Annons:
Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 1171 ggr
aliiciaj
12/7/15, 5:52 PM

Vilket är det svåraste hindret?

Tänkte passa på att köpa något hinder från libra artic på husdjursmässan. Vilket hinder tycker ni är det bästa att ha hemma? När jag varit och tävlat så verkar parkbänken och vattengraven vara lite klurig. Har lite vanliga hinder hemma redan, så vill ha något lite speciellare hinder. Vad skulle ni rekommendera att köpa?

Annons:
Smilla Kanin
12/7/15, 5:59 PM
#1

Mina kaniner tycker själva på banan att parkbänken och vattengraven är svårast, precis som du säger.

Men boxar (om man tävlar lätt och högre) så typ 3:an kanske kan vara något.

X:et när kaninen blir medelsvår brukar vara ganska klurigt också. 

Det är de jag kommer på, men är inte så bra på detta, hehe.

Peak303
12/7/15, 6:19 PM
#2

De två du själv nämnde brukar vara svåra att förstå sig på. 

Andra hinder som jag uppfattat som "svåra" att förstå sig på är hinder som är lutade mot kaninerna. Mina kaniner har känt sig lite rädda när det gäller de hinderna. Då ex V:et och kombiluten/shevoluten(?). :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

aliiciaj
12/7/15, 10:10 PM
#3

#1 och #2 Om ni hade valt att investera i antingen parkbänken eller vattengraven, vilket hade ni valt? Jag brukar använda en kattlåda som vattengrav, och den hoppas utan problem hemma men på tävling så springer hon i vattengraven. Men kanske bättre med parkbänken eftersom det är svårt att efterlikna den hemma.

aliiciaj
12/7/15, 10:15 PM
#4

Eller förresten, såg nu att parkbänken kostade 1600 kr. Lite för saftigt pris för mig, så kanske satsar på v:et istället.

Mickis1994
12/7/15, 11:03 PM
#5

#3 Skulle personligen inte köpt någon av dom hinderna. Vattengraven kan de lära sig bl.a. genom att hoppa platta hinder. Jag skulle antingen köpt ett kaniner med lite mot lut så som Xet, V2, V3 eller V4 alt. Hästskon. Hästskon är ett bra hinder då det är maxat både i höjd och längd i medelklass. Annars något större hinder.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Upp till toppen
Annons: