Annons:
Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3787 ggr
Peak303
9/29/15, 8:27 PM

Klotterplank #274

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nytt klotterplank!

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Annons:
Frosstis
9/29/15, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

HAha, synd man inte hade de rätta inställningarna eller systemkameran när han är såhär haha

Elsaharr
9/29/15, 9:47 PM
#2

Är kluven, om jag ska köpa en kamera eller inte? Vill ju fota när kaninerna springer men det är ju sååå dyrt :/

Zingo ;D

[Melbun]
9/29/15, 10:02 PM
#3

Hehe kliade ena kaninen på örat och det var tydligen så skönt så hon blev sittandes med ena foten i luften. x)

Fridaaaa
9/29/15, 10:28 PM
#4

Trött vill inte ha tenta och skola på torsdag…

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emms
9/29/15, 10:33 PM
#5

Så himla taggad! Hade först planerat att flytta till Göteborg inom ett år men eftersom komvux ska stänga i Varberg vid jul och jag hade tänkt gå där till våren så blir det att vi flyttar vid årsskiftet istället så jag kan gå på komvux i Göteborg.

Ska bli så roligt! Ny rumskompis och helt ny stad. Tror jag kommer trivas. 😍😃

Emma

Frosstis
9/29/15, 10:54 PM
#6

#5 weiii välkommen till göteborg👍

Annons:
[RC1393]
9/29/15, 11:08 PM
#7

Önskar jag hade körkort typ nu, skulle varit så skönt att få åka på tävlingar så som man själv vill! Well, well, jag är ju på G! Nästa riksutställning kör jag mig själv till😎

emms
9/29/15, 11:32 PM
#8

#6 Hihi tackar! Totalt förälskat mig i staden senaste månaderna 😃

#7 Härligt med körkort. De är jätteskönt att ha! Lycka till med det 😎

Emma

Adirfen
9/30/15, 10:29 AM
#9

#5 Vad kul med Göteborg, det är ju en superstad!😃

Irmelinis
9/30/15, 11:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Håll alla tummar och tassar för lilla gose-pojken Hermelin som ska kastreras idag ❤️

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Melbun]
9/30/15, 11:31 AM
#11

Så trött på familjen ibland. Nu vill de ta in en katt i huset trots att vi har två lösa kaniner. Pga oansvarig ägare inom familjen har katten fått flytta runt flertalet ggr under kort tid och nu vill de att den bor här trots att det inte går. Vägrar hitta ett permanent hem åt den :/ Litar verkligen inte på att ha katt och kanin tillsammans ):

Happy-Bunny
9/30/15, 12:21 PM
#12

Då har man anmält sig till en hopptävling den 11 oktober, hoppas att han iaf kommer imål denna gången, och inte konsentrerar sig på alla honor runt kring honom XD

Adirfen
10/1/15, 11:44 AM
#13

Vad roligt! Det kommer säkert gå toppen, Lycka till!

Annons:
[Hästhoven]
10/1/15, 11:48 AM
#14

Öppnade upp en vägg på ena fackburen igår, så nu är det mycket större=roligare bur för Diesel, min belgisk jättehane.  

Han blev så glad & tog många glädjeskutt överallt i buren :-)

Irmelinis
10/1/15, 11:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Lill-teddyn kom hem och mådde helt okej efter kastreringen, så himla skönt! Pojken min 😍

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Hästhoven]
10/1/15, 11:54 AM
#16

Gick ut till kaninerna & råkade säga namnet på min nu avlidna kanin, blev så ledsen när jag kom på att hon inte finns mer i denna värd, kommer aldrig få hennes härliga hälsningar vid bur-öppningen när jag går ut längre. 😭

Irmelinis
10/1/15, 2:21 PM
#17

Kan kaniner äta FÖR mycket hö på en dag?

Sally och speciellt Prim verkar inte göra nåt annat än att äta hö på dagarna, hon blir helt tokig när det är slut och jag har behövt fylla på fyra ggr/dag… så mycket åt de inte förut när de bodde i separata burar. Känner de konkurrens om maten nu, kanske?

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[RC1393]
10/1/15, 2:23 PM
#18

#16 Nästa söndag är det på dagen 2 år sedan jag avlivade min förra ponny. Jag ropar fortfarande på henne i hagen i bland❤️

Adirfen
10/1/15, 2:55 PM
#19

#18 Usch vad sorgligt! Vad hette hon?❤️

[RC1393]
10/1/15, 2:57 PM
#20

#19 Primula

Annons:
Adirfen
10/2/15, 9:02 AM
#21

#20 Vilket fint namn :)

missan´s
10/2/15, 9:50 AM
#22

Ledig idag! Blir att bygga kaninhinder😃

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Happy-Bunny
10/2/15, 10:29 AM
#23

#22 åh vad roligt, lägg gärna ut bilder när de är färdiga :)

Trebit
10/2/15, 11:43 AM
#24

#17 Att äta är ju en social grej för kaniner, nu när de är tillsammans kanske de äter mer för att det är kul att ha sällskap? Både Benjie och Luna började äta mer hö när de började bo i samma rum, och trots att de bor i olika burar så när den ena sätter sig och äter så triggar det igång den andra så den också börjar trycka i sig hö.

Men det kanske är konkurrens om höet också? Svårt att veta!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Fridaaaa
10/2/15, 11:45 AM
#25

#17 Kan vara jag upplevde att mina åt mer i början när de kom tillsammans än längre fram sen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emms
10/2/15, 12:21 PM
#26

Nu ska jag till frisören! Får se om jag kommer sakna det rosa haha! 😃

Emma

Irmelinis
10/2/15, 12:25 PM
#27

#24 och 25 Ja det är nog så, det går säkert över med tiden när de kommit in i sina "roller" lite bättre. Jag är dock väldigt glad att de äter så mycket hö, för deras magars skull. De verkar må väldigt bra 🙂

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Annons:
Frosstis
10/2/15, 8:16 PM
#28

då är Charlie inlagd hos veterinären IGEN..:(

Irmelinis
10/2/15, 9:16 PM
#29

#28 Håller tummar och tassar för Charlie 😕

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Frosstis
10/2/15, 11:51 PM
#30

tack :( #29

aliiciaj
10/3/15, 1:46 AM
#31

Kommer hem efter att inte varit hemma på två veckor. Upptäcker att Haren är förstoppad, uppsvullen om magen och äter inte. Fick i henne paraffinolja, minifom och fick henne att röra på sig och efter det åt hon lite pellets. Det är verkligen lycka när ens kanin börjar äta igen efter en förstoppning!

[Hästhoven]
10/3/15, 1:59 AM
#32

Trött, men orkar inte sova, någon annan som känner samma sak? :-)

Trebit
10/3/15, 11:54 AM
#33

Nån som har varit med om att kaniner fäller morrhår? Hittade just tre långa fina på mattan där Benjie brukar sova i vardagsrummet ;)

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Usagi_
10/3/15, 11:56 AM
#34

Så fint väder idag, ska passa på och ta ut kaninerna :D #33 Oj visste inte att de kunde fälla morrhår x)

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Annons:
Irmelinis
10/3/15, 12:11 PM
#35

#33 Haha, vad skumt. Det har jag aldrig hört om förut, kanske Benjie ville raka av sig mustaschen? 😉

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Frosstis
10/3/15, 12:34 PM
#36

får hämta charlie från veterinären snart <3 ska köpa en furminator för att försöka hindra detta från att hända igen

Fridaaaa
10/3/15, 12:48 PM
#37

#33 Nej fälla morrhår ska de väl inte göra `? :P

#36 Hoppas han blir frisk snart <3
Furminator är toppen! :D Rekommenderas verkligen

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frosstis
10/3/15, 12:56 PM
#38

#37 tack!

Frosstis
10/3/15, 1:40 PM
#39

its october third !!

Maleficum
10/3/15, 1:54 PM
#40

Morrhåren är ju egentligen bara en annan form av päls och dem byter ut dem precis som med pälsen. Däremot brukar de inte fälla dem förrän de är gamla och inte ser så fina ut (när mina har haft morrhår som är "trasiga" så lossnar dem jättelätt när man tar i dem).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

aliiciaj
10/3/15, 4:11 PM
#41

#37 Fungerar den på rexkaniner med? Min rexpälsade fälle mycket päls nu, men den är så himla kort så det är helt omöjligt att få bort hår på henne med en vanlig kam :/

Annons:
Fridaaaa
10/3/15, 4:12 PM
#42

#41 Fungerar på min dvv rex i alla fall :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Usagi_
10/3/15, 4:19 PM
#43

#39 Vad är det för speciellt med October 3rd? Haha fattar inte alla de bilder på instagram där det står "it's october 3rd" :P

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Frosstis
10/3/15, 4:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

#43 hahaha i mean girls när hon pratar om Aaron jämt o de sitter i klassrummet så säger hon "its october third" hahah

Trebit
10/3/15, 6:39 PM
#45

#40 Ja det var så jag tänkte också. Vi tappar ju ögonbrynstrån ibland också liksom. Jag har hittat något enstaka förut, men han har ju gott om dem runt nosen så tror inte att han saknar dessa tre.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Fridaaaa
10/3/15, 9:49 PM
#46

Undra när vissa ska växa upp och ta ansvar!
Speciellt när man har barn och djur.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

missan´s
10/4/15, 8:11 AM
#47

Idag är det djurens dag! Grattis alla djur 🥳🎈

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

aliiciaj
10/4/15, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Upptäckte nyligen att Haren inte längre har en hakpåse som hon haft i flera år. Den började försvinna i samband med att hon blev frigående i huset. Är så glad att den äntligen är borta, den var charmig men inte det finaste 😉

Annons:
Fridaaaa
10/4/15, 10:12 PM
#49

#48 Önskar att Zeldas försvann xD Hon var överviktig när hon kom hit, nu normalviktig men den hänger kvar :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aliiciaj
10/4/15, 10:49 PM
#50

#49 Aa var samma sak med Haren, hon hade den när hon kom till mig. De är väldigt envisa de där hakpåsarna, vägrar försvinna -.- Men plötsligt var den borta på Haren, tror det har med att hon blivit frigående och rör på sig mycket mer dygnet runt jämfört med när hon bodde i ett rum. Men tror hakpåsar är lite som om man varit jättetjock som människa och sen går ner typ 30 kilo, då hänger ju det uttöjda skinnet kvar och det är väldigt svårt att få bort om det ens går. Men tycker ändå att det är lite gulligt med hakpåse :)

[RC1393]
10/4/15, 11:00 PM
#51

Jag tror jag är allergisk mot kaninhår. Inte fysiskt allergisk, utan psykiskt. Såhär års känner jag för att ha på mig en mask och slippa allt detta hår i näsa och mun som man aldrig blir av med hur mycket man än försöker, blää!😇

Frosstis
10/5/15, 12:35 PM
#52

#51 Håller med dig!! Aldrig haft en kanin som fäller så här mycket, har ju hår överallt, det värsta är att få det långt in i gommen, jättesvårt att få bort ju

Irmelinis
10/5/15, 4:28 PM
#53

Läser i en gammal namnförslags-tråd, någon tyckte Alzheimer (som sjukdomen) var ett snyggt namn på en kanin…. Inget illa menat, men jag kan inte sluta skratta 😂😂

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Maleficum
10/5/15, 5:21 PM
#54

#53 När jag läste osteologi var det en i klassen som blev sugen på att skaffa en hund hon kunde döpa till Femur (lårben på latin). Själv har jag haft spelkaraktär med namn Ilium (tarmben på latin) som hade djur med bla namn Baculum (penisben på latin) fast var några i spelgruppen som körde med smeknamnen Lilium och Basilicum istället (lilja och basilika på latin) så Alzheimer är ju inte så konstigt med tanke på att sjukdomen är uppkallad efter psykiatern och neuropatologen Alois Alzheimer.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Irmelinis
10/5/15, 7:43 PM
#55

Hihihi, ja herregud.. namnet i sig är inte fult alls, bara associationerna man får som kan vara lite obekväma och inte det första man tänker på när man ser en gullig kanin. Baculum.. där lärde jag mig nåt nytt 😉 Ilium var ju snyggt däremot!

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Annons:
[RC1393]
10/5/15, 10:50 PM
#56

Hörde världens bitchfight i ungdjursboxen när jag pysslade om min ena ponny. Knatade dit och allt slutade givetvis när jag kom in. Eftersom bråkmakaren som slogs med de andra brudarna är exakt lika dan som 3 andra så kunde jag inte säga vem det var som började. Smög mig tillbaka bakom ett hörn och tjuvkikade i några sekunder innan jag låste blicken i en av dem och slängde (fast inte handgripligen) in henne i egen bur- vips så spred sig lugnet åter. Några pälstussar blev det men inget mer än så, lyckligtvis.

Adirfen
10/6/15, 9:07 AM
#57

#54 Coola namn!😀

Irmelinis
10/6/15, 9:14 AM
#58

Vad är det egentligen i pellets som gör att kaninerna blir beroende? De blir helt galna efter pellets varje dag..

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Frosstis
10/6/15, 3:52 PM
#59

Vill verkligen ha hamstrar igen !! Ska tjata lite på föräldrarna..

Irmelinis
10/7/15, 7:28 PM
#60

Snart kan jag allt om bettfelslinjer på dvv rex och satin i Sverige (och delvis i Danmark). Jösses vad jag har undersökt… *fullt med namn i huvudet* Vet precis vilka uppfödare som bryr sig och inte bryr sig om vilka kaniner de avlar på. Känner mig rätt säker på att jag kan undvika de flesta linjer med bettfel sen när jag ska köpa in fler avelsdjur. Puh!

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Fridaaaa
10/7/15, 7:38 PM
#61

#60 Bra att kunna! Då vet jag vem man ska fråga om man undrar 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maleficum
10/7/15, 7:38 PM
#62

#60 Min kompis lillasyrra började avla för dvv rex satin men hade tyvärr oturen att få kaniner med bettfel och iallafall ett av fallen visste uppfödaren om det men sa inget! Hon har verkligen haft otur och tyckt det varit jättejobbigt eftersom hon blivit tvungen att byta ut flera avelsdjur och dessutom redan hade hunnit få en kull från honan som visa sig ha bettfel i sin linje och fler av dem var bokade av andra uppfödare (och då ville hon ju inte sälja dem mer än som sällskap ifall de skulle bära på det).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Irmelinis
10/7/15, 7:43 PM
#63

#61 Ja, bara att höra av dig 👍

#62 Ja, 100% säker kan man aldrig vara och det kan ju dyka upp även ur säkra linjer eftersom det kan ligga dolt. Det är ett riktigt gissel det där.. Och en hel del uppfödare som inte berättar om det, skriver fel/otylidgt i härstamningsbevis så att det inte ska märkas osv.. Man kan bara göra sitt bästa och undersöka så mycket som möjligt antar jag. 

Jag har bestämt mig för att prova ialla fall, med kaniner från uppfödare som alltid tar sina bettfelslinjer helt ur Avel. Om det ändå inte skulle funka så har jag kontakt med uppfödare av rasen Lilla Satin och får börja korsa med normapälsad dvv själv. 😉Men det är ju ett väldigt långsiktigt projekt.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Happy-Bunny
10/7/15, 9:58 PM
#64

Åh då får man ställa in tävlingen på sön :( men bättre det än att ta med en kanin som inte är så kry :'( Då blir det att åka in till veterinär efter att nysningar, mm aldrig går över, åh hoppas verkligen det går bra för min lilla plutt, han betyder så sjukt mycket <3

Adirfen
10/8/15, 8:11 AM
#65

Dvv rex satin😍 Verkar som en drömkombination👌🏻

em.nord
10/8/15, 2:08 PM
#66

#60 då är det dig man ska fråga om man ger sig in i dessa raser ;) Men fy vad hemskt att inte alla bryr sig när dom tar kullar =( oavsett avelsplan. Kan inte förstå dom som inte håller koll! En kanin med bettfel är inte kul…

Som du säger kan det ligga dolt och det kan man som uppfödare inte hjälpa. Men det finns så många som köper dessa ungar sen utan att säljaren informerar om det! Så blir kaninen dålig och måste tas bort i ung ålder. Inte OK!

#64 usch vad tråkigt! Hoppas det går att behandla. Klurigt det där med nysningar men oftast krävs ingen stor behandling. Av min erfarenhet =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Irmelinis
10/8/15, 2:22 PM
#67

#65 Satinrexar finns ju, jättefina :) 

http://kaninmagazinet.se/2012/june/satinrex-och-rex.html

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Frosstis
10/8/15, 9:40 PM
#68

Fy vilken dålig dag det vart.. hatar torsdagar! Först så är det lång dag i skolan, slutar halv fem. Sen har jag bokat en massage kl 18.30 som jag sett fram emot i över en månad, så har jag 2 hours to kill efter jag slutat, så bestämmer mig för att äta middag med en kompis. Sen när vi ätit går vi runt och kollar lite i affärer, så smsar massörskan ifall jag är påväg men lite sen bara. Då hade tiden jag bokat vart kl 17.30! Fick panik för klockan var redan 17.50, så hoppar på bussen påväg dit men så fanns det inga fler tider idag.. men tur i oturen så fick jag en ny tid utan extra kostnader..

sen så smsar min syster mig o frågar om jag vill rida idag igen, och ja det vill jag, så jag åker hem och byter om och åker upp till stallet och gör iordning hästen. När jag är påväg ut så är det jättemörkt ute och vi red själv så då blev hästen orolig och rädd för hon gillar inte att rida ut själv i mörkret, så hon vänder typ 4 gånger och blir jätte tittig så jag får helt enkelt rida hem igen. Så tråkigt!! Usch vad denna dagen har sugit. 

Men aja, imån ska jag klippa mig. Har hår till höften nu, ska klippa till axlarna. hihi

Storip
10/9/15, 12:13 PM
#69

En kanin som ser ut som en blå kanin på avstånd. Men han har vit botten. Vilken färg? kan det vara? *noob på färger*

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Annons:
Irmelinis
10/9/15, 2:34 PM
#70

#69 Viltblå eller blå chinchilla, kanske? Eller möjligtvis en ljus otter blå. 

http://www.kaninfarg.se/farg.chinchillabla.htm

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Storip
10/9/15, 4:34 PM
#71

#70 Det var en unge, om det har någon betydelse. Men nej, han var ren, ingen teckning. Samma blågrå färg över hela kroppen. Ska försöka fixa bild men det brukar inte fungera..

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Smilla Kanin
10/9/15, 6:13 PM
#72

Har varit igång i 4 timmar idag och fixat inför den nya kaninen! Åker imorgon, tjoho!

Maleficum
10/9/15, 7:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Kika på gamla bilder och hitta några på min första angorakanin Tizzy tagen 2001/2002 nån gång, är precis inför första gången hon skulle klippas (och första gången jag klippte en kanin).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
10/9/15, 7:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Och en bild efter klippningen =) hon drog till sig mycket uppmärksamhet under sin levnad från bla brandmän och SVT folk, många som undra vad det var också om hon var en hund eller får eller nåt annat.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Storip
10/10/15, 12:43 PM
#75

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Irmelinis
10/10/15, 3:16 PM
#76

Älskade, älskade Sally Vädur.. Du är en sån fin kompis, du är den vackraste, mjukaste, rundaste, goaste, snällaste, mest aktiva, sötaste och charmigaste lilla kanin som finns. Min Sally är fantastisk <3

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Annons:
Peak303
10/10/15, 4:57 PM
#77

#69 Kan vara en blå, finns dem som är dåligt färgade och får vit botten, så kallade snowball.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Storip
10/10/15, 5:28 PM
#78

#77 ok tack :) Jo låter rimligt, han är inte avlad för utställning..

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Peak303
10/10/15, 5:44 PM
#79

#78 Länk om du skulle vilja läsa mer om det: http://www.barrowbunnies.com/frosted-and-snowballs.html 🙂

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Elsaharr
10/10/15, 9:26 PM
#80

#76 Sally är så fin <3

Zingo ;D

Irmelinis
10/10/15, 9:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

#80 Tack! 
Sally är så go på alla sätt och vis. Så himla.. balanserad liksom. Hon är lagom i allting, en väldigt klok liten dam. Visste inte att man kunde vara kär i en kanin. Min lilla flicka😍

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Elsaharr
10/10/15, 9:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

#81 Haha ja, Min lilla Zingo är som jag, väääldigt hyper hela tiden! Men kan ändå vara lugn och super mysig!

Zingo ;D

Irmelinis
10/10/15, 9:46 PM
#83

#82 Det är ju det bästa, eller hur? Lite variation i livet. Jag håller med Zingo med de vackra ögonen! Man kan inte sitta still jämt 😃

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Annons:
Irmelinis
10/11/15, 10:10 PM
#84

Bläddrar igenom danska kaninsidor och fnissar åt hur många det är som gett sin kanin namnet "Snuske" 😂

Undrar vad det betyder på danska…

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[RC1393]
10/11/15, 10:53 PM
#85

#84 enligt mina sökningar så betyder det ungefär "min kära", men det låter onekligen jättekul😃

Adirfen
10/12/15, 7:14 AM
#86

Vad heter de danska sidorna? Hade varit kul att läsa :)

Irmelinis
10/12/15, 12:17 PM
#87

#85 Hahaha, vilket skumt språk.. men ja, det låter ju vettigt att det betyder något sådant 🙂

#86 Kollade igenom  http://www.gnavergalleri.dk/galleri/sog/kanin , finns hur många sidor med kaniner som helst, både privatägda och från uppfödare. Roligt 👍

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

RebeccaG
10/12/15, 4:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Loggade in, för första gången sedan den 25e Sep, till en sprängfylld inkorg och frågor om vart jag varit 😂

Här är damen som numera tar upp min fria tid(den tid som inte läggs på kaninerna då 😉)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Storip
10/12/15, 5:01 PM
#89

That moment doe..när man upptäcker att man räknat fel på en halv meter och kan ha högre burar *-* får fixa en takvåning till någon x3

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


[RC1393]
10/13/15, 10:39 AM
#90

Nu avslutas en av mina favoritserier som jag följt i åtta år, väntar tålmodigt på att få hem "How to fight a dragon's fury" och hoppas Cowell avslutar snyggt.

Annons:
calippo04
10/13/15, 7:11 PM
#91

jag är ny här, är det något jag bör veta? 😃

Irmelinis
10/13/15, 7:14 PM
#92

#91 Hej och välkommen! 🌺 

Det enda du bör veta är att du måste posta massa bilder på din kanin (om du har någon) i bildtrådarna 😃 😉

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Irmelinis
10/13/15, 9:06 PM
#93

Sirius kan fortfarande ta sig ut genom kompostgaller… typiskt 😈 Hoppas han blir lite tjockare snart.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Elsaharr
10/13/15, 9:12 PM
#94

#93 Åhh, det kunde Dolly i början också! 

 Men inte nu längre, damen har blivit lite mer dvärgvädursformad nu 😛

Zingo ;D

Maleficum
10/13/15, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Dafne utnyttjade sin bebisstorlek med att finna allt grönare gräs som fanns på andra sidan staketet ;) Dock växte hon snabbt ifrån det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Peak303
10/13/15, 10:50 PM
#96

Kan det inte sluta regna så jag kan ta nya bilder på kaninerna ute.. O_o

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Adirfen
10/14/15, 1:01 PM
#97

Sööt😍 #95

Annons:
Maleficum
10/14/15, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Kenzie tar sig en middagslur (är tagen för bara några minuter sen). Har börjat klippning vilket går lika långsamt som vanligt och Kenzie tycker nog det är lika jobbigt som vanligt också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Vovisch nr2
10/14/15, 6:58 PM
#99

Från och med imorgon kan min lilla Soya föda vilken dag som helst, hoppas verkligen på att det blir ungar!❤️

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Elsaharr
10/14/15, 7:07 PM
#100

#99 vad spännande! Vilken ras??

Zingo ;D

Vovisch nr2
10/14/15, 7:09 PM
#101

#100 Lejonhuvad kanin 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

nikkifun
10/14/15, 9:51 PM
#102

Som alla kaninerna ska fälla just nu, hela trädgården är full med pälstussar och det är hår överallt. Men det jobbigaste är ju att man får hår i munnen hela tiden 😂

Irmelinis
10/15/15, 1:32 PM
#103

Börjar känna mig väldigt nöjd med min lilla kaninflock nu. Väntar på två stycken till (som förhoppningsvis ska användas till Avel, då de två jag köpte i våras inte passar mina avelsmål) sen är jag supernöjd. Sötaste lill-teddyn ska få en tjejkompis, hoppas han blir glad 🙂

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Storip
10/15/15, 4:28 PM
#104

oj oj vad Oliver (okastrerad) är arg på Valentin (kastrerad) som springer runt i flickornas bur 😂

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Annons:
Fridaaaa
10/15/15, 4:34 PM
#105

Yey godkänd på muntligt, avkyr verkligen redovisningar xD Men grejade det :D
Myst md kaninerna med, blåser på nu ute :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

missan´s
10/15/15, 4:39 PM
#106

#103 Vad är det för Avel du håller på med/vad föder du upp? :)

#105 Skönt och bra jobbat! :)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Irmelinis
10/15/15, 4:47 PM
#107

#106 Huvudsakligen dvärgvädur satin. Har planerat och läst på sen i våras och nästa år ska jag börja. Har kämpat hårt för att hitta friska linjer, så nu får vi hålla tummarna… Börjar väldigt litet, har bara två honor och två hanar än så länge och planerar bara en kull om året nu i början tills jag lärt mig mer.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

missan´s
10/15/15, 4:51 PM
#108

#107 Okej lycka till :)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Fridaaaa
10/15/15, 4:58 PM
#109

#106 Tack! :) Känns toppen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Irmelinis
10/17/15, 10:47 AM
#110

Ska se om jag orkar masa mig ur sängen idag och ta lite höstbilder på kaninerna.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Trebit
10/17/15, 11:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#111

Sova i toan, vilken höjdare!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Annons:
minbosse
10/18/15, 3:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

#111 Det gör min med, haha!

Irmelinis
10/20/15, 7:02 AM
#113

Suckar över struliga människor.. När jag köper kanin vill jag ha allting färdigt och bestämt (transport, hämtningsdatum, kön, härstamningsbevis osv..)innan jag betalar in tingningsavgift, så jag vet vad det är jag "ger mig in på". Vill inte vänta med sånt till sista veckan, speciellt inte när det är en bra bit att åka. Rak och tydlig kommunikation, inget velande. Fick tacka nej till köp denna gången, för uppfödaren var så strulig. Meh. Skulle blivit en fin avelshona annars. :(

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Vovisch nr2
10/20/15, 7:33 AM
#114

Dag 32, fortfarande inga ungar…

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Fridaaaa
10/20/15, 7:39 AM
#115

Vaken kl 7 en ledig dag. Hmm

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Irmelinis
10/20/15, 7:48 AM
#116

Det är ju helt onödigt, Frida :P gå och lägg dig! ;)

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Fridaaaa
10/20/15, 9:14 AM
#117

#116 Haha säg det till min kropp xD Kaninerna är utsläppta i hagarna och fixade, varit ut med hundarna nu blir det frukost ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Storip
10/20/15, 12:54 PM
#118

När man har ställt klockan fel och kommer till skolan 7,20 ist f 8,20 uhhhhh

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Annons:
aliiciaj
10/20/15, 7:33 PM
#119

Kom nyss på att Humlan ska ju kastreras på måndag. Och kom även på att det kostar ju faktiskt en del att kastrera, tur att jag får mitt CSN på fredag. Hoppas även att allt går bra med henne, det brukar bli så himla medtagna av kastrering. Men största problemet tror jag dock blir att hålla henne lugn i en bur, hon kommer bli alldeles skogstokig av det och bryta sig ut tror jag :p

Frosstis
10/20/15, 9:24 PM
#120

#118 jössses :O jag hade vart så arg haha

-------

kört ett spinningspass + ridit idag. resultat? döda ben

Storip
10/20/15, 9:35 PM
#121

#119 lycka till och hoppas ni lyckas hålla vildbattingen inne ;P - #120 det värsta var ju att jag hämtat mapp, öppnat skåp osv innan jag upptäckte att skolan var tom förutom vaktis xP

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Frosstis
10/20/15, 9:40 PM
#122

#121 haha men gud, jag hade blivit så lack om jag insåg jag kunde fått sova en h till! lol :P

Storip
10/21/15, 10:28 AM
#123

#122 Haha Aa o Gissa Hur Det gick för mig på provet x)

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Frosstis
10/21/15, 11:47 AM
#124

#123 det gick nog jättebra

[RC1393]
10/21/15, 4:53 PM
#125

Uppstigning 04.30 och sedan ner ca 1300 m i jordskorpan och chauffören körde inte särskilt snällt i rampen ned i mörkret. Synd att förberedelserna för sprängning nästan var helt lagda på is, en vattenläcka prioriterades före detta, så vi fick inte titta närmare på det. Kanske tur, för annars hade vi mest troligt blivit fast under jord tills sprängningen var avklarad.

Annons:
[Nikita14]
10/21/15, 5:51 PM
#126

Kan antagligen inte behålla kaninerna, eftersom vi måste flytta 😢

Så ledsamt!

em.nord
10/21/15, 10:21 PM
#127

Vad unga ni verkar :D Skola och kl 7 när man är ledig osv :) Själv är man småbarnsmamma och gravid med tvillingar. Klockan 7 är sovmorgon här hemma och skolan glämd sen länge ;) Jag känner mig som tant…

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Irmelinis
10/21/15, 10:55 PM
#128

#127 Spännande med tvillingar! Hoppas allting går bra och att du mår fint.

Min dotter är 17 år så jag är inte speciellt ung jag heller 😃

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Elsaharr
10/21/15, 11:29 PM
#129

#127 Själv är jag 14 år och sover gärna till 11 när jag är ledig haha :)

Zingo ;D

Irmelinis
10/21/15, 11:30 PM
#130

Jag sover också gärna till kl 11 på morgonen. Har alltid varit en nattuggla, det växer tyvärr inte bort på mig 😉

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Storip
10/22/15, 7:29 AM
#131

#127 Grattis till kommande tvillingar! :) jag är 14, och har en tvilling bror ^-^

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Fridaaaa
10/22/15, 9:05 AM
#132

Regn regn inget roligt kaninväder! De får vara inne idag,de gillar ändå inte regnet

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Frosstis
10/22/15, 7:59 PM
#133

jag är 17 och sover helst till halv ett :D nattuggla är jag!!

--------

gått bra o rida idag och igår, men inte i tisdags och onsdags riktigt. det är verkligen skillnad på att rida på henne med sporrar och utan. sporrar är det bästa! Körde backträning idag, mina ben är jättetrötta fastän vi inte höll på så länge haha. men kul var det fastän det blev mörkt fort :)

emms
10/23/15, 2:08 PM
#134

Bokade precis en resa till London i november för att hälsa på min kompis. Taggad!

Emma

Frosstis
10/23/15, 2:12 PM
#135

#134 och jag köpte biljetter till en konsert nästa år :333

emms
10/23/15, 2:25 PM
#136

#135 Vad ska du se? 😃

Emma

Frosstis
10/23/15, 2:29 PM
#137

136 5 seconds of summer :D

missan´s
10/23/15, 2:50 PM
#138

Puust pallar inte någonting nuu… 😴Tur att det är höstlov 😊

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Fridaaaa
10/23/15, 4:16 PM
#139

#138 Lyckost med höstlov,  nackdel med högskola: inga höstlov :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Frosstis
10/23/15, 5:36 PM
#140

höstlov för mig med. sköönt

em.nord
10/23/15, 7:16 PM
#141

Blä vad märkt det är om kvällarna nu. Nackdelen med utekaniner ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

nikkifun
10/23/15, 7:32 PM
#142

#141 Ja när det är ljust så tänker man ju alltid att man kan låta dom vara ute i hagarna en stund till, men sen plötsligt är det jättemörkt. Och min stackars Ozzy är mörkrädd också

[RC1393]
10/23/15, 7:38 PM
#143

Högskoleprov i morgon, sedan lov!🙂

Fridaaaa
10/23/15, 7:41 PM
#144

#143 Lycka till!
Och ha mat mm med dig, behövs xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Storip
10/23/15, 7:41 PM
#145

#143 Lycka till!

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


[RC1393]
10/23/15, 7:44 PM
#146

#144 Tack! Jag är tuktad efter 2 matte nationella på ungefär samma provtid vardera, bunkrade upp ordentligt idag🙂

#145 Tack!

Annons:
Fridaaaa
10/23/15, 7:45 PM
#147

#146 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Storip
10/23/15, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

Duktiga öob

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Fridaaaa
10/23/15, 8:51 PM
#149

#148 Oj vad dyrt xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Storip
10/23/15, 9:04 PM
#150

#149 Aa haha xP

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Peak303
10/23/15, 11:03 PM
#151

Borde sova, upp 3.30 imorgon för tävling O-o

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Maleficum
10/23/15, 11:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#152

Idag har Fjant fått en ny pyjamas! Satt och sydde medan jag såg film, är sydd av småsnuttar jag fått av mamma. Kenzie ska såklart undersöka allt nytt. En mindre road Fjant som inte alls ville vara provdocka och fotomodell.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fridaaaa
10/24/15, 9:06 AM
#153

#152 Aw!
Vad duktig du är :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Elsaharr
10/24/15, 10:49 AM
#154

Fick nyss reda på att mamma och pappa har bokat en resa i smyg åt mig och min kompis i maj 😍 Spanien ☀️

Zingo ;D

Maleficum
10/24/15, 11:22 AM
#155

Kenzie får alltid massor av energi när han är nyklippt och ska vara över allt! Men han gillar inte när alla kuddar och filtar ligger huller om buller i soffan (dem ska ligga snyggt uppe på ryggstöden eller längst sidorna) så han försöker hjälpa till att bädda lite. Är så skoj att se att en blind kanin kan leva precis som vilken annan kanin som helst. Man får passa sig bara för att ha saker på soffbordet för han gillar att slänga ner saker på golvet (och sitta och lyssna efter dem).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Irmelinis
10/24/15, 12:39 PM
#156

#155 roligt med video-klipp! Han är så himla underbar :)

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

aliiciaj
10/24/15, 1:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#157

Vad irriterad jag blir, beställde 8 kilo cuni complete från zooplus. Jag var inte hemma när det levererades för jag bor ju i Uppsala och kaninerna i Stockholm. Mamma öppnade påsen och gav dem mat från den. Men när jag kommer hem ser jag att det inte alls är cuni complete, utan det är complete herbivores, alltså inte för kaniner bara utan för chinchillor, marsvin, degus med mera. Nu har mamma redan öppnat påsen så kan inte skicka tillbaka. I min beställning står det faktiskt cuni complete, då tycker jag man ska få just det. Hittar inte någonstans vad för slags värden det är på complete herbivores, men det är i alla fall inte samma värden som på cuni complete. Men men, får hoppas att det inte skadar mina kaniner på något vis för kan ju inte slänga 8 kilo bara sådär.

Fridaaaa
10/24/15, 2:23 PM
#158

#157 Hör av dig till dem och säg att de skickat fel. De brukar vara tillmötesgående :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maleficum
10/24/15, 2:40 PM
#159

#157 Kan alltid vara bra att höra av sig till dem för att vara säker men tror det bara är att de stora säckarna ser annorlunda ut (ser ut att stå cuni adult på påklistrade lappen i nederkant?)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

aliiciaj
10/24/15, 3:16 PM
#160

#159 Du hade rätt, det stod faktiskt cuni complete där nere. Vad konstigt, måste betyda att det är cuni complete då. Eller jag undrar hur de tänkt där annars :/

Annons:
Maleficum
10/24/15, 3:39 PM
#161

#160 sökte lite och fick upp en del utländska sidor där man såg hur de olika påsarna såg ut beroende på storlek och alla complete 8kg påsar såg ut som din men hade olika innehåll så är nog som sagt bara förpackningen de valt att ha (kan ju bero på att de kanske inte gör så många 8kg säckar så de är lättare att ha samma sorts påse och bara sätta på olika lappar beroende på innehåll).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Usagi_
10/24/15, 3:53 PM
#162

Jobbigt att ständigt vara orolig att det ska dyka upp en katt när man är ute och går med kaninerna :( Hänt väldigt många gånger, och en gång flippade Skutti ur totalt…

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Irmelinis
10/24/15, 3:58 PM
#163

#162 Håller med.. dumma katter överallt.. 

Hände oss igår, när jag var ute med lille Sirius i sele för första gången i vår trädgård. Han blev skrämd av att grannens unga, jobbiga katt smög på honom och hoppade fram ur en av våra buskar. Sirius råkade trassla in baktassen i kopplet samtidigt  och fick panik. Fick hålla fast honom för att fixa till kopplet och bära in honom… men idag är han rädd för mig och vill helst bara sitta bakom soffan😕 😕 Inte likt honom.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Maleficum
10/24/15, 4:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

#162 Vi har massor av katter i området där jag bor och speciellt när jag hade fåglar vilket jag för tillfället inte har var de väldigt intresserade att komma in på tomten! Som tur är har jag Fjant som kan skrämma bort dem (tomten är enda stället jag uppmuntrar honom att jaga katter) eftersom Kenzie inte ser dem och blir jätterädd om det kommer något nytt in på tomten (skällande grannhund bryr han sig dock inte speciellt mycket). Har knappt några katter som vågar sig in på tomten nu men de kan ibland sitta på planket och kika.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Usagi_
10/24/15, 4:11 PM
#165

#163 Oj stackare, hoppas han glömmer bort det läskiga som hände så han slipper vara rädd hela tiden :( Katter är så sluga, gömmer sig bakom en buske och sen smyger fram.. Brukar inte ens se de förrän de är typ 4 meter ifrån.

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Usagi_
10/24/15, 4:15 PM
#166

#164 Haha vilken bra "vakt", skulle också vilja ha en! Gulligt namn på den förresten ;)

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

[RC1393]
10/24/15, 5:35 PM
#167

#157 Kaniner är herbivorer (växtätare), således lämpar sig detta foder även för kanin, men jättedumt att de skickar fel mot vad du beställde! 

Sista 1,5 passet av högskoleprovet kändes segt, en klasskompis påpekade att jag såg trött ut inför sista delen (men de gjorde vi alla). Fick kvar typ allt fika, gick åt en banan och en satsuma och min loka bara. I kväll blir det läsning eftersom jag äntligen fått boken jag väntat på, så spännande!😍 I morgon blir ännu en tidig morgon eftersom det är KM på ridklubben i dressyr, skoj!

Annons:
Frosstis
10/24/15, 5:59 PM
#168

Sov nästan 16 timmar inatt ,snacka om trött haha!

och åkte och fick nya skor, köpte de höga johnny bulls, är nöjd! :D

Maleficum
10/24/15, 9:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#169

Fjant fick ytterligare en ny pyjamas idag, denna gång sydd av mina gamla jeans med kant av persianpäls (hade bitar kvar från ett tidigare projekt så kändes bättre att använda dem än att kasta det). Inte lika mjuk och gosig såklart så blir nog mer för honom att ha när han ska vara lite mera "fin".

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

missan´s
10/25/15, 8:26 AM
#170

Fick just veta att alla mina (några tusen bilder) är borta! Har ny dator, den gamla gick sönder där jag lagd över allt på! Åhh vad jobbigt! 😭 Gör det inte bättre att jag behöver ha bilderna nu också… 🤦‍♂️

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Frosstis
10/25/15, 11:07 AM
#171

#170 i tots feel ya. två gånger har det hänt att alla mina konsertbilder och videos har försvunnit.. det är jättetråkigt, man blir så ledsen :/

lovechivas
10/25/15, 11:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Idag har jag skurat rent en gammal innebur i över 1h då min kastrerade hane ska lämna lyxlivet utomhus hos mina föräldrar och flytta in till mig och min kille i vår lägenhet och bo i vårt kök och få vara lös där när vi är hemma. Han har alltid bott ute så detta blir något helt nytt för honom! Går det bra så kommer han få vara lös hela tiden, men i början ska vi testa oss fram till det bästa för alla!

Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas

aliiciaj
10/26/15, 3:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#173

Nu har Humlan blivit kastrerad och det gick bra. Påväg till Apoteket för att nya smärtstillande till henne så bajsar hon lite, upptäcker då att det är två små vita maskar i hennes bajs. Så det var ju bara att köpa på sig axilur också. När vi släppte ner henne i buren så började hon äta och dricka direkt, hon är precis som vanligt. Hoppar runt i buren som en galning för hon är inte van att vara instängd. Skönt att hon är sig själv så fort, men såg nu också att hon slickar en massa på sitt sår, det är inte bra hoppas hon slutar med det. Men är glad att allt gått bra i alla fall :)

aliiciaj
10/26/15, 3:04 PM
#174

Dubbelpost

Annons:
Storip
10/27/15, 9:38 AM
#175

Våra byggjobbare står ute vid kaninburen och tittar hur vi byggt den xD

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Frosstis
10/27/15, 3:19 PM
#176

Ska snart in till halloween på Liseberg :) Har höga förväntningar på skräckhusen..

missan´s
10/27/15, 6:41 PM
#177

#176 Det är på Lördag som halloween är va? 🙂

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Fridaaaa
10/28/15, 11:30 AM
#178

Någon idiot hade släppt ut Ella inatt!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maleficum
10/28/15, 11:37 AM
#179

#178 Ibland förstår man sig inte på folk! Hoppas du fått tag på henne och att hon mår bra!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Elsaharr
10/28/15, 11:48 AM
#180

#178 Nej! Har du fått tag på henne? :(

Zingo ;D

Fridaaaa
10/28/15, 11:57 AM
#181

#179 & #180 Hittade henne sen. Hade släppt ut Zelda & Flizan från boden och lämnat den öppen, sambon gick dit sen för att kolla en sak och då satt hon där inne, oskadd vad vi sett

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Maleficum
10/28/15, 2:07 PM
#182

#181 Vad skönt hon kom tillbaka välbehållen!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Irmelinis
10/28/15, 2:33 PM
#183

Lycka är när ens kanin (Sally) lägger sig för att slappna av på hallmattan bredvid hunden! Så himla fina tillsammans ❤️

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

em.nord
10/28/15, 7:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#184

#178 men åh vilka idioter! :( tur att du hittade henne! ****************** Vi njöt av fint höstväder igår. Vilda fick komma ut i stora stora hagen. Hon är riktigt fin nu (förutom fällning) så tror på bra poäng på nästa utställning! :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Frosstis
10/28/15, 9:05 PM
#185

#177 vet inte xD

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: