Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 646 ggr
Rebecka_02
2/8/16, 8:52 AM

Ge kanin smootie/gröt?..

Hej! Har börjat se på instagram att många ger sina kaniner en sån där påse som man klämmer på så kommer det ut frukt smootie/gröt typ, lite svårt att förklara. Vad tycker ni om det? Finns det något som är bra med de?

Annons:
Love Lejonhuvadekaniner
#1

Jag tycker personligen att det är dåligt då det böter inte på tänderna eller är särskilt nyttigt och väldigt lite fiber.

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Irmelinis
2/8/16, 9:55 AM
#2

Som belöning vid träning någon gång i veckan, så funkar det väl bra. Men jag skulle aldrig ge det som mellanmål och absolut inte varje dag. Då är bitar av frukt bättre, för det är fibrer i dem.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

frejaspluto
2/8/16, 10:59 AM
#3

Nej, inte smoothie, gröt. Ge hellre frukt, grönsaker, som belöning, Jag är noga vad jag ger till mina djur. Dom ska ha djurmat, det som finns i natur. Men självklart så kan man skämma bort sina, det är upp till var och en. Vi ger, min dotters kanin Pluto. Gnagarblandning på helger eller en lördag. Eller efter en dag med träning av klickersträning. Han gillar den stimulansen. Han är väldigt social, skuttar mkt, myser, nyfiken liten lus!! 😄, Gör som du känner, men sålänge man vet att vatten och bra hö är huvudfödan. Kaniner kan välja bort det.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Peak303
2/8/16, 1:11 PM
#4

Mina tävlingskaniner får sådan frukt smoothie på tävlingsdagar när det är varmt. Mest för att svalka ner kaninen lite då vattnet under en dag inte alltid hållir sig kallt.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Upp till toppen
Annons: