Annons:
Etikettallmänt
Läst 1174 ggr
Stampesmatte^^
10/8/15, 5:14 PM

Bruten framben??

Hej, idag har jag varit väldigt ledsen och orolig. Jag bar Stampe, min kanin i famnen, på något sätt slet han sig ur min famn och ner på mattan. Är jätterädd att han kanske brutit ngt! Han haltade nämligen lite när han börja gå efter han hade ramlat. Sen haltade han inte ngt mer. Nu haltar han inte alls, han går och springer som normalt och han äter och dricker normalt. Han kan även hoppa upp till min säng och haltar inte alls. Har känt på hans framben men han reagerar inte på om det gör ont. Men är rädd att han kanske har gjort illa sig. Någon som vet om det är okej eller inte???

Annons:
[dynamitella]
10/8/15, 5:18 PM
#1

.. Kaninen skulle:

1. Inte stötta på benet.

2. Inte låta dig peta på det.

3. Inte hoppa runt som normalt.

Om det var brutet. Bär kaninen på ett säkrare sätt i framtiden/inte alls och lycka till.

[RC1393]
10/8/15, 5:56 PM
#2

Håller inte med #1 förutom på första punkten. 

Min dvärghare bröt bakbenet här i höst och skuttade omkring som vanligt så jag märkte det inte förrän jag plockade upp honom och såg att tassen pendlade fritt i sidled. Kände och klämde utan att han reagerade, men benet var onekligen av.

Katniss
10/8/15, 5:58 PM
#3

Jag tror inte stt det är brutet, men håll ögonen öppna och lita inte för mycket på mitt omdöme; jag vet inte hur det ser ut när en kanin brutit ett ben. Men det låter inte brutet, om kaninen stödjer sig på det. Är du osäker kanske du kan ta honom till veterinär?

R.I.P. Anton 💔

Stampesmatte^^
10/8/15, 6:55 PM
#4

Tack alla för svar, avvaktar och ser

Upp till toppen
Annons: