Annons:
Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1684 ggr
Mollelolle
2/14/16, 7:05 PM

Min kanin vill inte hoppa! Hjälp

Jag har en kanin som är en hane på 3 år. Vi har hoppat lite tidigare men inte tränat så mycket. Nu är jag mer intresserad av att hoppa men det är inte min kanin Stampe. Han brukar springa ute med sele och kan springa fritt inne. Ibland kommer han fram till mig och vill gosa. Vi har en någorlunda bra relation. 

Men när vi ska hoppa så gör han lite olika saker istället. Jag har endast små höjder på hinderna men det funkar inte. Aningen lägger han sig framför hindret och kollar åt andra hållet eller så bara står han och tittar på hindrerna. Det händer att han försöker springa igenom dem eller förbi dem. När han har sele på sig så kan han springa med den ibland men det är ofta som han bara lägger sig ned och bara ligger. Om vi är på en matta eller mjukt underlag som inte är halt så vägrar han att gå 1 cm. Samma sak när vi är ute så vill han inte gå någonstans, det händer att han springer runt i snön men det är inte så ofta! 

Jag skulle jätte gärna behöva hjälp med att veta hur jag ska hoppträna min lata kanin så att det blir roligt för oss båda, tack! :)

Annons:
Inkanyezi
2/14/16, 7:07 PM
#1

Han kanske inte alls är lat. Det kanske gör ont att hoppa?

[Lollo 97]
2/14/16, 7:10 PM
#2

Kanske är så att han inte har något intresse av hoppning :) Inte värt att tvinga honom att hoppa om han verkligen inte vill. Eller som #1 säger kanske han har ont om han inte rör så mycket på sig annars.

Storip
2/14/16, 7:11 PM
#3

Är det första gången han hoppar? Har du lärt honom hur man hoppar?

Belöna ofta och ha på ett underlag han är van vid.

Sitter hans sele bra?

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Upp till toppen
Annons: