Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 688 ggr
Whatsupdoc?
4/28/16, 9:02 PM

Cora blir skogstokig när Charlie är ute ur buren

När Charlie är ute ur sin bur så blir Cora som tokig, hon skuttar runt & nästan välter omkull allt i sin bur. Jag vet tyvärr inte vad det betyder, eller om det är bra eller dåligt.

P.S. Charlie fyller 2 år idag 🥳

Annons:
BaltizSimbaLukas
4/29/16, 8:26 AM
#1

Grattis i efterskott Charlie!🥳

Jag tror det är normalt, mina kaniner var också ungefär så när bara den ena var ute, sprang omkring i buren. Jag tror att det är för att de vill hitta vägen ut som den andra kom ut genom eller nåt… 😂

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Whatsupdoc?
4/30/16, 6:20 AM
#2

#1 Okej, jag trodde först att det var för att hon ville ge han stryk eller så, för hon är fortfarande lite dominant & elak fast hon har blivit kastrerad.

frejaspluto
4/30/16, 10:20 AM
#3

Haha, det låter som våran kanin. Han får springryck i kaninhemmet,har hört att att dom tränar och hitta flyktvägar. Och att det är roligt tror jag! Kanske stämmer ?!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Whatsupdoc?
4/30/16, 12:47 PM
#4

#3  Vet ej. Hon får såna ryck varje gång han är ute  även när han inte är ute, fast hon varit ute ur buren  flera timmar. Jag vill egentligen ha de ute, men bor tyvärr i en lägenhet med en massa hundar & småbarn. Och kommunen bryr sig inte ett dugg om att göra ett ställe där man kan ha de/hundar ute fritt, men under uppsikt. Har tyvärr ingen bil heller & gillar inte att ta bussen om jag måste ta den  för att åka nånstans för att ha honom ute utan att folk är nära.

frejaspluto
4/30/16, 3:03 PM
#5

#4, Våran med, skuttryck, ute som inne. Jag skulle ta det som positivt. När kaninen gör så har han öronen framåt, ser väldigt glad ut. Hur ser din kanins öron ut? Dom kan man tolka väldigt lätt, tycker jag.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Whatsupdoc?
4/30/16, 3:58 PM
#6

#5 Lite svårt, hon & han är dvärgvädurar bägge 2, så det är lite svårt att se.

Annons:
emms
4/30/16, 7:33 PM
#7

De bor inte tillsammans eller? Och är Cora ute och skuttar på samma ställe som hon ser Charlie på?

Isf skulle jag gissa på att hon blir lite arg/orolig över att han är på hennes revir (ur hennes synpunkt) och försöker försvara det. Men inte kan ta sig ut så blir att hon springer omkring runt runt i buren. 🙂 

Mina kaniner har också reagerat liknande när dom ser någon annan på "deras" revir.

Emma

Whatsupdoc?
4/30/16, 7:49 PM
#8

#7Nej, de bor enskilt i varsin bur, men förhoppningsvis, om lyckat, så blir de kompisar & kan var i samma bur eller ihopkopplade burar eller hur det heter. Känns som att det stämmer, jag har lite svårt att sterilisera allt så det inte luktar antingen som den ena eller den andre.

emms
4/30/16, 7:57 PM
#9

#8 Då skulle jag gissa på att det har med revir att göra. Häng för en filt eller liknande när han är ute på "hennes" revir så hon slipper bli så stressad. Lämna lite så hon får luft och ljus bara 😉

Så kanske du kan möblera om och städa ordentligt när du ska börja bonda dom så hon inte känner att han är på hennes revir utan att det är neutralt för båda.

Emma

Whatsupdoc?
5/1/16, 10:43 AM
#10

#8  Vad ska jag göra/använda för att städa ordentligt, för jag har ganska mycket att möblera om så jag får nog be om hjälp 😛 samma med att städa ordentligt.

emms
5/2/16, 12:49 AM
#11

#10 Först dammsuga och våttorka (med lite ättika i vattnet, det tar bort lukt!) sen tvätta eller vädra alla mattor. Kan man inte tvätta dom kan man ta en vattenspruta och blanda vatten och ättika och spraya på. Ättikalukten försvinner när det torkat men det gör så att alla dofter som fanns i den sedan innan försvinner. 

Sen får man torka av överallt där kaninen kan ha markerat. Lister, kanter, en bit upp på väggar och på möbler och sådär. 

Ättika är som sagt kanon för att få bort lukt med så det skulle jag använda till allt i ett sådant fall.

Jag hade turen att ha ett badrum som ingen av kaninerna varit i innan när jag skulle sätta ihop mina. Då slapp jag städa som en galning. När de väl var vänner brydde de sig inte om att skydda sina revir 🙂

Emma

Whatsupdoc?
5/5/16, 5:54 PM
#12

#11 Jag har haft de ute tillsammans & de verkar vara lite överens nu, lite småbitande från hennes sida på Charlie, men annars så bryr de sig inte om varann. Det blir såklart lite kraft-mätningar om vem som ska vara den dominanta & det står lika mellan de tycker jag.

frejaspluto
5/5/16, 9:04 PM
#13

Åh, jag som tänkte fråga dig hur det går med dina kaniner. Jag hoppas att du mår bra och att du kämpar på. Du tycker verkligen om dina kaniner 🌸🌸🌸

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
Whatsupdoc?
5/5/16, 9:24 PM
#14

#13 Tack, du är den enda som säger så. Min familj tycker jag ''skämmer bort de'' och ''slösar mina pengar'' på de, men jag ignorerar dem, för de är aldrig stöttande i nånting med mig.

frejaspluto
5/5/16, 10:43 PM
#15

Jag vet eftersom jag märker hur du beskriver mm. Jag vet att det har varit lite hårda meningar ifrån mig i en annan tråd. Jag vet att du vill göra ditt bästa. Ta till dig råd med sundförnuft. Du klarar det! 💜✨✨

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Whatsupdoc?
5/6/16, 5:42 AM
#16

#15 Det är lugnt, tack 🙂

Upp till toppen
Annons: