Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1997 ggr
PrinsessaAlexis
2/4/16, 10:38 AM

Min kanin födde ungar, jag visste inte

Min frasse födde upp 9 frisk ungar. Det är hennes första kull. Det är för första gång mig att föda upp en kanin. Köpte min frasse för ca 3 veckor sedan (21 jan 2016) Jag har haft 1 frasse innan. Min nuvarande frasse Alexandras förra ägare har sagt att hon är inte dräktig. Alexandra blir 1 år i maj. Igår (3 feb) födde Alexandra 9 st ungar! Det blev riktig överraskning! Jag är helt oförberedd :o

några timmar gammal

hjälp mig. Ge tipsar och vad jag ska tänka på och så? Vad ska jag tänka på när ungar växer och så. KASTA IN MASSOR MED tips?, RÅD OCH ALLT!

Annons:
Irmelinis
2/4/16, 12:12 PM
#1

Grattis till bebisarna 🙂

Här finns lite info
http://kaninmagazinet.se/2012/november/kaninungens-utveckling-klar.html

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Indii]
2/4/16, 4:33 PM
#2

Grattis till ungarna. Jag skulle kontakta säljaren och be om hjälp. Att ta hand om nio kaninungar som sen också ska säljas vidare kräver en del, och om säljaren inte talat om att din kanin var dräktig så har denna ett ansvar att hjälpa dig.

Denna kommentar har tagits bort.
Marsvinsmamman
2/6/16, 5:39 PM
#4

Jag säger som #2 - kontakta säljaren. Läs också allt du kommer över kring uppfödning av kaninungar så att du får så mycket kunskap så möjligt. Och sedan en sak till: se till att det är rikligt med strö (både spån och långstråigt bomaterial, tex hö/halm) i buren. På bilden ser ungarna ut att ligga direkt mot burens gråa plastbotten. Det måste finnas ett tjockt lager med strö så honan kan bädda ordentligt och  ungarna hålls varma och torra.

iFokus
2/7/16, 4:39 PM
#5

BaltizSimbaLukas har lagt till följande förslag:

  • Läs på ordentligt om skötsel av kaninungar
  • Kontakta säljaren och be om hjälp
  • Skaffa ordentligt med bomaterial för honan att boa med
Upp till toppen
Annons: