Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1308 ggr
Hjälp kaninen Odd
2015-11-24 17:52

Kanin åt bacon svål vad ska jag göra

Hej jag har en kanin på 1-år han fick nyss i sig en liten bit baconsvål ni vet sodana chips, jag undrar vad ska jag göra och är det farligt?.❤️ Tack i förhand

Annons:
carro.
2015-11-24 17:55
#1

Är det bara lite den fått i sig så är det nog lugnt. Min kanin brukar äta skalet från vitlöksklyftorna som faller ner på golvet.

[Zachapacka]
2015-11-24 18:00
#2

Håll kaninen under uppsikt de närmsta dygnet. Börjar kaninen bete sig konstigt så ring veterinären. 

Antagligen kommer ingen ting hända. En gång snodde min kanin åt sig skinka från min macka och inget hände med honom. 

Men var försiktig, kött är absolut inte bra för kaniner

Hjälp kaninen Odd
2015-11-24 18:33
#3

Tack fast det var inte ens en halv chips bit men ska hålla ögonen på han!🐰

Irmelinis
2015-11-24 19:39
#4

Det är nog ingen fara, bra att du håller koll på hur han mår👍

Min Sally Vädur lyckas nästan varje dag med att leta upp torrfoder-kulor som hundarna har spillt nånstans på golvet.. hon äter hundmat flera gånger i veckan (nej, det är absolut inte meningen men jösses vad hon är bra på att leta upp mat i alla hörn). Än så länge består hennes diet till 99% av hö dock, så hon mår bara bra 😉

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Hjälp kaninen Odd
2015-11-24 20:27
#5

Haha ja har hört om många kaniner som äter hundmat.😂 Just nu värkar han precis som vanligt skuttar runt och busar så vi får väl hoppas att det inte är någon fara😂🐰

Hjälp kaninen Odd
2015-11-24 20:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här får ni en bild på min lilla bebis bara för att jag älskar han sååå mycket❤️

Annons:
aliiciaj
2015-11-24 22:49
#7

Har för mig att det inte ens är riktig bacon i såna där baconchips, utan de består mest av vetemjöl. Så det är nog ingen fara 🙂

Adrianaisaksson
2015-11-25 08:37
#8

Precis som #7 säger är det inte riktig bacon utan bara smak tillsatt. Dock är det som sagt massor med salt och saker som inte han ska ha i sig. Har han bara fått i sig en liten bit är det nog ingen fara alls men du måste se till att vara mer vaksam.

Vegan, italienare, rockgalen och djurälskare alla dagar i veckan.Lyssnar på musik

Upp till toppen
Annons: