Annons:
Etikettallmänt
Läst 969 ggr
Usagi_
2015-10-07 17:32

Längsta åktur till veterinären?

Hur lång var eran längsta åktur till veterinären? Hur reagerade kaninen/kaninerna?

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Annons:
Fridaaaa
2015-10-07 17:34
#1

30 min.
Lugna och gjorde inget väsen av sig :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Trebit
2015-10-07 19:04
#2

Åkte kommunalt till vet när min hona skulle kastreras, tog ca 45-50 min. Hon var lugn men visade ändå tydligt att hon inte ville vara där, tjurade mest i hörnet av transportburen.
(På vägen hem tog vi taxi för 500spänn, tog knappt 15 min då)

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Irmelinis
2015-10-07 19:19
#3

Längsta åktur var nästan två timmar. inga problem. Kaninen satt i buren, käkade lite hö ibland och tog det lugnt.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Usagi_
2015-10-07 19:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Var hos en ny veterinär innan inne i stan. Tog ca 30 min och kaninerna var jättestressade, de satt i transportburen och darrade. Kände till och med att soffan darrade när vi satt och väntade. Brukar ta ca 3 min till den veterinär vi brukade gå hos och till och med då blev de stressade. Sjukt glad att de får tröst av varandra iaf.

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Frosstis
2015-10-07 21:18
#5

20 min, det går alltid jättebra. Men the fact att de två gånger vi åkt till veterinären så har han haft jätteont i magen, så därför har det nog vart jätteobekvämt för stackarn. 

edit: skoja 3 gånger, men 2 gånger har han haft ont

sfut
2015-10-07 22:57
#6

som mest en timme. Akut på midsommar när inget annat hade öppet, kaninen var i ganska dåligt skick men tog det helt ok. Hon är en van hoppkanin som ofta åker en timmes restid till tävling.

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: