Annons:
Etikettallmänt
Läst 2982 ggr
aliiciaj
9/6/15, 10:50 PM

Lag på flätbart material

Läste nyss att det tydligen är lag på att kaniner ska ha bomaterial i sin bur av långa strån som kan flätas samman. Jag visste inte om det så jag har inte det, men om det är lag på det måste det ju bara väldigt viktigt och man kanske borde skaffa det. Har ni hö/halm som bomaterial till era kaniner?

Annons:
farvendal
9/6/15, 10:59 PM
#1

Ja men alltså. I och med att man har hö (eller motsvarande) som grovfoder till sin kanin så uppfyller man ju även denna lag :P

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Maleficum
9/6/15, 11:01 PM
#2

Eftersom de alltid har hö i buren har de ju samtidigt bomaterial.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Melbun]
9/6/15, 11:09 PM
#3

Ja men har man kanin som inte bor i bur blir det ju lite knepigt :) Så nej jag har inget x) Deras bur finns mest bara där för att jag ska kunna hänga upp hö och ha toan i på något smidigt sätt.

Maleficum
9/6/15, 11:15 PM
#4

#3 Fast även om de inte har bur har de ju hö=bomaterial. Jag har ingen bur över huvud taget.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Melbun]
9/6/15, 11:35 PM
#5

#4 Ja precis jag nämnde inget om det eftersom ni redan har gjort det. :) Självklart äter ju mina kaniner hö annars hade de ju inte levt hehe. Men just i buren har jag ingenting. Den är helt tom förutom strö i toalådan så det känns lite tomt men den används enbart för mat och toa. Luckan har jag plockat bort så de kommer och går som de vill i 2 rum ^^,

ElsaN.01
9/7/15, 7:12 AM
#6

Jag har alltid hö, självklart. Men på vintern, hösten och våren har jag även rikligt med halm.

Annons:
BellisBell
9/7/15, 9:52 AM
#7

Jag har en fleecefilt som bottenmaterial till min innekanin. Men jag har en toalåda med spån och Hö, räknas det?

[Vårnatt]
9/7/15, 12:03 PM
#8

Jag tycker att kaninen ska ha bomaterial utöver höet, såvida man inte täcker en stor del av ytan med det. Jag tvivlar på att det egentligen räknas om de ändå äter upp en stor del av mängden. Med något att fläta och boa med tänker jag att de kan göra hål/ bon i det som får vara åtminstone en vecka tills man städar igen :)

Fridaaaa
9/7/15, 12:28 PM
#9

Eftersom demåste ha hö/grovfoder så har de ju det dygnet runt :)
Inte lag på att det måste vara i bottenmaterialet så att säga bara att det finns i buren :) 
Halm får mina på vintern med

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

melonen
9/7/15, 12:51 PM
#10

Ja, till alla

crystalguurl
9/7/15, 1:27 PM
#11

Jag har hö, men inte som bomaterial. Skulle bli riktigt skitigt men på vintern har jag halm såklart :)


Peak303
9/7/15, 3:55 PM
#12

Mina har alltid lite halm i huset sen fri tillgång till hö. :) 
Men de har mer halm under vintern.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

[RC1393]
9/7/15, 5:37 PM
#13

Jag har alltid hö så ja, har även halm i de upphöjda burarna som några sitter i även sommartid (har givetvis upphöjt till alla vintertid).

Annons:
Frosstis
9/7/15, 8:31 PM
#14

ja, transportbur me halm och sen hö såklart.

aliiciaj
9/7/15, 10:13 PM
#15

Okej, tack för alla svar! 

Jag hade alltså misstolkat den lagen, och verkar som fler också gjort det om man tittar på resultatet på undersökningen. Klart att man har hö till sina kaniner 😉

Upp till toppen
Annons: