Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 567 ggr
Fridaaaa
2015-10-08 11:57

Fungera med yngre?

Zelda fungerade bra med Milly som var flera år äldre än henne men Flizan gick inte alls. (med äldre).

Vågar man chansa på på yngre hona? (minst 4 månader såklart vid ihopsläpp)? Mest sådär OM det inte fungerar är jag sittandes med en ensam kanin till :/

Kastrerad hane är svårt att hitta :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Irmelinis
2015-10-08 12:03
#1

Kanske du kan få be att ha en yngre hona på prov några veckor och testa? Med någon sorts garanti att hon kan lämnas tillbaka till uppfödaren om Zelda inte gillar henne. Sånt är ju omöjligt att veta i förväg och det tror jag de flesta uppfödare (och andra kaninägare) vet också.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Fridaaaa
2015-10-08 14:04
#2

#1 Jo det vet jag att det är omöjligt att veta i förväg men tänkte om någon hade ide om det kunde var högre chans i detta fallet att det ska fungera :)

Ja det gäller att hitta någon som kan ta tillbaka om det inte fungerar med :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

em.nord
2015-10-08 14:11
#3

Det skulle absolut funka så länge personkemin finns =)

Har ingen själv just nu som kan passa tyvärr…

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

aliiciaj
2015-10-08 14:14
#4

Jag tror absolut att det kan fungera bra, själv ihopsättningen brukar vara lättare om den ena är yngre. Min kaninhonor är 4 år respektive 6 månader och de fungerar bra ihop. Det enda tråkiga är väl att den äldre kommer dö mycket tidigare än den yngre. Dock får man ju lite samma problem hur gamla de än är, den ena kommer dö före den andra tyvärr :( Men jag tycker absolut du ska satsa på en yngre kanin. Det fungerade i alla fall superbra för mig. Lycka till :)

Livets
2015-10-08 14:39
#5

Har samma problem, med en kastrerad hane och en yngre hona. de gjorde upp så lilla honan fick sys :/ . Inte helt enkelt att hitta bra Burkompisar.

Fridaaaa
2015-10-08 14:55
#6

#4 Denna honan är 1,5 år. Milly hon bodde med först var runt 5-6 år, denna honan är 5,5 år men den fungerade inte :/

#5 Ovanligt ändå att en kastrerad hane ger sig på en hona så pass :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Livets
2015-10-08 15:04
#7

Ja min hane hade ett yngre sällskap innan. Det fungerade bra. Dock så vaknade hon aldrig upp ur narkosen efter en kastrering. Hanen kanske behöver mer tid. Men bråkar dina som mina, ligger i en boll och pälsen flyger?

Fridaaaa
2015-10-08 15:10
#8

#7 Zelda som söker ny kompis flyger på den äldre jag försökte med, den  andra slåss inte tillbaka utan springer i ren panik då Zelda riktigt biter tag osv

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
2015-10-08 15:12
#9

Min hona var bara 4 mån när jag satte ihop hanen och henne och det gick bra. Hon var mer undergiven än han men annars funkade det bra.

Zingo ;D

Upp till toppen
Annons: