Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1220 ggr
aliiciaj
2016-02-02 10:20

Tips på trix?

Min ungkanin håller på och river ner mitt rum i princip pga understimulering, försöker lära henne nya trix men hon lär sig direkt och vill lära sig nytt nytt nytt hela tiden. Hon är för liten för att seltränas, så vet inte riktigt hur jag ska kunna stimulera henne mer än att träna hjärnan på henne. Hon kan snurra runt åt båda hållen, vacker tass, hopp, puss, kram och sitt namn. Har försökt lära henne "stanna", men det har varit väldigt svårt hon vill inte riktigt förstå för hon är så otroligt ivrig. Har ni nått tips? på fler trix att lära henne eller aktiveringstips för en ung kanin?

Annons:
[fin_kanin]
2016-02-02 15:00
#1

Kanske stå på baktassarna och snurra? Annars tänkte jag på om han kunde sitta stilla som en utställnings kanin, men han kanske behöver tricks som gör att han får röra på sig. :)

Happy-Bunny
2016-02-02 15:15
#2

give-me-five kanske :) Eller som jag brukar köra med Zingo, agillity inomhus :) typ en tunnel, något att hoppa upp på, eller varför inte tilsammans med dig :) Zingo brukar hoppa upp min rygg osv, bara fantasin när det gäller sånt som sätter gränserna, plus att det är väldigt roligt för både matte/husse och kaninen :D

Elsaharr
2016-02-02 15:51
#3

Plocka upp saker med munnen :D

Zingo ;D

BaltizSimbaLukas
2016-02-02 16:43
#4

• Lyfta saker i munnen                                                                                                                                       • High five/give me five                                                                                                                                    • Give me ten (och att lära sig skillnaden på det och high five!)                                              • Hoppa upp på saker/i knät/in i buren                                                                                                   • Gå på bakbenen                                                                                                                                                 • Buffa (trycka med nosen mot din knutna hand)                                                                              • Gräva

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Upp till toppen
Annons: