Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 689 ggr
Alwyn
4/28/16, 4:26 PM

Hjälp med drick-undersökning

Jag vill göra en liten undersökning och söker kaninägare som vill hjälpa till. Frågan är: Hur mycket dricker era kaniner dagligen ur flaska? Så här gör du: 1. Försäkra dig om att flaskan inte droppar eller läcker. 2. Sätt en remsa maskeringstejp på flaskan som sträcker sig från botten och hela vägen till pipen. 3. Fyll vattenflaskan ända upp med vatten så att inga luftbubblor bildas då du vänder flaskan och sätter den på plats. 4. Notera klockslaget. 5. Vid samma tidpunkt nästa dag kollar du flaskan och drar ett streck på maskeringstejpen där vatten-nivån är. 6. Mät noga hur mycket vatten som får plats från flaskbottnen upp till strecket på tejpen, alltså inte från pipen. Mät med hjälp av en matsked. Hur mycket vatten blev det? Vad väger din kanin? Vad åt kaninen under detta dygn? Bor kaninen inne eller ute?

Annons:
BaltizSimbaLukas
4/29/16, 8:09 AM
#1

Smart! Men tyvärr har jag inte en vanlig vattenflaska, så jag måste mäta mycket mer… 🤪

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Alwyn
4/29/16, 12:39 PM
#2

Hm, har du vattenskål? Det svåra med det är att man först måste mäta hur mkt som avdunstar.

BaltizSimbaLukas
4/30/16, 12:42 PM
#3

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Alwyn
5/1/16, 8:38 AM
#4

Ser du vattennivån genom behållaren kan du sätta tejp och sen dra ett startstreck när du vänt den på plats, som du utgår från. Sen när du mäter upp vattnet får du mäta hur mkt vatten som får plats mellan startstreck och slutstreck :) Funkar din i 20 minus så som det står?

Upp till toppen
Annons: