Annons:
Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 2974 ggr
Peak303
4/29/16, 9:14 AM

Klotterplank #285

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

🌺

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Annons:
BaltizSimbaLukas
4/29/16, 9:17 AM
#1

Jag var först! Jag ska bli först på nr 300 också har jag bestämt!😃

#0 Du tar såå fina bilder! 😍

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Fridaaaa
4/29/16, 9:19 AM
#2

Hoppas på en bra helg.
Blir att gå till brasan imorgon, fördel att ha det inte ens 500 meter bort haha!

Kaninerna är ute i hagen och njuter av livet :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Peak303
4/29/16, 9:21 AM
#3

#1 Haha 😂

Tack så mycket 😊

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

zemlathebunny
4/29/16, 10:43 AM
#4

Jag ska på monte tävling med min bästis och hennes häst imorgon!!😂

Maleficum
4/29/16, 11:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Två saknade krabater. Tiden går verkligen fort och det känns inte alls som så många år sedan Fjalar (6 år sedan) och Lupin (2 år sedan) gick bort.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Elsaharr
4/29/16, 2:07 PM
#6

Imorgon åker jag till Spanien!!

Zingo ;D

Annons:
Adirfen
4/29/16, 5:06 PM
#7

Fredag!!! En så mysig helg väntar :)

Klaaraa
4/29/16, 6:31 PM
#8

Imorgon ska jag konfirmeras😃 Men det är inte bara det som händer, kaninungarna ska också mest troligt öppna ögonen imorgon😍

Får se om jag kan dela med mig av bebisbilder snart❤️

[RC1393]
4/30/16, 12:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Stolt över min fina Carrie!❤️Ungarna 3 dagar i dag och alla 10 är vid liv, runda och fina! Finns två mindre men även de är runda om magen, har aldrig haft en hona som klarat fler än 8 så mycket längre än 2-3 dagar och dessa ser livskraftiga ut så det går nog bara bra. 

De äldre gynnarna är 3 veckor och växer kanske inte lika bra som jag tycker att de kunnat göra, så Maggie är nog definitivt inget avelsmaterial. Men söta är de små liven😍 Den brokade blå bruden stannar eventuellt.

Manda02
4/30/16, 6:04 PM
#10

Imorgon hämtar jag min hyr kanin, Yay! 😃

missan´s
4/30/16, 8:08 PM
#11

#9 Åh grattis! Vilken ras är de? 🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Frosstis
4/30/16, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Kycklingarna har blivit stora :P

Frosstis
4/30/16, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Stallet har skaffat två nya kaniner, en Teddy o en dvv Teddy (finns de ens? Isf dvv lejonhuvad). Jättemysiga o snälla, men ser sen att Teddyn har mkt bettfel :(( kunde nt se på den andra för den ville nt öppna munnen, får se en annan dag men ja de gjorde min jätteledsen :(

Annons:
Johaed
4/30/16, 8:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Är lyckligt lottad som får träffa dessa godingar varje dag! 😍

[RC1393]
4/30/16, 10:44 PM
#15

#11 Honan är fransk vädur/white och pappan tysk jättescheck, så korsningar mellan dessa🙂

aliiciaj
5/1/16, 4:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#16

Så underbart väder idag! Passade på att hoppträna alla kaninerna i krok idag, och det gick så bra! Imorgon fyller jag 20 och det ska vara perfekt väder, ska bli en bra vecka nu :)

Frosstis
5/1/16, 4:41 PM
#17

Nu är kaninerna från gården hos mig. Visade sig att bara den ena hade bettfel vilket är bra. Ska ge det någon vecka och se om det blir bättre av sig självt , annars får den tyvärr somna in

Adirfen
5/1/16, 6:00 PM
#18

Älskar vårvädret ❤

Klaaraa
5/1/16, 7:08 PM
#19

Är ärtflingor bra för kaniner?😃

Fridaaaa
5/1/16, 7:09 PM
#20

Längtar till den 20e maj! Om allting blir som planerat… ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Manda02
5/1/16, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Idag så hämtade jag min hyr kanin!😃 Hur underbar och snäll som helst! Jag har bestämt att han ska heta Zimba. Jag tror han har färgen viltgul men jag är inte så särskilt bra på det där med färger hehe.. Men han är hur fin som helst! Himla söt också!😍

[RC1393]
5/1/16, 8:43 PM
#22

#21 Jepp, viltgul. Vad är det för någon liten en?😍

Manda02
5/1/16, 9:48 PM
#23

#22 Han är en liten dvärgvädur på 12 veckor tror jag. Hans öron har inte fallit än men ibland har han ett öra uppe och ett öra nere. 🤪 Jag fick välja emellan han och hans bror och dem såg typ exakt likadana ut. Men Zimba var mest nyfiken och kom först till mig så det fick bli han! Han är så söt! ❤️

Frosstis
5/2/16, 11:45 AM
#24

Försov mig till en lektion som börjar 12:25…😂Lmao. Men hinner till lektionen som börjar 13:45 😇Hahaha

[RC1393]
5/2/16, 2:46 PM
#25

#23 Åhh, flaxöron❤️

Klaaraa
5/2/16, 4:46 PM
#26

#21 Åhh vilka öron! Så underbara😍

Själv har alla i Ellas kull öppnat ögonen nu. Det blev en siames, resten vita rödögda😃 Bedårande små liv❤️

ninor
5/2/16, 5:00 PM
#27

Den här veckan får jag hämta hem nya lilla ninen som antingen kommer att få heta Kensie, Mackensie, Selma eller Penny. Lutar åt Penny just nu 😍

Annons:
Frosstis
5/2/16, 6:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28
Smilla Kanin
5/2/16, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Tog ut Nejko i skogen igår och fotade lite. Vet inte varför, men fastnade lite för denna bild :)

Maleficum
5/2/16, 6:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

#29 Supertjusig! Ser riktigt lugnt och härligt ut.

Jag har fått toastäd hjälp idag :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fridaaaa
5/2/16, 6:52 PM
#31

Kaninerna har varit i hagen 12 timmar nu, dags att ta in dem :)
Bra med sambo hemma när man har praktik, då kan de vara ute i hagen i alla fall :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ninor
5/2/16, 9:14 PM
#32

Svårt att bestämma mig vilken bur jag ska köpa… En vanlig inomhusbur 120 cm eller en tvåvåningsbur på 100 cm, har en likadan idag redan.. Beslutsångest deluxe!

nikkifun
5/3/16, 12:25 AM
#33

Ozzy är så glad i andra kaniner. Skulle så vilja skaffa en kompis till honom! Så förhoppningsvis blir det i framtiden!

BaltizSimbaLukas
5/3/16, 6:59 AM
#34

Idag ska jag lämna in en berättelse i svenskan på fem kapitel och alltså minst fem sidor… Jag är på första. :/

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Annons:
[Melbun]
5/3/16, 8:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

I söndags kom den här omplaceringen hem till mig :) Lite tunn och äter dåligt så hon ska få tänderna tittade på imorgon. Jättesnäll tjej, lite blyg men har låtit mig klappa lite på henne även om hon ser väldigt skeptisk ut. xD Mjukis heter hon iaf (undrar var det namnet kom ifrån)

BaltizSimbaLukas
5/3/16, 9:15 AM
#36

#35 Vilka ögon! Jag fastnar alltid för bruna blåögda… 😍

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Irmelinis
5/3/16, 9:17 AM
#37

#35 Men åhhh, vad fin hon är! Grattis till nya kompisen, hoppas allt går bra!

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Melbun]
5/3/16, 9:54 AM
#38

#36 #37 Tack! Fastnade också för hennes färger :) Håller tummarna för att hon är frisk nu (:

Irmelinis
5/3/16, 12:53 PM
#39

Om jag vill få hjälp med könsbestämning av ungar, finns det en speciell tråd för detta, eller ska jag skapa en egen?

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Peak303
5/3/16, 12:54 PM
#40

#39 Finns en artikel om det :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

ninor
5/3/16, 7:22 PM
#41

Imorgon kommer hon hem lilla ninen… Har köpt ny bur till henne idag 😂

Annons:
aliiciaj
5/4/16, 6:39 AM
#42

Igår var sista dagen på Harens behandling av öroninflammationen och ögoninflammationen. Men jag tyckte fortfarande att det inte var helt bra, det rann fortfarande lite från ögat och hon hade fortfarande lite var i örat. Så jag ringde veterinären och fick en ny tid på fredag med henne och skulle fortsätta med behandlingen tills dess. Men idag så var första dagen det inte hade runnit ur ögat på natten och det var inget var i örat. Hm, den där Haren är så himla lurig man kan aldrig lita på henne :/ Avboka eller inte avboka tiden är frågan nu…

Maleficum
5/4/16, 11:28 AM
#43

#42 Man behöver väl bara avboka ett dygn i förväg? Isf kan du ju avvakta tills imorgon och se hur det verkar. Å andra sidan kan det ju vara skönt att få bekräftelse av veterinär att det verkligen är helt bra också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

aliiciaj
5/4/16, 12:39 PM
#44

#43 Det är kristihimmelfärd imorgon så kliniken är inte öppen. Vill helst inte ta med henne i onödan, ganska stressande för henne. Förra veckan när jag var där med henne låg hon bara och skakade för hon var rädd :( Men jag ska kolla på henne senare idag igen, jag har ett ortoskop hemma så jag kan se i hennes öron ordentligt. Är det okej när jag kommer hem ikväll så avbokar jag nog.

Frosstis
5/4/16, 1:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Vill sätta Charlie i en Hage bredvid dom men vet inte om jag borde 😁 :S haha han är så intresserad av andra kaniner, luktar alltid på mig jättelänge när jag klappat dom.

Frosstis
5/4/16, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Haha det gick ju bra

Fridaaaa
5/4/16, 4:16 PM
#47

Sista dagen på praktiken idag. Kommer sakna alla <3

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ninor
5/4/16, 5:26 PM
#48

Nu har jag hämtat hem Penny och sitter med henne i knäet 😍

Annons:
Maleficum
5/4/16, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

"Jag har inte gjort något"

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Peak303
5/4/16, 6:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Glädjeskutt i skogen ❤️

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Maleficum
5/4/16, 8:24 PM
#51

Försökte filma Kenzie när han skutta runt på tomten (gick ju inge vidare som vanligt) sluta med att han fick lite massage istället.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
5/4/16, 8:29 PM
#52

Och han kommer nästan alltid på inkallning! =D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

ninor
5/4/16, 8:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Här är lilla Penny. Så liten och så mjuuuuk med sin satinpäls 😍

missan´s
5/4/16, 9:46 PM
#54

På lördag (eller söndagen?) nästa vecka så åker vi och hämtar efterlängtade Trulls 😍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Irmelinis
5/4/16, 9:51 PM
#55

#53 Åhhhhh, gör en bildtråd! Så underbar 😍

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Annons:
Wilmarabbit
5/5/16, 12:38 AM
#56

Hoppträning imorgon med min buse 😍😃

Kolla gärna in bloggen Regnbågehttp://nouw.com/wilmajRegnbåge

Ballong http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i Västra götaland Ballong

missan´s
5/5/16, 8:49 AM
#57

#55 Åh ja, vilken bra idé! Det ska jag absolut göra 😃 Har ju faktiskt redan lite foton på honom som jag fått från uppfödarna med kom jag på. 😊

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

NorthsKaniner
5/5/16, 10:51 AM
#58

#57 Hon skrev ju till #53 haha :p

ninor
5/5/16, 3:35 PM
#59

#55 Nu har Penny en egen bildtråd. Rekommenderar även kaninernas egna instagram ;-)

Irmelinis
5/5/16, 4:14 PM
#60

#58 Spelar ingen roll, alla bildtrådar är hjärtligt välkomna 😃

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

missan´s
5/5/16, 4:20 PM
#61

#58 och #60 : Nej haha, missade jag helt! Men iaf bra idé 😂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Peak303
5/5/16, 7:22 PM
#62

Ibland undrar jag vad som försegår i en 3årings hjärna.
Min lillebror sitter och leker med bilar:
"Du polisen, ska vi gå till busfabriken idag?"
"Nej det får man inte, det är fredag" 🤔

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Annons:
Fridaaaa
5/5/16, 7:48 PM
#63

#62 haha!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[fin_kanin]
5/5/16, 8:07 PM
#64

Idag fick Pigge värsta glädjeskuttet på tomten (vilket är ovanligt pga att han alltid är så nervös för allting🤪). Han for iväg som ett skott och skuttade omkring. Blir så glad, när han är det😃I minut senare rusar han skräckslaget iväg för att en buske prasslade…. Kanin, ibland undrar man vad som försigår i deras små hjärnor! 🤔

emms
5/5/16, 11:44 PM
#65

Ni som har era kaniner i hagar med fri tillgång till gräs, har ni hö i hagarna? 🙂

Ska bygga en Hage till Mio nästa vecka som kommer flyttas varje dag så han blir trädgårdens nya gräsklippare. Men funderar på om man verkligen behöver ha hö i hagen då? Han kommer bo inne under nätterna där det finns hö.

Emma

Wilmarabbit
5/6/16, 1:21 AM
#66

#65 Har inte hö i dom stora rasthagarna med massa gräs, Men däremot dom mindre lite mer avbetade :)

Kolla gärna in bloggen Regnbågehttp://nouw.com/wilmajRegnbåge

Ballong http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i Västra götaland Ballong

aliiciaj
5/6/16, 6:46 AM
#67

#65 Börja med att erbjuda hö i hagen, se om han äter av det. Äter han inget av det skippa det. Jag hö i hagen nu när gräset är ganska kort, dock så kommer snart perioden när gräset är som mest näringfullt och då behövs inte hö. Lite innan midsommar är gräset som allra bäst! Blir veterinären med Haren idag igen, hon är inte helt bra. Hon är en dyr kanin för mig, jag har henne försäkrad men självrisken är på 700 kr och 25 % rörlig självrisk, så när besöken "bara" kostar 590 kr så får jag inget av försäkringen. Men nu kanske jag kan sätta ihop veterinärbesöken och få typ 200 kr tillbaka haha.

Maleficum
5/6/16, 12:11 PM
#68

#65 Tycker det beror på kanin, mina förra angoror ville aldrig äta hö under sommaren när de gick ute på gräs och de funka super för dem, inga problem med magar eller nåt men min nuvarande behöver de extra fibrerna i höet för när han bara äter gräs blir hans pluttar pyttesmå och stenhårda! Vissa dagar får han helt enkelt inte gå ut bara för att han ska äta av sitt hö (räcker inte med att han är inne och äter hö på nätterna).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fridaaaa
5/6/16, 12:14 PM
#69

#65 Ja oftast, gäller att ha väldigt varierande gräs om man ska utesluta höet. Eller har de hö i burarna på nätterna sen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[RC1393]
5/6/16, 12:41 PM
#70

Jag är lite efter jag😉 Var på stämmotävlingen i söndags och var inte med på första delen av prisutdelningen, kom bara och fick veta att jag skulle ta pris, men jag brydde mig inte om att ta reda på för vem av dem. Nu kollade jag upp det och det var för Dexter! Han har tävlat i ganska precis två år och aldrig tagit pinne, eftersom han är lite knasig av sig på tävling men tycker det är kul så han är med ändå, himla kul!😍

aliiciaj
5/7/16, 9:37 AM
#71

Fick en ny ögonmedicin utskrivet till Haren igår, hon hade ingen öroninflammation längre som tur var. Veterinären trodde att hon kanske hade stopp i tårkanalen, men hon ville testa med en till medicin. Fungerar inte dessa ögondroppar skulle hon behöva sövas ner för att skölja igenom tårkanalen, och det vill vi helst inte göra. Det är lite kul när jag är på veterinärkliniken med Haren, och alla som jobbar där "nämen är Haren här igen", alla veterinärer och djursjuksköterskor vet vem Haren är vid det här laget. Har varit på veterinärkliniken 15 gånger totalt de senaste två åren, hon är en dyr oturskanin!

Frosstis
5/7/16, 12:24 PM
#72

Hatar att jobba när de e såhär fint väder ute :(

Irmelinis
5/7/16, 12:26 PM
#73

#71 Oj, lilla Haren. Det har blivit många veterinärbesök 😕 
Hoppas verkligen hon får bli helt frisk snart!

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

emms
5/7/16, 9:30 PM
#74

#66-69

Tack för svar! :) Börjar med att ha hö också så får vi se. Han kommer ju som sagt ha hö på nätterna och han får även pellets och andra grönsaker under dagen så näring får han så det räcker ändå 😃

Emma

Adirfen
5/9/16, 11:43 AM
#75

Oj vad aktiva folk varit under helgen ! :o

nikkifun
5/9/16, 3:03 PM
#76

Harar är så fina, men ändå helt omöjliga att få bra bilder på. Elton kan inte sitta still tillräckligt länge för bilder, det finns ju alltid nåt annat att göra 😂

Annons:
Peak303
5/9/16, 3:40 PM
#77

Galen Knapp som tog sista krok svår pinnen igår ❤️❤️

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Adirfen
5/9/16, 4:04 PM
#78

#77 Grattis!

[RC1393]
5/10/16, 7:10 AM
#79

Gav vatten och kollade hö som jag vanligtvis gör i morse och ser att Chips ligger, helt utslagen på sidan. Tycks inte andas heller. Ropar på honom. 

Ingen reaktion. 

"Inte en gång till" tänker jag och ruskar om kaninen, som flyger upp, lätt förnärmad av mitt bryska sätt. "Förlåt, skulle bara kolla…"😃

aliiciaj
5/10/16, 9:04 PM
#80

Idag räddade min mamma en duva från en katt, katten åt på duvan medan den levde. Vi satte den i en gammal kaninbur och ringde djurambulansen. Tog ett par timmar innan ambulansen kom, de prioterar husdjur före vilda djur. Men nu har de hämtat duvan och de är påväg till djursjukhuset nu. Håller tummarna för att duvan överlever! Så otroligt bra att det finns djurambulanser, gratis dessutom för vilda djur.

Irmelinis
5/10/16, 9:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

En stjärnformad sovande hög.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Frosstis
5/10/16, 10:17 PM
#82

#81 aww kaninungar 😍

Nu har jag flyttat ut charlie till altanen! Skönt att slippa honom inne.. :p han har blivit så jobbig sen de andra kaninerna flyttade hem till mig, han vill verkligen till dom. Men de kanske flyttar imorgon, och Mirre blir avlivad då :( Kommer sakna honom

Peak303
5/10/16, 11:06 PM
#83

Försöker hitta en kull att köpa min nästa tävlingskompis ur.. Lättare sagt än gjort.. 😕

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Annons:
Smilla Kanin
5/11/16, 7:48 PM
#84

Endast 5 dagar kvar tills min nya hoppkorsning kommer :D

Wilmarabbit
5/11/16, 10:31 PM
#85

Första tävlingen inplanerad, Så galet nervös 🤐

Kolla gärna in bloggen Regnbågehttp://nouw.com/wilmajRegnbåge

Ballong http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i Västra götaland Ballong

Irmelinis
5/11/16, 10:40 PM
#86

#83 Åh, men… hade inte du några kullar på gång som du väntade på? Eller det kanske inte var tävlingskaniner?

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Melbun]
5/11/16, 10:40 PM
#87

Blä vill bara att kaninen ska bli frisk från sina onda tänder nu :( Suger när folk sabbar djurens tänder genom dålig kost :|

Frosstis
5/11/16, 11:28 PM
#88

:( Ska ha debatt i skolan och jag ska spela Astra Zenica och vara för djurförsök… 😕kommer må så dåligt av att skriva ner argumenten och gå in för rollen…😕

Fridaaaa
5/12/16, 8:10 AM
#89

#88 Det ärjobbigt när man måste argumentera för något man egentligen är emot. Har jag med fått göra i skolan :S

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Trebit
5/12/16, 8:22 AM
#90

#88 När jag gick i gymnasiet hade vi "Politisk debatt" på samhällslektionerna, och jag blev utvald att representera Kristdemokraterna, det absolut värsta parti jag visste vid den tidpunkten (Det var innan SD var en grej…). Dock gjorde jag mitt jobb så bra att lilla kristdemokraterna vann debatten och blev största parti vid klassröstningen! Se det som träning i retorik (vilket det är!), det är lätt att argumentera för något man är för, men desto svårare att övertyga någon om nånting man själv inte tror på!
Sen när debatten är över kan du skaka av dig den obehagliga rollen och gå tillbaka till att argumentera MOT djurförsök, och då har du redan synat motståndarsidans alla argument och kan bryta ner dem lättare 😉

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Annons:
missan´s
5/12/16, 10:05 AM
#91

#88 Åh fy då… Men gör som #90 föreslår, att säga efteråt att du egentligen är emot djurförsök och argumentera varför (om det går?). 😇

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Peak303
5/12/16, 11:39 AM
#92

#86 Jo, men fick ingen ur de kullarna.. 😕
Känns som om där är några kullar som är intressanta, men hälften av dem är inte ens födda eller parade. Och vet inte om jag känner för att vänta ytterligare 3 månader om jag inte skulle få någon ur de kullarna heller..

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Irmelinis
5/12/16, 12:52 PM
#93

#92 Åh, jag förstår 😕
Stod själv i kö på en hane hos fyra olika uppfödare nu på våren, men alla honorna gick tomma. Jättekonstigt. 

Är det någon speciell korsning du letar efter?

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[❤️Rabbit❤️]
5/12/16, 2:40 PM
#94

När är det en ny klotterplank

[RC1393]
5/12/16, 2:44 PM
#95

Alltså något smartskaft satte ju ridbanan på fel ställe! Den står i skuggan av skogen så snön har inte smält bort från den helt än, blöt och lös som någonting är den också så det är bara att vänta. Jag som var taggad att få träna inför sommarens dressyrtävlingar😭 Nästan så att jag lastar och åker de två milen till ridskolan för den sakens skull😎

zemlathebunny
5/12/16, 3:09 PM
#96

Men om man tänker på de viset att de är skönt att rida i skuggan på sommaren så är de en ganska bra placering😂 #95

Fridaaaa
5/12/16, 3:13 PM
#97

#94 När denna blir för lång ;) Avgör admin på sidan :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[RC1393]
5/12/16, 3:17 PM
#98

#96 Därför man rider på natten ju! Midnattssol är det bästa som finns!❤️

Peak303
5/12/16, 3:53 PM
#99

#93 Är lite inne på att de antingen ska vara släkt med mina hane idag (Zapp) eller inte släkt/nästan inte släkt så det går att använda honan till honom. Finns båda delar födda idag (samt en kull efter honom själv, född i tisdags) men jag vet inte alls.. Kände att en av kullarna jag la intresse på sa magkänslan "ja" till. De andra har jag lixom inte känt den samma till. Och man vill ju helst inte bara "slänga" sig på en kull heller.. 😐

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Frosstis
5/12/16, 6:20 PM
#100

#90 #91 jaa, alla i min klass vet att jag e mot djurförsök o vegan o allt de hahaha så de e lugnt men jag ska försöka argumentera så bra jag kan, tror jag kan ha bättre argument än min motpart… Men äh, detta är iaf bättre än att debattera om vinster i välfärden, detta ämne kan jag iaf :))

missan´s
5/12/16, 8:15 PM
#101

#99 Får jag fråga vilken kull det var som föddes i tisdags, den som Zapp var pappa till? 🙂 Håller också lite utkik efter intressanta kullar. 🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Peak303
5/12/16, 8:25 PM
#102

#101 Det är en kull hos Hagalids, det är efter Milleniums Strawberry & Cheescake 🙂

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Fridaaaa
5/12/16, 9:08 PM
#103

Längtar till nästa fredag/lördag :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zemlathebunny
5/12/16, 11:22 PM
#104

Är de någon som vill att jag ska göra en kulldagbok? Min kanin blev tjuvparad och nu fick hon ungar😊

Annons:
[Melbun]
5/12/16, 11:24 PM
#105

Åååå kaninen som inte ätit hö på veckor har precis mumsat i sig ett strå eller två *.* Så lättad. Hoppas hon inte ångrar sig nu xD

Irmelinis
5/12/16, 11:28 PM
#106

#104 Jaaa, gärna en kulldagbok :) (Kom bara ihåg regeln om att ungarna måste vara tre veckor innan du visar bilder på dem utanför boet.)

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

zemlathebunny
5/12/16, 11:35 PM
#107

Okej då gör jag de :)

aliiciaj
5/13/16, 6:02 AM
#108

Harens behandling av ögat fungerar inte, inte ögat blev värre av den nya medicinen :( Nu ska hon sövas ner på måndag och få tårkanalerna spolade. Usch hatar när mina kaniner ska sövas, man vet aldrig om de vaknar upp igen :/

missan´s
5/13/16, 10:12 AM
#109

#102 Okej. 🙂

Blir lite ändrade planer, då den kaninungen som vi tingat kommer stanna kvar hos uppfödaren istället pga en anledning, så istället kommer förhoppningsvis kullsystern, Lavendulas Ljuv och Vacker, få flytta hem till oss istället då. Synd då Trulls verkade himla go, men denna tjej verkar vara lika underbar hon med, så ingen större fara för min del direkt! 😉

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Irmelinis
5/13/16, 10:32 AM
#110

#108 Håller tummar och tassar för Haren! ❤️

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Peak303
5/13/16, 12:55 PM
#111

#109 Fick lite bilder på dem idag. 1 viltgrå, 2 viltgråbrokade och en svartbrokad ser det ut som. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Annons:
Frosstis
5/13/16, 11:41 PM
#112

Lite orolig för Charlie, de e rätt kallt ute :(

Usagi_
5/13/16, 11:52 PM
#113

Så kul, har fått tre beställningar på muggar idag efter att mamma tog med mina målade muggar till jobbet! Även en beställning av teckning :D

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Adirfen
5/14/16, 7:02 AM
#114

Idag ska jag gå Prideparad! Tjoho! :)

ninor
5/14/16, 10:05 PM
#115

Såg nu ikväll att Elliots öga ser lite märkligt ut.. Runnit ut ögat, ev lite svullet osv. Min lilla älskling ❤️ Märks att han börjar bli äldre, tycker även att pälsan har ändrats något.

Men har ögat inte blivit bättre tills på måndag ringer jag veterinär.

Elsaharr
5/15/16, 1:36 AM
#116

Fryser så mycket. Blev precis utkastade från donken för att de skulle tydligen stänga klockan 1. Blä.

Zingo ;D

Fridaaaa
5/16/16, 8:12 AM
#117

Skkitväder både igår och idag Suck.
Aja, då växer gräset upp ännu fortare/mer till kaninerna, och bladen slår ut ännu mer på träden ;)

#116 Ajdå! Här har McDonalds öppet dygnet runt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
5/16/16, 9:10 AM
#118

#116 Det hade vi med tidigare men fått lov att stänga pga fyllon som går in och förstör.

Zingo ;D

Annons:
Fridaaaa
5/16/16, 9:27 AM
#119

#118 Aa vad trist

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aliiciaj
5/16/16, 2:41 PM
#120

Precis hämtat Haren från djurkliniken, de sövde ner henne och spolade tårkanalerna. Hon hade väldigt mycket klet i vänstra tårkanalen, men det kom aldrig igenom till näsan så vi kan behöva göra om det en annan gång. Det hela kostade 2000 kr, mycket mer än vad jag förväntat mig. Bad dem direktreglera med agria, men det gick inte för agria ba "det går inte att veta att det inte är kindtänderna som orsakat stopp i tårkanalen" så djurkliniken måste skicka in alla journaler så ska försäkringsbolaget kolla närmare på det. Blir så arg, vi vet att det var en öroninflammation som orsakade ögoninflammationen. Men såklart ska försäkringsbolaget försöka vrida och vända på det så att de slipper betala. Aja, jag är i alla fall glad över att Haren klarade narkosen, hon är pigg och äter nu som tur var!

Maleficum
5/16/16, 5:23 PM
#121

#120 Hoppas de inte krånglar mer med försäkringen!

Vi hade lite problem med hunden denna omgång som han fick sitt kastrationschipp. Han får dem eftersom han annars fåranaladenom och förra året var det inga problem men denna gång klaga försäkringen för att de inte ersätter om man ger det "förebyggande". Lyckades som tur var lösa sig så det kom på försäkringen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Melbun]
5/16/16, 5:37 PM
#122

Min kaninhona springer runt och brummar typ 24/7. Helt galet aktiv.. 😂 Hoppas att hon lugnar ned sig lite efter en kastrering. Sen är jag sjukt osäker på hur det ska bli att sätta ihop henne med min andra djävulshane också. Helst hade jag ju velat kastrera innan men sen vill man väl även veta att de fungerar ihop också..  hehe 🤔

ninor
5/16/16, 6:39 PM
#123

Imorgon får jag nycklarna till min nya lägenhet. Nyproduktion och jag har väntat ett år nu. Äntligen är väntan över. :-)

Irmelinis
5/16/16, 7:15 PM
#124

#123 Grattis! 🥳

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Elsaharr
5/16/16, 10:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#125

Fell in love with the sky today ------------------------------------- Alla bilderna är helt oredigerade, himlen är så himla fin nu!

Zingo ;D

Annons:
Irmelinis
5/16/16, 10:10 PM
#126

Wooow vilken himmel 😍

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

aliiciaj
5/17/16, 7:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Äntligen har Curium blivit accepterad som en i flocken, det tog ju bara 4 månader av försökande haha. Men det är kul när man får utdelning för all den tid man lagt ner på kaninerna till slut. Nu får Curium känna trygghet hos en flock, det är precis vad hon behövde för hon har så dåligt självförtroende.

tixEntry
5/17/16, 7:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#128

#125 😃

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Fridaaaa
5/17/16, 8:01 AM
#129

Så skönt med ledig idag!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[❤️Rabbit❤️]
5/17/16, 2:42 PM
#130

#123 Grattis😎🤓

Elsaharr
5/17/16, 3:35 PM
#131

#129 Skönt! Vi är lediga tisdag nästa vecka, bra det, för då fyller min kompis år och då kan vi fira henne på hennes dag!

Zingo ;D

[MiraForever]
5/17/16, 6:39 PM
#132

Har bytt konto🤪Gick under ❤️Rabbit❤️innan. Bytte för att kunna logga in på datorn och namnet passar mig bättre😎

Annons:
Frosstis
5/17/16, 10:41 PM
#133

4h gården har fått lamm <3<3 så ska dit och gosa imån <3

och nu är mirre död, tror jag :( jätte tråkigt, han var verkligen så underbar. och bella har en ny kompis, teo. hoppas dom trivs tillsammans. får se imån!

aliiciaj
5/18/16, 11:59 AM
#134

Glädjen när man får mejl för Agria och de skriver att man får ersättning för Harens operation! :D

Irmelinis
5/18/16, 12:00 PM
#135

#134 Jaaaa, underbart ju!

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Fridaaaa
5/18/16, 12:04 PM
#136

#134 Härligt! Äntligen något de kan göra rätt ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: