks, som var min allra bästa vän och hoppkanin började bli dålig en dag, så blev väldigt orolig, men han blev sedan bättre, så avvaktade med att åka till veterinär, vilket jag inte skulle ha gjort, för två dagar efter när jag kom hem till skolan så fick jag höra att något inte stod riktigt rätt till med honom, så gick till hans bur och såg att hela han hängde, han var mer eller mindre förlamad/slapp i hela kroppen, så lyfte ut honom för att få vara med honom den sista stunden i hans liv, för jag visste att det var slutet för honom, även om det är en hemsk tanke, men visste det eftersom ungefär samma sak hände Kia. När första krampen kom, så fick jag panik, för det var inga lätta kramper, utan riktigt, riktigt kraftiga som slängde honom överallt. Så efter flera timmar av kramper, började han ge upp, han var inte med oss längre psykiskt, men hans kropp var, och det var så hemskt att se min älskade vän i det tillståndet. Bar honom till hans bur sen så han fick vara ifred, och kort efter det avled han 😢 R.I.P Driks 2007-2014

Lillen, helt underbar kanin han också, hur snäll som helst, men kunde även vara ett riktigt litet busfrön hehe. Honom vet vi inte heller vad som hände med, utan han bara avled en dag 😕 R.I.P Lillen 2011-2015

Pärlan, en riktig surpuppa om man säger så, men hon hade sina stunder hon också när hon kunde vara hur snäll och underbar som helst. Hon blev tjuvparad av en kanin jag har nu, och fick komplikationer vid förlossningen. Hon kämpade i timmar med att föda, men det kom bara blod och inga ungar. Ville inte ge henne mer smärta och stress genom att lyfta ut henne till bilen också, men det gjorde ont i hela mig, för det syntes på henne hur hemskt ont hon hade, och hennes hjärtskärande skrik och gnällande, har såna skuldkänslor, att jag inte kunnat hjälpa henne mer än vad jag gjorde. Så hon avled under natten 💔 R.I.P Pärlan 2011-2016

Saknar alla så otroligt mycket, och önskar att de alla kunnat levat kvar med mig, Cody och Cola på gården. Går inte en dag utan att jag tänker på dom❤️

[MiraForever]
2016-05-23 20:27
#8

#7 😢🌺💔
Det är hemskt att en kanin måste dö vid en förlossning💔

Usagi_
2016-05-23 21:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Skutti avled den 8 december förra året. Hon hade en så härlig personlighet som inte ens går att beskriva <3

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

[MiraForever]
2016-05-24 15:06
#10

#9 🌺😢

Mihnnalie
2016-05-26 17:21
#11

Min kaninunge dog i helgen kan inte lägga upp foto för den blev bara 11 dagar. Men den var fläckig och väldigt liten. Det var därför den dog. Den gick ner i vikt. ❤️❤️

Upp till toppen
Annons: