Annons:
Etikettnamnförslag
Läst 1227 ggr
BaltizSimbaLukas
2015-11-27 10:56

Tävlingsnamn?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Behöver hjälp med tävlingsnamn till Balthazar och Simba! Ska kanske börja tävla och vill isåfall gärna ha namnen färdiga!👍Balthazar är svart och Simba är Madagaskar.

(vet att det är en dålig bild på simba men orkade inte leta reda på en bättre, har typ 100 st😛)

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Annons:
Idlil
2015-11-27 12:57
#1

Jag kan ge dig ett tips? iaf för är så dålig på att hitta namn ;) När jag letade efter tävlingsnamn så sökte jag på t.ex rockband och då kom det upp en hel del, så då gick jag efter namnen som de hade som tilltalsnamn i detta fall - Mandel. Hon fick då ett passande namn - The Amity Affliction då det passade bra. Så kolla efter lite sådana ledtrådar tills du hittar de perfekta namnen :)

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Adirfen
2015-11-27 13:15
#2

Simba: Mufasa, The king of africa, Pumbaa. Balthazar: Ebenholtz, Svarte Petter, Mr. Balthazar, Night, Bonsoir, Le nuit. Bonsoir=Godkväll, på franska Le Nuit= Natten, på franska

BaltizSimbaLukas
2015-11-27 15:30
#3

#1 #2 Tack! Jättebra tips? tycker jag👍

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Moalinn
2015-11-27 16:39
#4

#1 The Amity Affliction är typ det bästa bandet inom sin genre. Så bra namnval 😎

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

CamillaS
2015-11-27 23:37
#5

Sticker in en liten fråga. Har man speciella tävlingsnamn på kaninerna? Antar att detta är inom Kaninhoppning?
Använder man inte bara kaninens normala namn? Bara nyfiken då jag inte är insatt i tävlingsbranschen. 😊

missan´s
2015-11-28 09:02
#6

#5 Japp, man har tävlingsnamn :)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
BaltizSimbaLukas
2015-11-28 13:39
#7

#5 Ja, det är som artistnamn. (är inte heller så insatt men vet lite)Annars kanske det i en tävling blir två tex Stampe eller Bamse.

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Idlil
2015-11-30 18:22
#8

#4 haha, tack! Det var ifrån någon här som jag fick tips? på att kolla efter rockband ;)

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

[RC1393]
2015-11-30 21:55
#9

#5 Fler än en kanin får inte finnas i tävlingssammanhang som har ett visst namn. Registreras flera kaniner under samma namn så får kanin nr 2 med namnet fyra nummer efter sitt namn. Att tävla med "Stina 1234" är inte lika lockande som att tävla med ett unikt namn, därför har man ofta namn som inte passar som tilltalsnamn som tävlingsnamn🙂

CamillaS
2015-12-01 01:42
#10

#9 Aha tack för förklaringe. :)

Upp till toppen
Annons: