Annons:
Etikettutställning
Läst 886 ggr
lindqvist96
3/5/16, 9:08 PM

Frågor ang. Utställning

Hej! Jag har en dvv hona med stamtavla som jag skulle vela prova ställa ut. Jag är 19 år och inte medlem i någon kaninförening ännu, men vars är det jag ska söka om medlemskap? (Bor i norrbotten) Har jag förstått rätt att jag måste ha ett uppfödarnummer för att ställa ut? Hur går det till på en utställning? Hur länge pågår det? Något man ska tänka på? Jag vet som sagt inte så mycket så all nödvändig information är hjälpsam :D

Annons:
Peak303
3/5/16, 9:12 PM
#1

Nej du måste inte ha uppfödarnummer för att ställa ut. Det måste du bara ha om du vill avla och sätta stamtavla på kommande ungar. 

En utställning går till som så att du sätter in din kanin i det tilldelade facket. Där efter går bärare och plockar ut kaninerna en efter en för att bära fram till bordet. Brukar hålla på till allt mellan 14-16 beroende på hur många kaniner som är anmälda.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

[RC1393]
3/5/16, 11:21 PM
#2

Fyller i om medlemskap. För att bli medlem skickar du ett mejl till medlem.skaf@telia.com och uppger namn och fullständig adress så får du ett inbetalningskort och information om ditt medlemskap med medlemsnummer. Du blir automatiskt medlem i din lokalförening (Norrbottens kaninavelsförening). Nästa utställning i Norrbotten är den 26 mars tror jag det var. 

Fyll i anmälningssedeln med rätt öronnummer, se till att kaninen är hel och ren och glöm inte ta med vattenskål. Som medlem förväntas man också stanna kvar och hjälpa till att städa om inte särskilda skäl föreligger. I Norr- och Västerbotten åtminstone har vi alltid städning före prisutdelning. En utställningsdag slutar oftast kl 16-17 men det är riktigt kul och man får träffa en hel del roligt kaninfolk och prata kanin hela dagen!

lindqvist96
3/6/16, 9:10 AM
#3

#2 Så man måste i alla fall vara medlem för att få vara med och ställa ut? :)

[RC1393]
3/6/16, 9:46 AM
#4

#3 Ja 🙂

lindqvist96
3/6/16, 1:11 PM
#5

Okej tack så mycket för hjälpen! 🙂

Upp till toppen
Annons: