Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 736 ggr
Smilla Kanin
10/4/15, 4:52 PM

Hur många kompostgaller?

Hejsan!

Bara en liten fråga som jag har tänkt på. Hur många kompostgaller är lagom till en lagom stor Hage? xD

Alltså typ hur många galler anser ni som lagom typ? Alltså så att kaninen ändå kan röra sig osv.

Menar till en dvärgvädur:) Men ni kan ju självklart svara vad ni har till era större kaniner också men frågan var till dvärgvädur om ni förstår ;)

Hoppas att ni förstår ;)

Tack på förhand

Annons:
Elsaharr
10/4/15, 4:59 PM
#1

Har själv en Hage på ca 20 men minst 8 tycker jag är bra :)

Zingo ;D

Fridaaaa
10/4/15, 5:02 PM
#2

Kan man bara själv avgöra egentligen :) 
Jag anser minst 8 galler. Jag har minst 12.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mmois98
10/4/15, 6:02 PM
#3

Man kan inte ha förmånga, men säger som de över att minst 8! :) Jag har 20 st just nu :)

Smilla Kanin
10/4/15, 7:22 PM
#4

Tack alla för svar! Har 24 galler just nu, men har köpt en till kanin (har andra säkrade hagar osv) så funderar lite på hur jag ska fördela hagarna:) Har hagar så det räcker men tänker hur många jag ska ha till varje;)

Fridaaaa
10/4/15, 7:23 PM
#5

#4 Om du har 24 nät så kör på 12 12 då? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaninernasbästa
10/4/15, 7:53 PM
#6

Jag har supermycket kompostgaller, man kan inte få för mycket. Ibland om jag är på tävling eller ska hälsa på någon över dagen så brukar jag ha 4 men hemma har jag kanske 50, pluss andra galler, men som minsta som vanlig Hage tycker jag minst 8-12 sen kan man utöka den när jag har råd osv.

Annons:
Fridaaaa
10/4/15, 7:56 PM
#7

#6 Hur får du det stabilt med så pass många? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaninernaa
10/4/15, 7:59 PM
#8

Jag tycker minst 8 har själv det mot en vägg nu. Men en dvärgvädur är inte så stor så mellan 8-12 räcker. Själv tycker jag inte dem rör sig alls mycket i hagarna bara för att de är större? Mina kan bara ta sig ur lättare då..

Fridaaaa
10/4/15, 8:00 PM
#9

#8 Mina är det markant skillnad på om de bor i Hage på 6 galler än 12-20 galler eller fler :) Jag har minst 20 i ena min,till dvärgvädur :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaninernaa
10/4/15, 8:13 PM
#10

#9 mina sitter mest stilla och äter gräs. Dem flesta har även boxar att bo i annars får dem hoppa lösa i stallet ibland. Men när vi har haft större Hage tidigare har dem gjort detsamma. Sen tar dem sig lättare ut ur hagen om den är stor.. Kan även vara mina kaniner som är bra på att smita för om man lämnar dem i hagen i 5 min för att släppa ut andra kaniner sitter plötsligt ett helt gäng på gräsmattan o käkar.. Sån tur är stannar dem alla på tomten och är ganska lätt fångade. Men mina rör sig om dem är flera i samma för du visar dem annars rör dem sig kanske bara ett skutt. lite svårt att släppa in hanarna till honorna där.

Fridaaaa
10/4/15, 8:16 PM
#11

#10 Ja vissa gör säkert det. Men beror inte på storleken på hagen att de väljer att göra det :) 
Mina tar sig inte lättare ur,varför skulle det vara lättare för dem att ta sig ur för att hagen är stor? Låter inte logiskt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaninernasbästa
10/4/15, 11:03 PM
#12

#7 vi har satt upp stolpar ca var 4:e galler :)

Fridaaaa
10/5/15, 8:59 AM
#13

#12 Aa smart :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Smilla Kanin
10/5/15, 11:27 AM
#14

#5 Ja, det låter bäst:) Tack alla:)

Upp till toppen
Annons: