Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2423 ggr
michellan97
2015-11-26 14:34

(S) Kastrerad hankanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag har valt att sälja min tvååriga vädur Enzo, född 1/6 2013. Detta på grund av att hans älskade kaninkompis tyvärr har gått bort, och jag tycker det är synd att han blivit ensam. Önskar därför att han kommer till ett hem där han får bo tillsammans med en eller flera andra kaniner.

Enzo är en väldigt sprallig kanin som är van vid att få springa fritt utanför buren varje dag. Men han är samtidigt väldigt gosig, kelsjuk och gillar att bli klappad och ompysslad.

Finns i Linköping, Östergötland
Pris: 400 kr

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

Annons:
zezagena
2015-11-26 20:56
#1

Utekanin? kan vara intress åt en bekant om han går att få till sthlm ;)

[Elwania]
2015-11-26 22:06
#2

Åååh vad söt! Min lilla tvååring Vida blev också ensam alldelesz nyss, men hon har redan fått en kompis och jag kan nog inte ha fler kaniner ;) Hoppas du hittar ett bra hem!

michellan97
2015-11-27 09:53
#3

#1 Glömde skriva det, men han bor inne under senhösten och vintern.. 
Sen tycker jag det verkar lite långt att frakta en kanin från Linköping enda till Stockholm 🤔

#2 Tack, hoppas jag med! ❤️ Härligt att ni hittade en ny kompis 😉

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

michellan97
2015-11-28 07:40
#4

Tass 🌈

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

michellan97
2015-11-29 20:25
#5

Tass ❤️

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

michellan97
2015-12-02 08:12
#6

Tass 🌺

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

Annons:
michellan97
2015-12-04 18:54
#7

Ingen som vill ta hand om lilla Enzo? ❤️🌈

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

JennyME
2015-12-04 19:05
#8

Synd att han inte fanns närmare Borås, har en riktigt sällskapssjuk hona som säkert skulle vilja ha en vän :) just nu springer hon efter katterna & vill mysa, vilket de helst inte vill :P

michellan97
2015-12-05 08:13
#9

#8 Ah, det var synd 😐    Denna kille springer också efter katten, haha 😛

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

missan´s
2015-12-05 08:53
#10

Transport brukar gå att lösa! Kolla in Djurtransporter.ifokus 👍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

michellan97
2015-12-05 17:41
#11

#8 Kom faktiskt på att vi ska till Jönköping efter nyår, men det är ju ett tag kvar.. 😴 Tänkte att det ligger ganska nära Borås

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

michellan97
2015-12-28 13:35
#12

Taaass 🌺

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

Katniss
2015-12-29 09:28
#13

Otroligt söt kanin! Hoppas han hittar ett nytt hem. Tyvärr är min lilla nin en hane så det hade varit lite för stor fajt-risk, dessutom är min okastrerad… :)

R.I.P. Anton 💔

Annons:
michellan97
2015-12-29 15:54
#14

#13 Haha, ja två hanar tillsammans är nog ingen hit 😛

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

StillaSinnet
2016-01-06 18:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#15

Kvar?

Jag har motsatt dilemma. Jag hade en kastrerade hane, Frode, född maj 2013 som gick bort i cancer i slutet av november. Han gick då med en hona, sin systerdotter, som är  född i maj 2014. Eowyn blev ledsen och hängig när hon blev ensam och jag funderar därför på att skaffa henne en kompis. Vi tänkte först placera ut henne men har svårt att släppa henne. Hon är en sobel siamese blå, satin dvv.

Jag letar på lite närmare håll egentligen (bor i Degerfors) och har flera trådar ute samtidigt, men jag har en vän i Motala som kanske skulle kunna hjälpa till om vi båda kan tänka oss att Eowyn och Enzo skulle passa ihop. Frode var efter hopplinjer så jag har lite hinder och selar här hemma. Jag tävlade inte men aktiverade honom med hjälp av det. Eowyn gillar inte sele alls. De gick ute fram till Frode gick bort. Då placerade jag ensamma Eowyn inomhus innan kylan kom ordentliget. Hon har därför släppt mycket av den vinterpäls hon hade börjat byggt upp nu under sista månaden i rumstemperatur och kan inte gå ut nu när det är -20C.

Infogar bilder på Eowyn

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2016-01-06 19:17
#16

Här är en tråd om uteburen och hagen (som har växt till sig). Där kommer Enzo i så fall bo och jag stänger alltid in dem på nätterna plus har fågelnät över hagen så inte fåglar och katter/rävar/hundar ska lyckas ta sig in så lätt. De kan heller inte hoppa över då.

LÄNK

 I länken finns en liten film på när Eowyn och hennes syskon springer runt i hagen men den går inte att öppna. 

Länkar till min FB

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2016-01-06 21:48
#17

Nu finns den på youtube

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

michellan97
2016-01-07 16:54
#18

#15 Hej! Vad synd att din Eowyn gick bort :(  
Du verkar vara en toppen kaninmatte och jättefin Hage du har, så tror absolut inte Enzo skulle vantrivas hos dig ;) Enda "problemet" vi har är väl att du bor en bit bort, men om det går att ordna med transport så får du jättegärna köpa Enzo :)

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

StillaSinnet
2016-01-07 17:15
#19

Nej, det var frode som gick bort. Det är Eowyn som söker ny burkompis :) Hon på bilderna är alltså den som kommer bo med din underbara Enzo. Enzo och Eowyn är för övrigt fina namn ihop 🤗

Min dotter (16 år) fastnade mest för Enzo av de kastrerade hanar jag har hittat i radien 15 mil från oss. 

Nu har jag ett annat alternativ som kom upp och det är att jag kanske kan få låna uppfödarens import som är en vitörad zobelsiames rex att para Eowyn med, så kan jag spara en unge ur den kullen. Uppfödaren är just nu på en resa så vi ska ta den diskussionen så fort det finns möjlighet. 

Jag har även en kastrerad sobel blå rex i Eskilstuna som vi funderar på. 

Ny får vi kalla till familjeråd och kanske åka runt och hälsa på alla dessa myskaniner innan vi bestämmer oss ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

michellan97
2016-01-07 17:36
#20

#19 Nemen gud, menade Frode ;) Okej, men ha familjeråd ni så kan du ju höra av dig sen hur ni går till väga 😉😛

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

Annons:
StillaSinnet
2016-01-07 19:08
#21

Vi har nu valt bort rexen i Eskilstuna eftersom han var född 2011 och risken finns att Eowyn mister ännu en burkompis inom ett par år. Din ligger bättre till i ålder, om vi nu inte väljer att para Eowyn. Det valet kvarstår.

Hur är Enzo i sele? kloklippning? Om han släpps ut, tex i Hage eller inomhus, kommer han tillbaka självmant då?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

michellan97
2016-01-07 19:28
#22

Han är är snäll och lugn när man ska ta på honom sele, och har inget problem med att ha på den sig heller. När man ska klippa klorna på honom kan han vara lite sprattlig ibland, men håller man honom i ett stadigt grepp så går det bra. 
Just nu är bor han inne i en bur som för det mesta står öppen så då hoppar han in och ut ur buren som han vill. Är han ute och man vill att han ska in i buren igen är det bara att putta lite på honom så hoppar han själv tillbaka. 🙂

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

StillaSinnet
2016-01-07 19:29
#23

#22 han låter så himla mysig, lillgubben ❤️. Inga bettfel eller sådana problem?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

michellan97
2016-01-08 09:23
#24

#23  Det är han också ❤️😉 Och nej, inga bettfel är annat. Han är prima kvalité, haha  😛

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

michellan97
2016-01-08 09:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#25

Lite mer bilder på bubben 🙂 Lite svår att fota ibland då han inte alltid är så stilla 🌈

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

StillaSinnet
2016-01-08 14:11
#26

Så himla söt! Vi får karies och dör sötckocksdöden varje gång vi tittar på bilderna av honom!

-Vi tar gärna Enzo har vi bestämt!!! 😍❤️🤗

Jag PM:ade på FB för jag hade inte tillgång till iFokus under dagen. Tycker mobilversionen suger… Hoppas vi kan hålla kontakten där ist eller via sms. Har PM:at mitt nummer här till dig Glad.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2016-01-17 09:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Nu är Enzo  hemma hos sin nya familj och burkompis. Annonsen kan låsas ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Fridaaaa
2016-01-17 09:35
#28

#27 Så härligt!
Och vilket fint par :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

StillaSinnet
2016-01-17 10:48
#29

#28 ja, så omaka i färger och storlek men ändå har ödet fört dem samman ❤️. Hon är hoppkaninsavlad och normal eller kanske stor för att vara dvv medan han är ganska liten, trots att han är ett år äldre och hane 🙂

Jag startar en tråd om dem med lite mer bilder och det kommer filmklipp på introduceringen också.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Upp till toppen
Annons: