Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 889 ggr
LillaSigne
2015-10-08 19:53

Aktivering

Min kanin har bur som alltid är öppen så hon kan gå ut till en inhängnad av kompostgaller, i den har hon alla möjliga sorts leksaker. Hon verkar dock inte speciellt intresserad av dem. Hon är heller inte speciellt intresserad av människor men är inte heller skygg. Allt hon är intresserad av är mat men kan ju inte övergöda henne. Sele vägrar hon. Jag vet inte riktigt hur jag ska aktivera henne, tips??

Annons:
Thotis90
2015-10-08 20:03
#1

Jag aktiverar mina kaniner med leksaker som ger mat, bl.a. en boll som de måste putta på för att få mat och en platta med hål i som man sätter lock på, så får de själva försöka ta bort locken. Bollen är den som är mest uppskattad.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

LillaSigne
2015-10-08 20:09
#2

Boll har jag haft men hon verkar inte förstå grejen men toarullar med godis i funkar men hon får upp dom såpass fort, köpte en sån aktiveringsplatta men den var i kartong så den hade hon sönder på en dag tyvärr! Men bra tanke, ska kolla om jag hittar en sån platta i trä eller annat mer hållbart :)

Thotis90
2015-10-08 21:55
#3

Jag har en aktiveringsplatta i plats med plastlock :-)

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

crystalguurl
2015-10-09 06:59
#4

Större Hage under uppsikt? :)


Maccas100
2015-10-09 11:34
#5

Aktiveringsplatta är populärt här. Jag har en sån här, fast benformad javascript:nicTemp();

LillaSigne
2015-10-09 13:00
#6

Hittat aktiveringsplatta i både trä o plast så de ska jag beställa! Ang större Hage så har hon somsagt en inhängnad som är bra i storlek som hon alltid har tillgång till, hon får också komma ut o hoppa fritt så platsbrist är inte problemet utan bara saker o göra ^^

Annons:
Trebit
2015-10-09 17:43
#7

Vi möblerade nyligen om i vår Hage (i vardagsrummet) och satte in flera stolar/pallar med filtar över och länkade ihop dem med de tunnlar vi har. Massor med kul gömställen att utforska samt utkiksplatser att hoppa upp och spana på. Det var mycket uppskattat! I allmänhet är det bra att möblera om lite då och då så de får utforska området på nytt, populärt hos våra kaniner i alla fall :)

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Upp till toppen
Annons: