Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 912 ggr
HopeForTheo
2015-09-04 02:32

Bruten tå?!

Vaknade precis av att något gnällde lite, lite ynkligt bara, trodde att jag hörde i sömnen först, men icke. Det var våran fröken som satt och gnällde, vilket hon aldrig gjort förr, samt satt och småstampade med ena baktassen. Tog upp henne, vilket gick förvånansvärt enkelt då hon inte alls gillar att bli buren, kände på alla tår på baktassa och alla var "spända" förutom en. Ska självklart ringa vet imorgon, men gissar på, efter massa googlande, att de inte kommer kunna göra så mycket, men finns det något jag kan göra för henne tills vet har fått kika på henne iaf? Vill inte att hon ska ha ont, låter riktigt hjärtskärande att höra henne sitta och gny :(

Annons:
[Sockertoppens_kaniner]
2015-09-04 07:42
#1

Kan vara att hon var rädd för något. Om hon gav ifrån sig ett ljud, stampade lite och var spänd. Men om du misstänker något så är det ju bra att åka till vet. Hoppas det inte är något allvarligt! :)

aliiciaj
2015-09-04 08:48
#2

Som tur var är en bruten tå inte så allvarligt. Man brukar inte göra något åt det förutom att ge smärtstillande. Det är om tån sen växer ihop helt fel och kaninen påverkas av det genom att få svårigheter gå som man amputerar bort tån. För tyvärr är kaniners tår lite för små för att kunna spjälka. Jag har en kanin som bröt tån, jag fick smärtstillande och tån växte ihop men dock lite fel, men hon påverkas inte av det så hon har en lite sne tå nu bara :)

HopeForTheo
2015-09-04 12:10
#3

Jo tån är nog definitivt bruten, när hon "greppar tag" med baktassen om mitt finger så rör den sig inte ens. Hon verkar inte ha några problem med att jag tar på tassen/tån. Tänkte mer om jag kunde underlätta lite för henne, värme eller kyla? Hårt eller mjukt underlag?

Upp till toppen
Annons: