Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1845 ggr
babushka
10/1/15, 11:40 AM

Kaninhem - Kan ta emot kaniner som söker boende!

Hej, Jag vill meddela om att jag kan ta emot alla sorters kaniner som behöver ett boende - de som bits, räddade kaniner, kaniner som var menade att slaktas, föredetta hoppkaniner, umgänges, vilka som! Detta är alltså inte i något vinstdrivande syfte och jag tar inte emot dem för att använda/utnyttja dem inom något område alls - utan endast för ren hjälpsamhet till kaninernas fördel. Jag vill att kaninerna ska få ett så naturligt hem som möjligt som de tidigare är anpassade till att vara, därför erbjuder jag hem både utomhus i kaninhägn, samt egna rum inomhus (har 5 möjliga rum dedikerade till kaniner). Jag tar dagligen ut dem på promenader tillsammans med min man. I området finns flertalet vildkaniner och det är ett naturligt anpassat habitat för kaniner i övrigt. I nuläget har jag endast två kaniner. Hoppas på att kunna få hjälpa kaniner i behov av hem - kontakta mig via pm. Tack!

Annons:
Adirfen
10/1/15, 11:47 AM
#1

Vilken fin idè!❤️❤️

Irmelinis
10/1/15, 11:48 AM
#2

Var bor du?

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

babushka
10/1/15, 12:41 PM
#3

Tack, Adirfen - detta är någonting jag har velat förverkliga länge! Förlåt, glömde givetvis att skriva vart jag bor. Jag bor precis utanför Halmstad i Halland. Har viss möjlighet att hämta upp kaniner i Halland, och ibland även i Skåne och runt Göteborgsområdet!

Sashhi
10/8/15, 1:16 AM
#4

Du kanske ska tänka på att i områden i södra Sverige, minst sagt runt vildkaniner (speciellt Halmstad, bor här själv) har väldigt hög risk för smittor gällande till exempel RVHD utan vaccinering. Kan vara värt att nämna till de som planerar att lämna kanin hos er.

Not your mom, not your milk.

LillyMy
10/8/15, 7:10 AM
#5

Vilket fint initiativ! Det är min dröm i framtiden att kunna ta emot kaniner för omplacering. Finns inte tillräckligt många i Sverige tycker jag :)

"Ha det gött, ät ej kött" Gapskrattar

MissanTissan
10/12/15, 12:17 PM
#6

Hej!
Väldigt bra initiativ, du är hjärtligt välkommen till våran fria iFokus sajt "Akuthem" 

Om det skulle vara till intresse. Sajten startades igår, och vi har tänkt bygga upp den och sedan be om att få den till en riktig iFokus sida.

Här är en länk om du inte hittar den. http://akuthem.fria.ifokus.se/discussions/new

Mvh/Miranda från Missan's Djurhjälp

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: