Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1426 ggr
Viccan92
10/6/15, 6:06 PM

Vår lilla hemlösing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

I somras så kom sambon hem en dag och sa att det fanns en tamkanin som sprang omkring på hans jobb.  En helt vit liten kanin. Visade sig sedan att det inte bara var en utan fyra eller fem stycken. Troligen hade ju någon idiot släppt ut dem. Han försökte fånga dem som var mest tama men gick inte riktigt och eftersom dem verkade klara sig bra så var det ingen som brydde sig utan dem gick omkring där. 

Men nu idag så ringde sambon och sa att en var infångad. Den enda som överlevt pga det finns rävar i området. Så vi fick hem den lilla vita. Han sa att den var tam men jag blev helt chockad. Hon har haft ett hem innan för hon är väldigt social. Full med olja så första jag fick göra var att bada henne. Mager över ryggen men stor mage så troligen dräktig. Känns skönt att ha räddat henne men hur ska den lilla tjejen klara en förlossning om det blir något. 

Hon ser nästan ut som en renrasig hermelin så hon är verkligen liten. Hoppas hon klarar det. Nu bor hon i vår gäst stuga i vår innebur. Där har vi ca 10grader. Tanken är att hon ska bo ihop med våra andra två men är hon ärdräktig så får det ju vänta. Vill inte ha henne där hela  vintern det känns ju lite ensamt men får väl hoppas att det inte är för kallt att sätta ut henne om en månad. Vi kan inte ha henne inne då min sambo är allergisk och redan känner att våra hundar. 

Är helt kär i denna tjejen så hoppas att hon klarar sig.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Annons:
Tjeja
10/6/15, 6:17 PM
#1

Ååh jättetumhållning för lilla tjejen!

Har du inte tagit eller har möjlighet att ta henne till veterinär?

Hon lär ju behöva någon form av näringsboost så hon har en chans att återhämta sigi alla fall lite inför  förlossning. Sedan vore det ju inte fel att kolla så hon inte har några parasiter eller ohyra som ställer till det med näringsupptag o s v.

Tack för att du tagit dig an henne! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Irmelinis
10/6/15, 6:20 PM
#2

Mask i magen kan också göra att de magrar av och magen blir uppsvälld (i vissa fall), kan vara värt att kolla om du inte redan gjort det. Fast om hon är dräktig så kanske man inte ska ge avmaskningsmedel, jag vet inte..

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Viccan92
10/6/15, 6:44 PM
#3

Jag har ju tyvärr ingen bil och sambon har inte kommit hem ännu. Hon är fin i pälsen iaf och bajset ser fint ut. Vi ska se de närmaste dagarna hur hon artar sig. Vräker i sig den lilla mat hon får. Vill inte ge henne för mycket på en gång.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Trebit
10/6/15, 10:36 PM
#4

#3 Ang. maten, se bara till att hon har fri tillgång till hö, det är viktigast.
Kan även vara bra att göra en ordentlig hälsocheck också, hoppas att går bra för henne!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Adirfen
10/7/15, 7:07 AM
#5

Vilken tur att ni tar hand om henne!❤ Kan man få se en bild?? :)

Viccan92
10/7/15, 11:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vi ska köpa hö idag. Hade precis använt upp det sista. Men hon åt massa pellets. Hon är hundvan med. Är via mobilen men tror jag fick in en bild när hon är nybadad. Hon har fortfarande lite olja vid ögonen som jag ska få bort.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Annons:
Viccan92
10/7/15, 11:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

En lite bättre bild.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Adirfen
10/7/15, 11:12 AM
#8

Så fin😍

Irmelinis
10/7/15, 11:16 AM
#9

Stackars liten… vilken tur att hon får bo hos er ❤️

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Viccan92
10/7/15, 11:50 AM
#10

#9 Har släkt nu som gnäller om kostnader för en till kanin. Snälla nån hon väger inte ens ett kilo så mycket äter hon inte. Sen är våran äldsta kanin snart sju år. Hon kanske inte har så lång tid kvar. Då slipper vi ta bort vår fyraåring när kompisen dör. Han är väldigt osäker av sig och måste ha en kompis.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Adirfen
10/7/15, 12:55 PM
#11

Men du är väl ändå vuxen? Det är väl ditt och din sambos ensak? :)

Rmk02
10/7/15, 5:29 PM
#12

Gud viken tur kaninen har

Viccan92
10/12/15, 3:27 PM
#13

I torsdags lyckades sambon kollegor fånga in en syster till henne. Vit med så alla hade ju trott att det var samma. Som väl var så mindes dem varandra så dem bor i samma bur. Henne har vi fått hålla tyst om. Bara de närmaste vännerna som vet om att det är två kaniner. Tyvärr så kan jag inte behålla båda två men hon har redan hittat ett nytt hem så hon ska bara bli hämtad. Ska försöker få ihop den som är kvar tillsammans med mina gamla kaniner. Än så länge går det inge bra för hon är ju van vid att hon måste försvara sig mot andra kaniner. Får fortsätta jobba på det. Tur hon är så snäll mot människor.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Annons:
Adirfen
10/15/15, 9:36 AM
#14

Vad bra att systern får ett nytt hem…❤️❤️❤️❤️

Viccan92
10/15/15, 5:27 PM
#15

Vi kan tyvärr inte ha kvar henne. Hon går absolut inte ihop med mina kaniner. Är så illa så vår kastrerade hane attackerar sin kompis istället. Vill inte riskera att det blir problem mellan dem.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Tjeja
10/15/15, 10:21 PM
#16

Ååh.. vad tråkigt! Det finns ingen möjlighet för henne att få flytta till samma hem som sin syster då kanske?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Viccan92
10/20/15, 4:51 PM
#17

#16 Jo men hon verkar inte sådär jätte egagerad för att få försöka få hem dem. Hon säger en tid men aldrig vilken dag hon kommer. Jag var uppåt henne i helgen och sa att jag kunde lämna av dem men nej det gick inte. Blir lite irriterad. Vill hon ha dem eller inte liksom.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Tjeja
10/20/15, 7:07 PM
#18

😕 Låter som om hon egentligen inte alls är intresserad och vill ha dem egentligen.. Tråkigt! Hon tyckte nog bara att det var en trevlig tanke men orkar inte när det kommer till kritan?

Oavsett så är det kanske bättre att de inte kommer dit i så fall till någon som sedan är oengagerad? Bättre att hitta ett annat engagerat kärleksfullt hem i så fall. ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Viccan92
10/20/15, 9:07 PM
#19

#18 Hon har någon form av omplaceringhem och söker mängder med kaniner så jag är väl lite sådär. Skrivit till henne nu och har hon inte svarat imorgon kväll så letar jag upp ett annat hem.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[thildaaaa]
10/21/15, 10:54 AM
#20

lycka till, hoppas du hittar ett fint hem till henne! <3

Annons:
Upp till toppen
Annons: