Annons:
Etikettutställning
Läst 939 ggr
LinaN
5/11/16, 7:18 PM

tävlingsbok

Är Tävlingsboken något som är enbart för hoppkaniner eller finns det även till utställningskaniner?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Peak303
5/11/16, 7:19 PM
#1

Bara hoppkaniner. Behövs dock inte i SKHRF längre. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

LinaN
5/11/16, 7:59 PM
#2

#1 okej! tack för snabbt svar. :)

Ska på min första utställning som utställare nästa helg och känner mig helt borttappad över vad som behövs och inte ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Peak303
5/11/16, 8:05 PM
#3

#2 Vad har du för kanin som du ska ställa? 🙂
Själv hade jag vit rödögda, blå, viltgrå och chinchilla dvärgvädurar när jag ställde. Har man vita är ett tips? att ha med ex show white pasta. Men bör ha med borste/kam, ev pincett, vattenflaska/skål (ifall du har vädur så bör du ha flaska, för att slippa blöta örontoppar) sen kan även två kartongbitar/tidningspapper vara bra att ha med för att sätta upp ev mellanvägg. Lyckades få en pissenisse bredvid min ena vita hane. Han var rätt fin när han kom upp på bordet.. Eller inte.. 😂

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

LinaN
5/11/16, 9:24 PM
#4

#3 En blå angora-grabb. fyller 4 månader nu i nästa vecka så hinner precis bli gammal nog för att ställas i ungdjursklassen. ^^ Ska ställa utanför Kristianstad i önnestad.

Däremot så ser jag redan nu att vi kommer få avdrag på smutsiga tassar. De är svagt gula av att hans underlag färgar av sig samt att han sover emellanåt i sin toalåda…. fräscht värre…. *ASG*

Flaska blir det ändå eftersom han har en benägenhet att dricka med tassarna i skålen alternativt doppa hela nosen/hakan i vattnet så han blir blöt och tovig…

Är det som med hundutställningar att matte/husse ska vara finklädda och matcha djuret? Har bara tävlat med häst i hopp och dressyr innan samt vart med en kompis på en hundutställning så har ju noll koll. Anmälningsavgiften är inne, blanketten inskickad, medlemskap i SKAF. Och så har jag ingen i min omedelbara närhet som är kaninfantast heller som kan "hålla mig i handen"

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Peak303
5/11/16, 9:44 PM
#5

#4 Nejdå, du kan komma i värsta slappekläderna ;) 
Haha, om du inte har sådant i buren som han kan bli gul av de sista dagarna innan utställningen så kan det nog gå bra :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

LinaN
5/11/16, 10:17 PM
#6

#5 så inget tidningspapper alltså? kolsvart om tassarna istället *ASG*

funderar på att bädda med nån tjock matta istället eftersom han ändå är så duktig och går på toa i sin låda. samtidigt så blir matta så himla varmt och han har det redan jobbigt trots han inte fullpälsad. Blir att klippa honom på söndagen efter utställningen, för att ska han vara fullpälsad i mitten av juni så tror jag att jag kommer ha en ångkokt kanin….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Peak303
5/12/16, 11:36 AM
#7

#6 Du bör varken ha halm eller tidningspapper som kan färga av sig på tassarna. Bästa är spån eller något i den stilen som du lätt bara kan borsta bort :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

LinaN
5/12/16, 12:21 PM
#8

#7

Spån funkar inte. Det trasslar och tovar nått brutalt.  Så får klura vidare på bra bottenmaterial. Halm har han i höhäcken blandat med hö då han gärna äter av det har jag märkt. :)

Inatt släppte han ut sig själv ur buren och har härjat i hela lägenheten ^^ han är mer utanför än i buren så just nu är underlaget inte mitt största bekymmer tack o lov! :D

funkar vitpasta på gråa tassar också?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: