Annons:
Etikettminneslunden
Läst 1512 ggr
Hannaskanin
4/3/16, 9:30 PM

Saknar min kanin

För lite mer för en vecka sedan så dog min älskade kanin som jag hade haft i 9 år. Jag saknar honom så himla mycket och han var världens finaste. Fortfarande har jag svårt att fatta att han inte lever längre och sorgen är fortfarande stor. Hur gjorde ni när eran kanin gick bort för att sorgen skulle försvinna?

Annons:
Usagi_
4/3/16, 9:42 PM
#1

Lät tiden gå var det enda jag kunde göra. Finns ju inte mycket man kan göra, måste även finnas där för min andra kanin som plötsligt blev ensam och mådde ännu sämre. Trodde faktiskt att jag aldrig skulle bli glad igen, vilket jag tror är normalt att känna precis efter att nån man älskar gått bort, men jo, jag kan vara lika glad som innan nu. Skutti gick bort den 8 december och både jag och Pix har gått vidare nu. Saknar henne fortfarande och det kommer jag alltid göra, men som jag sa, förhoppningsvis blir det bättre med tiden Beklagar sorgen förresten!.

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

[Petra Johansson]
4/3/16, 9:46 PM
#2

Gör det du tycker är roligt. Alla måste dö någon gång och förra veckan var det din kanins tur. Jag förstår sorgen ♥

frejaspluto
4/3/16, 10:08 PM
#3

Man kommer alltid komma håg sina djur, sörja och tänka på dom kommer man nog alltid göra på nått sätt. Jag har haft kanin förut men hundar har alltid varit min passion. Nu är det min dotters val av husdjur och tid med hund har jag inte idag som förut. Jag jobbar med det extra och har annat fast vid sidan om. Jag fick min hund i födelsedagspresent hade min hund i 17 år, var glad och pigg, sista halvåret kom som ett brev på posten. Närmaste dgr visste han att det var nått på g. Det var jättesvårt , jobb och skola fick ju inte halka efter . Tänker på honom ibland . Inte sörjedagarna utan dom roligaste dagarna. Sen är det bra. Det beror på hur man sörjer och hur man vill sörja hur mkt än du gör det kommer kaninen inte tillbaka. Döden kommer alltid vara kvar. Livet med. Ta bara dagen som kommer. Gör set man ska skola, jobb, mm. 🐰✨💫

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

EmmasBella
4/4/16, 7:35 AM
#4

Äå beklagar…🌹 Men som dom sagt där uppe så lät jag tiden bara flyta på, jag hae oxå en kanin som var 11 och när han dog blev allt hemskt, jag trodde jag skulle drunkna i mina egna tårar, men jag öät tiden rinna på och snart är det redan två år sedan och det känns som om tiden bara sprungit iväg.. Man kommer alltid att minnas de man håller kärt och h*n kommer alltid finnas vid din sida❤️

Elsaharr
4/4/16, 9:29 AM
#5

Låt tiden gå, det dunkar bäst <3 Och ge dig tillåtelse att vara ledsen.

Zingo ;D

Smultrondraken70
4/4/16, 2:41 PM
#6

Vår ena kanin dog i januari i år. Det kändes som att jag skulle gå sönder:/ det som hjälpt bäst för mig är att bara låta tiden gå…och sen vår nya goa kaninpojk Kasper❤️ Barnen ville nämligen absolut ha en ny kanin direkt, så då tog vi en omplacering från Djurens Chans bara två veckor efter:/ kändes på sätt och vis hemskt, men det blev mindre tomt. ❤️Styrkekramar❤️till dig, TS. Saknaden finns ju alltid kvar, men det gör mindre ont med tiden.

Annons:
BaltizSimbaLukas
4/4/16, 3:29 PM
#7

Beklagar verkligen för dig och din kanin. 🌺

När vår första dvärghamster, Arthur, dog så grät jag tills tårarna tog slut. Sedan fixade vi en fin kista och begravde honom i trädgården med en liten gravsten och några blommor vid graven. 

Vår senaste hamster, Edison, hade någon sjukdom och blev bara några månader gammal, och honom begravde vi också i trädgården.

Nu när Balthazar rymde så grät jag lite när vi upptäckte det, men jag hoppades hela tiden på att hitta honom så jag var inte så ledsen. Nu har vi i stort sett gett upp om att få tillbaka honom, men jag har fortfarande inte accepterat att han är borta för alltid helt. 😕

Så ja, tiden läker (nästan…) alla sår. :/

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

frejaspluto
4/4/16, 5:52 PM
#8

Vad skönt att det finns lite uppmuntran här , hoppas att du tar den dagen som kommer och fånga den som den är , ✨🐇💫

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[EmiliaY]
4/4/16, 7:17 PM
#9

Gör roliga saker och tänk inte så mycket på det som hände, det kan vara hemskt att man inte ens vill tänka på h*n men det har iallafall hjälp mig mycket! Och h*n har det bra nu❤

Hannaskanin
4/6/16, 4:13 PM
#10

Tack för alla stöttningar ❤️

Upp till toppen
Annons: