Annons:
Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 1635 ggr
aliiciaj
2015-09-21 19:47

Tips på veterinär i Uppsala

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill kastrera en av mina honkaniner nu i oktober, men jag är ganska ny i staden Uppsala och undrar om någon har tips? på en bra veterinär här. Kliniken måste ligga i Uppsala, för jag inte inte körkort än. Jag är väldigt mån om att det är en bra kaninkunnig veterinär som är van vid kaninoperationer. 

Har kollat runt lite och den som verkar bäst hittils är Rembackens Djurklinik, dock så var det väldigt dyrt, 1740 kr. Och för att priset är högt betyder ju inte automatiskt att det är en bra kaninveterinär, för i Stockholm har jag en bra kaninveterinär som kastrerar för 1200 kr. Men är Rembackens Djurklinik den bästa kan jag lägga ut det, vill verkligen ha en bra veterinär. 

Det går ju att gå till Ultuna, men vet inte om jag vill att veterinärstudenter ska utföra operationen. Känns tryggare med någon som är van.

Har ni några tips? på en bra veterinärklinik i Uppsala? 🙂

Annons:
[Deshasix]
2015-09-21 20:49
#1

Siri på björklinge djurklinik har haft hand om Abel, de kastrerade honom och de gick jätte bra.

farvendal
2015-09-21 21:26
#2

Mälarens smådjursklinik i Märsta. Sveriges bästa kaninveterinär jobbar där. Går pendeltåg + buss dit.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

aliiciaj
2015-09-21 21:58
#3

#1 Aha, jo de kanske jag kan höra med, en liten bit bort men jag hinner ändå med det.

#2 Jo, jag vet har funderat på dem de har ju Marianne. Men det tar fortfarande 1,5 timme dit med buss + pendel totalt för jag bor norr om Uppsala. För kaninens skull vill jag helst ha så kort resväg som möjligt. Sen har jag inga lediga dagar, utan endast en del få dagar som jag slutar lite tidigare eller börjar lite senare på, så blir svårt att matcha ihop mina skoltider med djurklinikens öppettider om de ligger så långt bort. 

Men det är möjligt att jag den 22 oktober skulle hinna med att åka till Mälardalens. Har hört så mycket gott om dem, så skulle kännas bra att lämna min kanin till dem. Men tror ni det blir väldigt stressande för min kanin att åka 1,5 timme kommunalt dit på morgonen? Har ju hört att det är större chans att de inte klarar narkosen om de är stressade för då krävs det mer narkos. 

Alternativt att min mamma får ha kaninerna i Stockholm och kastreringen görs där. Men det känns inte riktigt bra, för de brukar bli så påverkade av kastrering. Jag vill att hon ska bli stödmatad för säkerhets skull några gånger per dygn efter och det kommer min mamma inte klara av pga en sjukdom hon har.

aliiciaj
2015-09-23 13:23
#4

Nu har jag gjort upp en liten plan med mamma som jag tror blir allra bäst för min kanin. Hon får bo hemma i Stockholm som hon är van vid, sen får min mamma köra henne till Tyresö Djurklinik där Helene Alm jobbar, hon har opererat på mina kaniner flera gånger så henne litar jag verkligen på.  Det är bara 5 minuters bilfärd så hon slipper bli uppstressad. Sen får jag bo hemma det dygnet och hjälpa till med stödmatning.

Så nu är hon bokad den 26 oktober att bli kastrerad 🙂

Upp till toppen
Annons: