Annons:
Etikettallmänt
Läst 760 ggr
[lillelull]
2/8/16, 5:15 PM

Zoogigantens Kaniner

Hej! Är det någon som har köpt en kanin här? Eller vet vem det är som föder upp deras kaniner? Jag har ringt in å frågat av nyfikenhet men då kunde frågan ej besvaras.. de säger privat uppfödare. men undrar på ( om ens någon) hur många seriösa uppfödare skulle sälja till djuraffär… Vet någon nått? Har någon kanin därifrån? Tacksam för svar

Annons:
thea_thea
2/8/16, 5:21 PM
#1

Deras privata uppfödare bor i Staffanstorp är allt jag lyckats luska ut från personalen. I alla fall har jag sett många kaniner med skador och bitsår, och även hittat en nästan död kanin som inte levde länge till i deras utezoo. Ingen bra miljö för ninisar😐

[klarabastin]
2/8/16, 5:33 PM
#2

Om du ska köpa kanin så skulle jag aldrig rekommendera att köpa från en djuraffär. Aldrig. 

Har man inte råd med uppfödare så har man antagligen inte råd att ge kaninen bra mat och bra kvalitet på resten av de tillbehör som en kanin behöver.

thea_thea
2/8/16, 5:34 PM
#3

#2 Det var dock inte TS fråga, men kul att du delade med dig ändå.

[lillelull]
2/8/16, 6:48 PM
#4

Jag vill tillägga här att jag INTE ska köpa en kanin från en djuraffär. Jag ska inte köpa kanin just nu överhuvudtaget men har haft kanin innan :) ( inte djuraffär) Jag stödjer inte köp av några djur i djuraffär men jag undrade då på deras hemsida står de massor gott om hur de har djur från privata uppfödare å blanlabla.. och det känns som de gömmer sig bakom en fin fasad men jag har sett en kanin där som har ett sår bakom örat.. och undrade bara om någon hade nån info eller ev visste något om det uppfödare de har

[lillelull]
2/8/16, 6:51 PM
#5

#2 Håller helt med dig!

[lillelull]
2/8/16, 6:59 PM
#6

Har också varit inne i deras zoo då men det var längesen då de hade en get där inne som var vit som man kunde mata ur en automat med några bruna pellets??? Och där bland sprang en massa kaniner.. och det bara kändes väldigt konstigt att alla får gå in där och bara trycka ut en massa mat till den här geten och kaninerna..

Annons:
Upp till toppen
Annons: