Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1765 ggr
Klara16
11/25/15, 5:57 PM

Halt Kaninunge!

Hej! Jag har en kaninunge på 4,5 månader. I söndags upptäckte jag att hon var halt på sitt vänstra bakben. Hon Sprang i hagen som vanligt och verkade inte lida! Nu är hon fortfarande halt men springer och busar som vanligt. Jag är väldigt orolig och vet inte varför hon är halt.                                                                                                                        Funderar om hon kanske gjorde illa sig på lördagen. För då var jag ute och skulle hoppa lite lågt, men hon vart väldigt rädd och bara sprang! När hon sprang råkade hon springa rakt in i ett hinder med nosen och skrek till! Tog självklart i henne till buren och då var hon som vanligt.                                                                                                             Kan hon ha skrikit till för att hon klev kanske snett? Vad ska jag göra? 

Mvh Klara

Annons:
Irmelinis
11/25/15, 7:04 PM
#1

Kolla så det inte är något vasst som fastnat i tassen, eller om det finns något sår som gör ont. 

Ja, hon kanske hamnade snett och fick ont. Gå till veterinär och kolla upp, för ifall något är brutet så kan benet läka helt snett och ge problem i framtiden om du bara låter det vara.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Klara16
11/25/15, 8:49 PM
#2

Okej! Får ringa veterinär imorgon:)

Irmelinis
11/30/15, 3:15 PM
#3

Hur gick det? Mår hon bra?

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Klara16
12/1/15, 1:19 PM
#4

Ja! Nu mår hon bra och är helt frisk:) Troligtvis var det bara en stukning.

Upp till toppen
Annons: